Welkom in de shoutbox, gast
rd..:
Altijd eigen jeugd eerst, echt voor, maar dat is echt je kapitaal op lange termijn. En zo moet je denken... Dat is het meest duurzame, denk ik.
Altijd eigen jeugd eerst, echt voor, maar dat is echt je kapitaal op lange termijn. En zo moet je denken... Dat is het meest duurzame, denk ik.
Denk dat het met talentvolle jonge jongens ook prima ontwikkelen is onder Robin Peter! Bovendien kunnen die vaak ook goed mee in de speelstijl en het fanatiek druk zetten, beter zelfs wellicht dan al oudere spelers.
Daarom wat mij betreft met lekker veel jonge talenten gaan spelen (ook financieel goed voor later bij verkoop) en dat dan aangevuld met een aantal sterke ervaren krachten in iedere linie.
Daarom wat mij betreft met lekker veel jonge talenten gaan spelen (ook financieel goed voor later bij verkoop) en dat dan aangevuld met een aantal sterke ervaren krachten in iedere linie.
| Gisteren om 19:28 uur |
VI:
Spel rond ADO-revelatie op de wagen: Utrecht concurreert met Duitse traditieclubs
Geschreven door
Tim van Duijn en Joost Blaauwhof
Steven van der Sloot (23) zou een transfer maken naar Fortuna Düsseldorf, maar de revelatie van promovendus ADO Den Haag zag de club afdalen naar de 3. Bundesliga. Daar lijkt de rechtsback echter niet te gaan spelen, want diverse clubs hebben zich inmiddels bij de speler gemeld. Plots lonkt niet het derde, maar het hoogste niveau in Duitsland.
Bundesliga lonkt voor ADO-revelatie Van der Sloot, FC Utrecht ook serieus
Acht doelpunten maakte Van der Sloot in de Keuken Kampioen Divisie. De vleugelverdediger was daarmee een van de drijvende krachten van de ongenaakbare kampioen. Onder leiding van trainer Robin Peter excelleerde Van der Sloot, waardoor Fortuna Düsseldorf kans zag de transfervrije status van de speler te benutten.
Dat was een bittere pil voor ADO, dat graag verder wilde met Van der Sloot. Sterker nog, na de degradatie van Fortuna rook technisch directeur Mark Wotte opnieuw kansen om de uitblinker aan boord te houden. De Duitsers verlangen echter een financiële vergoeding, waardoor ADO kansloos lijkt voor een langer verblijf.
De financiële compensatie is echter niet het enige wat dwarszit. Van der Sloot, die zowel bij Feyenoord als Ajax in de jeugdopleiding speelde, heeft over interesse namelijk niet te klagen. Naast ADO ziet FC Utrecht namelijk ook wel wat in een samenwerking. En uit Duitsland is er veel meer interesse zelfs. FC Magdeburg en FC St. Pauli meldden zich onlangs al bij de entourage van Van der Sloot.
Daar houdt het niet mee op, want deze week bleef de telefoon van de voetballer rinkelen. Sterker, ineens hing promovendus SC Paderborn aan de lijn. De club mag zich gaan tonen in de Bundesliga en denkt aan Van der Sloot een interessante optie op de rechtervleugel te hebben. Daarnaast toonden ook FC Köln en Rapid Wien interesse.
Voor Van der Sloot is het vooral van belang dat hij zich kan tonen in een serieuze competitie. De rechtsback wil zich in de kijker spelen van de nationale ploeg van Kameroen en heeft dat als een persoonlijk doel gesteld. Dat kan in de Eredivisie, in bijvoorbeeld De Galgenwaard, maar de Bundesliga (Paderborn of Köln) zou het ultieme podium zijn. En daarmee hebben die clubs goede papieren.
Spel rond ADO-revelatie op de wagen: Utrecht concurreert met Duitse traditieclubs
Geschreven door
Tim van Duijn en Joost Blaauwhof
Steven van der Sloot (23) zou een transfer maken naar Fortuna Düsseldorf, maar de revelatie van promovendus ADO Den Haag zag de club afdalen naar de 3. Bundesliga. Daar lijkt de rechtsback echter niet te gaan spelen, want diverse clubs hebben zich inmiddels bij de speler gemeld. Plots lonkt niet het derde, maar het hoogste niveau in Duitsland.
Bundesliga lonkt voor ADO-revelatie Van der Sloot, FC Utrecht ook serieus
Acht doelpunten maakte Van der Sloot in de Keuken Kampioen Divisie. De vleugelverdediger was daarmee een van de drijvende krachten van de ongenaakbare kampioen. Onder leiding van trainer Robin Peter excelleerde Van der Sloot, waardoor Fortuna Düsseldorf kans zag de transfervrije status van de speler te benutten.
Dat was een bittere pil voor ADO, dat graag verder wilde met Van der Sloot. Sterker nog, na de degradatie van Fortuna rook technisch directeur Mark Wotte opnieuw kansen om de uitblinker aan boord te houden. De Duitsers verlangen echter een financiële vergoeding, waardoor ADO kansloos lijkt voor een langer verblijf.
De financiële compensatie is echter niet het enige wat dwarszit. Van der Sloot, die zowel bij Feyenoord als Ajax in de jeugdopleiding speelde, heeft over interesse namelijk niet te klagen. Naast ADO ziet FC Utrecht namelijk ook wel wat in een samenwerking. En uit Duitsland is er veel meer interesse zelfs. FC Magdeburg en FC St. Pauli meldden zich onlangs al bij de entourage van Van der Sloot.
Daar houdt het niet mee op, want deze week bleef de telefoon van de voetballer rinkelen. Sterker, ineens hing promovendus SC Paderborn aan de lijn. De club mag zich gaan tonen in de Bundesliga en denkt aan Van der Sloot een interessante optie op de rechtervleugel te hebben. Daarnaast toonden ook FC Köln en Rapid Wien interesse.
Voor Van der Sloot is het vooral van belang dat hij zich kan tonen in een serieuze competitie. De rechtsback wil zich in de kijker spelen van de nationale ploeg van Kameroen en heeft dat als een persoonlijk doel gesteld. Dat kan in de Eredivisie, in bijvoorbeeld De Galgenwaard, maar de Bundesliga (Paderborn of Köln) zou het ultieme podium zijn. En daarmee hebben die clubs goede papieren.
1
|
Dinsdag 2 juni 2026 om 21:24 uur |
Wahter:
Inderdaad. We hebben 2 linker centrale verdedigers en hoppa nog 1 die niet met ruimte in ze rug kan spelen erbij en bijna 40 is.
Een goed signaal is dat spelers voor de breedte (Fiabema, Kreekels en die keeper) geen contract krijgen.Wotte is met betere opties bezig denk ik. (Uneken??)
We hebben een rechter centrale nodig en een rechtsback. Of we maken de keuze om De Ruijter en Bergtop te laten uitvechten wie de rechtsback wordt.
Concurrentie voor Sylla, Rottier, Niekiema en Peupion.
Dit moeten versterkingen zijn en geen zgn breedte versterkingen.
Inderdaad. We hebben 2 linker centrale verdedigers en hoppa nog 1 die niet met ruimte in ze rug kan spelen erbij en bijna 40 is.
Een goed signaal is dat spelers voor de breedte (Fiabema, Kreekels en die keeper) geen contract krijgen.Wotte is met betere opties bezig denk ik. (Uneken??)
We hebben een rechter centrale nodig en een rechtsback. Of we maken de keuze om De Ruijter en Bergtop te laten uitvechten wie de rechtsback wordt.
Concurrentie voor Sylla, Rottier, Niekiema en Peupion.
Dit moeten versterkingen zijn en geen zgn breedte versterkingen.
Goede shout wat mij betreft. Helemaal raak. Alleen heb ik niet het moeden dat Peter in De Ruijter een rechtsback ziet. Heeft hij daar afgelopen seizoen een paar minuten gespeeld? Volgens mij niet.
In onder 21 volgens mij ook niet.
Maar inderdaad echte versterkingen. En misschien nog 1 a 2 echte grote talenten. Want met 3 spelers er bij is de selectie nog niet gevuld.
In onder 21 volgens mij ook niet.
Maar inderdaad echte versterkingen. En misschien nog 1 a 2 echte grote talenten. Want met 3 spelers er bij is de selectie nog niet gevuld.
0
|
Zaterdag 30 mei 2026 om 09:46 uur |
JS070:
Hij heeft welgeteld 300 minuten gespeeld waarbij hij inderdaad al niet fit van Emmen over kwam. Hij heeft zelfs een flinke terugslag gekregen in zijn blessure. Vanaf komend seizoen kan je hem beoordelen. Nu kan je er weinig van zeggen. Vorig seizoen bij Emmen was hij heel goed voor kkd begrippen.
Hij heeft welgeteld 300 minuten gespeeld waarbij hij inderdaad al niet fit van Emmen over kwam. Hij heeft zelfs een flinke terugslag gekregen in zijn blessure. Vanaf komend seizoen kan je hem beoordelen. Nu kan je er weinig van zeggen. Vorig seizoen bij Emmen was hij heel goed voor kkd begrippen.
En er was juist veel voor Robin Peter om te doen om juist Mulder en Hawkins te halen. Hij wist dat Hawkins niet fit was en toch doorzetten. Dat betekent wel iets als je weet dat de kans groot is dat je gaat promoveren. Gehaald voor de toekomst
2
|
Zaterdag 23 mei 2026 om 10:51 uur |
Aad:
En daarom maar gewoon laten gaan en kijken naar een nieuwe speler op zijn plaats.
En daarom maar gewoon laten gaan en kijken naar een nieuwe speler op zijn plaats.
Ik zou proberen 1 jaar plus 1 jaar optie. Hij wil... en vind er maar eens een ander van van zijn kaliber. Ik vind hem nou echt zo'n type die na 1 jaar eredivisie behoorlijk kan opleveren. En wij zijn ook bij zijn diensten gebaat, hij en zijn medespelers zijn totaal elkaar ingespeeld +hij kent het systeem van Peter.
1
|
Woensdag 20 mei 2026 om 19:04 uur |
Advertentie
Kees:
Volledig mee oneens. Juist een club als ADO moet ruimte bieden voor sentimenten.
We willen toch geen fan zijn van een club a la Chelsea ?
Volledig mee oneens. Juist een club als ADO moet ruimte bieden voor sentimenten.
We willen toch geen fan zijn van een club a la Chelsea ?
Ik ben recent in het Real Madrid stadion geweest. Voor mij was het echt Ajax (Arena) 2.0 Ik ben blij dat ik fan van ADO ben. Ook al is het vaker slecht dan goed bij ons.
Daarom wil ik inderdaad geen Chelsea zijn. En moet er zeker ruimte zijn voor sentiment.
Maar dat wil niet zeggen dat we door moeten met Tomas. Het is een leuke gast, maar ik heb bij heel veel wedstrijden zijn gebreken gezien. En ik kan dan ook niks met opmerkingen dat hij in de eredivisie beter tot zijn recht komt. En dat hij zo gezellige gast in de kleedkamer is. Gelukkig voel ik mij gesteund in het besluit van Wotte en Peter, om niet verder te gaan. Zij zien dan ook in dat Tomas in de eredivisie echt niet kan.
Eindelijk wat mensen bij de club die geen genoegen nemen met een 5,5
Daarom wil ik inderdaad geen Chelsea zijn. En moet er zeker ruimte zijn voor sentiment.
Maar dat wil niet zeggen dat we door moeten met Tomas. Het is een leuke gast, maar ik heb bij heel veel wedstrijden zijn gebreken gezien. En ik kan dan ook niks met opmerkingen dat hij in de eredivisie beter tot zijn recht komt. En dat hij zo gezellige gast in de kleedkamer is. Gelukkig voel ik mij gesteund in het besluit van Wotte en Peter, om niet verder te gaan. Zij zien dan ook in dat Tomas in de eredivisie echt niet kan.
Eindelijk wat mensen bij de club die geen genoegen nemen met een 5,5
6
|
Zaterdag 16 mei 2026 om 13:47 uur |
BLEISWIJK-1:
Uberhaun lijkt te kiezen tussen 3 jaar Duitsland of een nieuwe aanbieding van Emmen. Over ADO wordt niet meer gesproken.
Uberhaun lijkt te kiezen tussen 3 jaar Duitsland of een nieuwe aanbieding van Emmen. Over ADO wordt niet meer gesproken.
Alleen maar goed. Hoezeer ik Peter ook waardeer, ik hou er niet van als een trainer alleen maar terugvalt op spelers van zijn oude club(s). Dat is ongeveer net zoiets als oud-spelers terughalen.
9
|
Zaterdag 16 mei 2026 om 11:18 uur |
Baco070:
Het “probleem” zit hem in zijn salaris denk ik. Tomas is een grootverdiener, die een redelijk aandeel heeft gehad in het afgelopen kampioens jaar.
Als je iedereen die over Tomas spreekt hoort over zijn mentaliteit en trainingsarbeid zou hij een prima rol kunnen vervullen als iemand die zorgt dat iedereen scherp blijft tijdens trainingen of slechte periodes in het seizoen.
Maar het zou ook richting Tomas niet eerlijk zijn om hem voor t zelfde (of lager) salaris z’n contract te laten verlengen. Het gaat denk ik helaas van beide kanten niet passen.
Het “probleem” zit hem in zijn salaris denk ik. Tomas is een grootverdiener, die een redelijk aandeel heeft gehad in het afgelopen kampioens jaar.
Als je iedereen die over Tomas spreekt hoort over zijn mentaliteit en trainingsarbeid zou hij een prima rol kunnen vervullen als iemand die zorgt dat iedereen scherp blijft tijdens trainingen of slechte periodes in het seizoen.
Maar het zou ook richting Tomas niet eerlijk zijn om hem voor t zelfde (of lager) salaris z’n contract te laten verlengen. Het gaat denk ik helaas van beide kanten niet passen.
Hoe hoog er ook opgegeven wordt over het centrum Mulder-Waem-Hokke, dit zijn alle 3 "zone-verdedigers", geen kuitenbijters die als een vervelende vlieg doorlopend op de nek van een spits à la Weghorst zitten.
En juist dat soort spitsen gaan we meer tegenkomen.
De filosofie van Peter kan dan zijn dat er niet wordt aangepast aan de tegenstander, maar soms kan het dan toch prettig zijn om wel zo'n vervelende vlieg beschikbaar te hebben.
Daarnaast is een breekijzer voor in het Haags kwartiertje ook wel fijn om er bij te hebben.
En juist de meest "Haagse" speler in de selectie, die beide rollen kan vervullen en dus bovendien ook nog de verbinder en aanjager in het team was, laat men gaan.
Jammer.
En juist dat soort spitsen gaan we meer tegenkomen.
De filosofie van Peter kan dan zijn dat er niet wordt aangepast aan de tegenstander, maar soms kan het dan toch prettig zijn om wel zo'n vervelende vlieg beschikbaar te hebben.
Daarnaast is een breekijzer voor in het Haags kwartiertje ook wel fijn om er bij te hebben.
En juist de meest "Haagse" speler in de selectie, die beide rollen kan vervullen en dus bovendien ook nog de verbinder en aanjager in het team was, laat men gaan.
Jammer.
12
|
Zaterdag 16 mei 2026 om 08:22 uur |
rd..:
Ik zou nu nog niet durven zeggen dat Reischl minder is dan Uneken, eerlijk gezegd. Hij was niet top-top dit seizoen, absoluut niet. Maar we hebben ook gezien hoe makkelijk hij wel kan scoren als hij wel de vorm heeft.
Ik zou nu nog niet durven zeggen dat Reischl minder is dan Uneken, eerlijk gezegd. Hij was niet top-top dit seizoen, absoluut niet. Maar we hebben ook gezien hoe makkelijk hij wel kan scoren als hij wel de vorm heeft.
Los van doelpunten maken is in het systeem van Peter het druk zetten, veel meters maken en als aanspeelpunt fungeren als spits erg belangrijk. Persoonlijk vindt ik dat Reischl dit minder beheerst dan de overige spitsen die we hebben.
Ik denk dan ook dat men het niet heel erg zou vinden als er mooi bod voor hem komt. En ze hem kunnen laten gaan.
Ik denk dan ook dat men het niet heel erg zou vinden als er mooi bod voor hem komt. En ze hem kunnen laten gaan.
0
|
Vrijdag 15 mei 2026 om 14:54 uur |
ADO079:
Je hebt gelijk Aad. Bal en Reischl zijn stukken beter. Hebben ook veel meer doelpunten gemaakt dit seizoen in een sterker team dan waar zij in spelen.
Je hebt gelijk Aad. Bal en Reischl zijn stukken beter. Hebben ook veel meer doelpunten gemaakt dit seizoen in een sterker team dan waar zij in spelen.
Je blijft maar naar die spits positie kijken dat ze minder doelpunten hebben gemaakt. Vraag me echt af of je alle wedstrijden wel hebben zitten kijken, neem aan van wel maar dat snap ik niet waarom je steeds maar met die statistiek komt terwijl Peter helemaal niet met z’n spelopvatting speelt, die afhankelijk is van een spits die bijv 15+ goals maakt.
2
|
Vrijdag 15 mei 2026 om 13:25 uur |
Nu online
buurmanBrutus en 93 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
| 1 | - |




