Welkom in de shoutbox, gast
VI:
Spel rond ADO-revelatie op de wagen: Utrecht concurreert met Duitse traditieclubs
Geschreven door
Tim van Duijn en Joost Blaauwhof
Steven van der Sloot (23) zou een transfer maken naar Fortuna Düsseldorf, maar de revelatie van promovendus ADO Den Haag zag de club afdalen naar de 3. Bundesliga. Daar lijkt de rechtsback echter niet te gaan spelen, want diverse clubs hebben zich inmiddels bij de speler gemeld. Plots lonkt niet het derde, maar het hoogste niveau in Duitsland.
Bundesliga lonkt voor ADO-revelatie Van der Sloot, FC Utrecht ook serieus
Acht doelpunten maakte Van der Sloot in de Keuken Kampioen Divisie. De vleugelverdediger was daarmee een van de drijvende krachten van de ongenaakbare kampioen. Onder leiding van trainer Robin Peter excelleerde Van der Sloot, waardoor Fortuna Düsseldorf kans zag de transfervrije status van de speler te benutten.
Dat was een bittere pil voor ADO, dat graag verder wilde met Van der Sloot. Sterker nog, na de degradatie van Fortuna rook technisch directeur Mark Wotte opnieuw kansen om de uitblinker aan boord te houden. De Duitsers verlangen echter een financiële vergoeding, waardoor ADO kansloos lijkt voor een langer verblijf.
De financiële compensatie is echter niet het enige wat dwarszit. Van der Sloot, die zowel bij Feyenoord als Ajax in de jeugdopleiding speelde, heeft over interesse namelijk niet te klagen. Naast ADO ziet FC Utrecht namelijk ook wel wat in een samenwerking. En uit Duitsland is er veel meer interesse zelfs. FC Magdeburg en FC St. Pauli meldden zich onlangs al bij de entourage van Van der Sloot.
Daar houdt het niet mee op, want deze week bleef de telefoon van de voetballer rinkelen. Sterker, ineens hing promovendus SC Paderborn aan de lijn. De club mag zich gaan tonen in de Bundesliga en denkt aan Van der Sloot een interessante optie op de rechtervleugel te hebben. Daarnaast toonden ook FC Köln en Rapid Wien interesse.
Voor Van der Sloot is het vooral van belang dat hij zich kan tonen in een serieuze competitie. De rechtsback wil zich in de kijker spelen van de nationale ploeg van Kameroen en heeft dat als een persoonlijk doel gesteld. Dat kan in de Eredivisie, in bijvoorbeeld De Galgenwaard, maar de Bundesliga (Paderborn of Köln) zou het ultieme podium zijn. En daarmee hebben die clubs goede papieren.
Spel rond ADO-revelatie op de wagen: Utrecht concurreert met Duitse traditieclubs
Geschreven door
Tim van Duijn en Joost Blaauwhof
Steven van der Sloot (23) zou een transfer maken naar Fortuna Düsseldorf, maar de revelatie van promovendus ADO Den Haag zag de club afdalen naar de 3. Bundesliga. Daar lijkt de rechtsback echter niet te gaan spelen, want diverse clubs hebben zich inmiddels bij de speler gemeld. Plots lonkt niet het derde, maar het hoogste niveau in Duitsland.
Bundesliga lonkt voor ADO-revelatie Van der Sloot, FC Utrecht ook serieus
Acht doelpunten maakte Van der Sloot in de Keuken Kampioen Divisie. De vleugelverdediger was daarmee een van de drijvende krachten van de ongenaakbare kampioen. Onder leiding van trainer Robin Peter excelleerde Van der Sloot, waardoor Fortuna Düsseldorf kans zag de transfervrije status van de speler te benutten.
Dat was een bittere pil voor ADO, dat graag verder wilde met Van der Sloot. Sterker nog, na de degradatie van Fortuna rook technisch directeur Mark Wotte opnieuw kansen om de uitblinker aan boord te houden. De Duitsers verlangen echter een financiële vergoeding, waardoor ADO kansloos lijkt voor een langer verblijf.
De financiële compensatie is echter niet het enige wat dwarszit. Van der Sloot, die zowel bij Feyenoord als Ajax in de jeugdopleiding speelde, heeft over interesse namelijk niet te klagen. Naast ADO ziet FC Utrecht namelijk ook wel wat in een samenwerking. En uit Duitsland is er veel meer interesse zelfs. FC Magdeburg en FC St. Pauli meldden zich onlangs al bij de entourage van Van der Sloot.
Daar houdt het niet mee op, want deze week bleef de telefoon van de voetballer rinkelen. Sterker, ineens hing promovendus SC Paderborn aan de lijn. De club mag zich gaan tonen in de Bundesliga en denkt aan Van der Sloot een interessante optie op de rechtervleugel te hebben. Daarnaast toonden ook FC Köln en Rapid Wien interesse.
Voor Van der Sloot is het vooral van belang dat hij zich kan tonen in een serieuze competitie. De rechtsback wil zich in de kijker spelen van de nationale ploeg van Kameroen en heeft dat als een persoonlijk doel gesteld. Dat kan in de Eredivisie, in bijvoorbeeld De Galgenwaard, maar de Bundesliga (Paderborn of Köln) zou het ultieme podium zijn. En daarmee hebben die clubs goede papieren.
1
|
Dinsdag 2 juni 2026 om 21:24 uur |
barney0700:
Volgens deze site: klik staat er een afkoop in van €500.000 en mag hij dus niet zomaar gratis weg.
Volgens deze site: klik staat er een afkoop in van €500.000 en mag hij dus niet zomaar gratis weg.
En volgens AI klopt het wat andere hier ook hebben gezegd. In Duitsland is een mondeling akkoord vrij weinig waard. Zeker in de sportbranche word gekeken naar wat er op papier staat en word eigenlijk gezegd als het echt zo belangrijk was dan had je het maar in het contract moeten zetten.
Als het klopt van de 500.000 dan gaan ze die echt willen aangezien ze het geld had nodig hebben.
Zal toch gvd wat zijn zeg haha, een speler gratis weg laten lopen om vervolgens direct zijn contract af te kopen bij de andere voor een half miljoen 🤣🤣
Als het klopt van de 500.000 dan gaan ze die echt willen aangezien ze het geld had nodig hebben.
Zal toch gvd wat zijn zeg haha, een speler gratis weg laten lopen om vervolgens direct zijn contract af te kopen bij de andere voor een half miljoen 🤣🤣
1
|
Zondag 24 mei 2026 om 13:37 uur |
Advertentie
BLEISWIJK-1:
Hoe dan ook wil Dusseldorf helemaal niet met vd. Sloot een nieuwe start maken. Dan heb je niks aan ontevreden spelers.
Als mondeling echt de afspraak met vd. Sloot gemaakt is, en het zou tot een rechtzaak komen, dan zal Mislimat ook eerder bevestigen dat dit de waarheid is.
Ik denk dat het zover niet zal komen. Er zal best een creative oplossing bedacht worden. Oefenwedstrijd tegen Dusseldorf o.a.
Hoe dan ook wil Dusseldorf helemaal niet met vd. Sloot een nieuwe start maken. Dan heb je niks aan ontevreden spelers.
Als mondeling echt de afspraak met vd. Sloot gemaakt is, en het zou tot een rechtzaak komen, dan zal Mislimat ook eerder bevestigen dat dit de waarheid is.
Ik denk dat het zover niet zal komen. Er zal best een creative oplossing bedacht worden. Oefenwedstrijd tegen Dusseldorf o.a.
Als het over geldzaken gaat,moet je ondertussen toch weten dat in de voetbalwereld geld vaak het belangrijkste onderdeel is.Medelijden bestaat daar nauwelijks.ADO en Van der Sloot dachten waarschijnlijk dat de degradatieclausule automatisch alles ongeldig zou maken.Fortuna maakt nu gebruik van de vage formulering in dat voorcontract.In Duitsland bekijken ze de zaak juridisch zeer strikt:zij stellen dat de speler gewoon getekend heeft en dat er op papier geen geldige ontbindende voorwaarde voor de Liga 3 staat.Daarbovenop verkeert Fortuna door de degradatie in een zware crisis.Slechts zeven spelers uit de huidige selectie hebben nog een contract dat geldig is voor het derde niveau.Bovendien moet de club bijna de helft van het kantoorpersoneel ontslaan om financieel te overleven.Ze zitten dus in een erg moeilijke situatie, wat meteen ook verklaart waarom ze Van der Sloot niet zomaar gratis willen laten vertrekken.Maar goed, ik ben geen expert in deze materie.Uiteindelijk zullen we moeten afwachten hoe dit afloopt zonder te speculeren over zaken waar we onvoldoende kennis van hebben.
4
|
Zondag 24 mei 2026 om 13:07 uur |
Vos:
Als basispeler de eredivisie in versus naar de nummer 15 in de 2e bundesliga die net vorige maand de trainer heeft ontslagen en waar je vanaf 0 jezelf moet gaan laten zien.
De hand van de zaakwaarnemer is hier wel heel duidelijk te zien. Die zal ongetwijfeld een mooie zak geld krijgen en Steven ook qua tekengeld.
Als basispeler de eredivisie in versus naar de nummer 15 in de 2e bundesliga die net vorige maand de trainer heeft ontslagen en waar je vanaf 0 jezelf moet gaan laten zien.
De hand van de zaakwaarnemer is hier wel heel duidelijk te zien. Die zal ongetwijfeld een mooie zak geld krijgen en Steven ook qua tekengeld.
Dan ben je niet goed op de hoogte. Steven wil maar al te graag in Duitsland spelen. Vergis je niet Dusseldorf is een hele grote club in Duitsland.
3
|
Maandag 11 mei 2026 om 17:18 uur |
Vos:
Als basispeler de eredivisie in versus naar de nummer 15 in de 2e bundesliga die net vorige maand de trainer heeft ontslagen en waar je vanaf 0 jezelf moet gaan laten zien.
De hand van de zaakwaarnemer is hier wel heel duidelijk te zien. Die zal ongetwijfeld een mooie zak geld krijgen en Steven ook qua tekengeld.
Als basispeler de eredivisie in versus naar de nummer 15 in de 2e bundesliga die net vorige maand de trainer heeft ontslagen en waar je vanaf 0 jezelf moet gaan laten zien.
De hand van de zaakwaarnemer is hier wel heel duidelijk te zien. Die zal ongetwijfeld een mooie zak geld krijgen en Steven ook qua tekengeld.
Hij wil gewoon graag in Duitsland spelen daar is toch niks mis mee. Waar maakt iedereen zich druk om. Ik hoop ook dat hij blijft maar dat gaat ondanks dat de kogel door de kerk is niet gebeuren. Nou bedankt voor afgelopen seizoen en hopelijk tot ooit dan.
4
|
Maandag 11 mei 2026 om 16:22 uur |
Nu online
Michiel, yesyes, priveopcadd, Aad, James, Haraldberg1 en 81 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
| 1 | - |




