Welkom in de shoutbox, gast
KickOff:
Een realistische voorspelling zou minstens rekening moeten houden met recente vorm,expected goals,thuis/uit verhouding,beschikbare kern,blessures en schorsingen en onderlinge matchups.Ook zaken zoals mentale druk in de titelstrijd en hoe ploegen tactisch tegenover elkaar staan spelen mee.Zonder die variabelen is het gewoon een simulatie op basis van gemiddelden en dat zegt weinig over wat er effectief gaat gebeuren.Voetbal is nu eenmaal geen zuivere wiskunde ⚽️⚽️⚽️
Een realistische voorspelling zou minstens rekening moeten houden met recente vorm,expected goals,thuis/uit verhouding,beschikbare kern,blessures en schorsingen en onderlinge matchups.Ook zaken zoals mentale druk in de titelstrijd en hoe ploegen tactisch tegenover elkaar staan spelen mee.Zonder die variabelen is het gewoon een simulatie op basis van gemiddelden en dat zegt weinig over wat er effectief gaat gebeuren.Voetbal is nu eenmaal geen zuivere wiskunde ⚽️⚽️⚽️
Dit is puur een rekensom van wat er gebeurd indien een team x aantal punten pakt. Het zijn geen voorspellingen. Er zijn natuurlijk een miljoen factoren; het feit dat Cambuur een hoop inhaalwedstrijden moet doen in korte periode had niemand rekening mee gehouden en kan zomaar eens in ons voordeel werken.
1
|
Woensdag 25 februari 2026 om 18:23 uur |
wiegah070:
Van onze vriend ChatGPT over wanneer we veilig zijn.
Uitgaande van de huidige nummer 3: De Graafschap.
ADO: 65 punten uit 28 wedstrijden
De Graafschap: 48 punten uit 28 wedstrijden
Verschil: 17 punten
Beide clubs hebben nog 10 wedstrijden te spelen. ()
Wat is de basis?
De Graafschap kan maximaal nog 30 punten pakken en dus eindigen op 78 punten.
Wil ADO zonder afhankelijk te zijn van doelsaldo zeker weten dat De Graafschap er niet meer overheen kan, dan moet ADO eindigen op 79 punten.
Dat betekent: ADO heeft vanaf nu nog 14 punten nodig. ()
Kort gezegd:
Elke keer dat De Graafschap punten verspeelt, zakt wat ADO nog nodig heeft 1-op-1.
Dus:
Als De Graafschap alles wint → ADO heeft nog 14 punten nodig
Als De Graafschap 2 punten laat liggen → ADO heeft nog 12 punten nodig
Als De Graafschap 3 punten laat liggen → ADO heeft nog 11 punten nodig
Als De Graafschap 4 punten laat liggen → ADO heeft nog 10 punten nodig
Als De Graafschap 5 punten laat liggen → ADO heeft nog 9 punten nodig
Als De Graafschap 6 punten laat liggen → ADO heeft nog 8 punten nodig
Als De Graafschap 7 punten laat liggen → ADO heeft nog 7 punten nodig
Als De Graafschap 8 punten laat liggen → ADO heeft nog 6 punten nodig
Als De Graafschap 9 punten laat liggen → ADO heeft nog 5 punten nodig
Als De Graafschap 10 punten laat liggen → ADO heeft nog 4 punten nodig ()
Praktisch vertaald voor ADO:
14 punten = bijvoorbeeld 4 zeges + 2 gelijke spelen
12 punten = 4 zeges
11 punten = 3 zeges + 2 gelijke spelen
9 punten = 3 zeges
6 punten = 2 zeges (rekenkundig, als De Graafschap dan genoeg laat liggen) ()
Eerste momenten waarop het theoretisch al kan gebeuren:
ADO speelt nu achtereenvolgens tegen:
VVV-Venlo (27 feb), Almere City (7 mrt), FC Emmen (13 mrt), Jong FC Utrecht (17 mrt), De Graafschap (22 mrt). ()
De Graafschap speelt in die fase tegen:
MVV Maastricht (27 feb), Vitesse (8 mrt), FC Dordrecht (14 mrt), en daarna ADO (22 mrt). ()
Vroegst mogelijke scenario:
Als ADO de eerste 3 wint (+9) en De Graafschap de eerste 2 verliest (0 punten), dan staat ADO op 74 en kan De Graafschap met nog 8 wedstrijden nog maar tot 72 komen.
Dan is het dus al klaar op 13 maart. ()
Zonder te hoeven hopen op puntenverlies van De Graafschap:
Dan moet ADO gewoon zelf die 14 punten halen.
In dat geval kan het in de praktijk op zijn vroegst op 22 maart, als ADO dan genoeg heeft gepakt en/of uit bij De Graafschap zelf de klap uitdeelt. ()
Samengevat:
👉 ADO heeft nu 14 punten nodig om sowieso boven De Graafschap te eindigen.
👉 Elke gemiste punt van De Graafschap haalt daar direct 1 punt vanaf.
👉 Vanaf 13 maart kunnen de eerste echte “het is mathematisch binnen”-scenario’s al ontstaan. ()
Van onze vriend ChatGPT over wanneer we veilig zijn.
Uitgaande van de huidige nummer 3: De Graafschap.
ADO: 65 punten uit 28 wedstrijden
De Graafschap: 48 punten uit 28 wedstrijden
Verschil: 17 punten
Beide clubs hebben nog 10 wedstrijden te spelen. ()
Wat is de basis?
De Graafschap kan maximaal nog 30 punten pakken en dus eindigen op 78 punten.
Wil ADO zonder afhankelijk te zijn van doelsaldo zeker weten dat De Graafschap er niet meer overheen kan, dan moet ADO eindigen op 79 punten.
Dat betekent: ADO heeft vanaf nu nog 14 punten nodig. ()
Kort gezegd:
Elke keer dat De Graafschap punten verspeelt, zakt wat ADO nog nodig heeft 1-op-1.
Dus:
Als De Graafschap alles wint → ADO heeft nog 14 punten nodig
Als De Graafschap 2 punten laat liggen → ADO heeft nog 12 punten nodig
Als De Graafschap 3 punten laat liggen → ADO heeft nog 11 punten nodig
Als De Graafschap 4 punten laat liggen → ADO heeft nog 10 punten nodig
Als De Graafschap 5 punten laat liggen → ADO heeft nog 9 punten nodig
Als De Graafschap 6 punten laat liggen → ADO heeft nog 8 punten nodig
Als De Graafschap 7 punten laat liggen → ADO heeft nog 7 punten nodig
Als De Graafschap 8 punten laat liggen → ADO heeft nog 6 punten nodig
Als De Graafschap 9 punten laat liggen → ADO heeft nog 5 punten nodig
Als De Graafschap 10 punten laat liggen → ADO heeft nog 4 punten nodig ()
Praktisch vertaald voor ADO:
14 punten = bijvoorbeeld 4 zeges + 2 gelijke spelen
12 punten = 4 zeges
11 punten = 3 zeges + 2 gelijke spelen
9 punten = 3 zeges
6 punten = 2 zeges (rekenkundig, als De Graafschap dan genoeg laat liggen) ()
Eerste momenten waarop het theoretisch al kan gebeuren:
ADO speelt nu achtereenvolgens tegen:
VVV-Venlo (27 feb), Almere City (7 mrt), FC Emmen (13 mrt), Jong FC Utrecht (17 mrt), De Graafschap (22 mrt). ()
De Graafschap speelt in die fase tegen:
MVV Maastricht (27 feb), Vitesse (8 mrt), FC Dordrecht (14 mrt), en daarna ADO (22 mrt). ()
Vroegst mogelijke scenario:
Als ADO de eerste 3 wint (+9) en De Graafschap de eerste 2 verliest (0 punten), dan staat ADO op 74 en kan De Graafschap met nog 8 wedstrijden nog maar tot 72 komen.
Dan is het dus al klaar op 13 maart. ()
Zonder te hoeven hopen op puntenverlies van De Graafschap:
Dan moet ADO gewoon zelf die 14 punten halen.
In dat geval kan het in de praktijk op zijn vroegst op 22 maart, als ADO dan genoeg heeft gepakt en/of uit bij De Graafschap zelf de klap uitdeelt. ()
Samengevat:
👉 ADO heeft nu 14 punten nodig om sowieso boven De Graafschap te eindigen.
👉 Elke gemiste punt van De Graafschap haalt daar direct 1 punt vanaf.
👉 Vanaf 13 maart kunnen de eerste echte “het is mathematisch binnen”-scenario’s al ontstaan. ()
Daar kan je toch wel een winst of gelijkspel vanaf halen omdat je erin hebt gezet niet afhankelijk te willen zijn van het doelpuntensaldo maar het verschil doelpuntensaldo tussen ADO (39) en De Graafschap (11) is daar toch veel te hoog voor
Ik denk dat De Graafschap nog wat hoop zou kunnen winnen als ze thuis winnen van ADO, leuk voor ze. Maar dan kan de week erop jong Ajax thuis bij ons op de pijnbank en promotie gevierd worden! En als dan toch de zenuwen een rol gaan spelen gebeurd het wat later alsnog
Ik denk dat De Graafschap nog wat hoop zou kunnen winnen als ze thuis winnen van ADO, leuk voor ze. Maar dan kan de week erop jong Ajax thuis bij ons op de pijnbank en promotie gevierd worden! En als dan toch de zenuwen een rol gaan spelen gebeurd het wat later alsnog
6
|
Woensdag 25 februari 2026 om 14:12 uur |
GroenGeelHart070:
Tenzij we de top gaan bestormen kan hij er wel degelijk iets voor terugverdienen.
Voorbeeld; Als wij een topper opleiden wordt ie voor 8 miljoen (door)verkocht aan Palace. Als deze een doorverkoop voor het vijfvoudige realiseert is er al winst. Zonder dat we erop achteruitgaan zijn we dan toch nog een satellietclub voor de grotere broer. En zo willen ze elke club doorontwikkelen. Tenzij dit te simpel gedacht is
Tenzij we de top gaan bestormen kan hij er wel degelijk iets voor terugverdienen.
Voorbeeld; Als wij een topper opleiden wordt ie voor 8 miljoen (door)verkocht aan Palace. Als deze een doorverkoop voor het vijfvoudige realiseert is er al winst. Zonder dat we erop achteruitgaan zijn we dan toch nog een satellietclub voor de grotere broer. En zo willen ze elke club doorontwikkelen. Tenzij dit te simpel gedacht is
Dit gebeurd niet zoveel binnen onze voetbalgroep hoor. Totaal niet te vergelijken met de city groep, red bull groep en de chelsea strasbourg groep
0
|
Woensdag 4 februari 2026 om 13:37 uur |
Gewoon met die Bal beginnen en de hoge bal spelen ik heb AZ goed gevolgd en daar ligt hun zwakte. Sowieso snap ik niet dat dit tegen Vitesse ook niet is gebeurd. Het systeem mag nooit heilig zijn je moet altijd spelen met de fitste spelers en daar pas je het zogenaamde systeem aan. Hij kan ook gewoon 4-4-2 gaan spelen dan bouw je ook wat zekerheid in Utrecht is daar een periode heel succesvol mee geweest maar het lijkt hier altijd alsof je vloekt zodra je aan het heilige 4-3-3 komt. En de trainer mag ook wel wat krachtiger overkomen tijdens zijn interviews je staat verdorie maar liefst 15 punten voor dus straal uit dat er niks te halen is en je altijd een plan B of C hebt nu is het af en toe net een schooljongetje. Buiten dat ben ik wel heel blij met hem het is de beste sinds jaren en hij gaat echt nog wel in de toekomst naar een grote club toe in Europa.
2
|
Vrijdag 30 januari 2026 om 05:05 uur |
Tot voor de wedstrijd had ik er goede hoop op maar toen ik de opstelling zag schrok ik toch wel. Hier stond geen team die Vitesse vanaf minuut 1 ging slopen maar een gezapig team die niet wilde verliezen. Dat is niet gebeurd maar ik maak me wel zorgen over onze trainer hij zal toch niet in paniek zijn geraakt ?????
3
|
Maandag 26 januari 2026 om 22:47 uur |
DHFC070:
Wat een contrast zeg van power positiespel met 15 kansen per helft naar angsthazen voetbal op een oude lullen tempo zonder idee erachter en met 0 kansen. Wat is er in godsnaam gebeurd?
Wat een contrast zeg van power positiespel met 15 kansen per helft naar angsthazen voetbal op een oude lullen tempo zonder idee erachter en met 0 kansen. Wat is er in godsnaam gebeurd?
Dat is de echt de belangrijkste vraag nu. Wat in godsnaam is er gebeurd daf het zo als een kaartenhuis in elkaar zakt
3
|
Maandag 26 januari 2026 om 20:45 uur |
Advertentie
Aad:
Jij leest schijnbaar selectief want anders zou je weten dat Waem niet tekent omdat hij naar Antwerpen wil, dat van der Sloot niet tekent omdat hij op een eredivisieclub (Utrecht?) hoopt en Vlak eigenlijk al afgelopen zomer weg wilde maar zijn club, Volendam, kon de transfersom niet betalen.
Jij leest schijnbaar selectief want anders zou je weten dat Waem niet tekent omdat hij naar Antwerpen wil, dat van der Sloot niet tekent omdat hij op een eredivisieclub (Utrecht?) hoopt en Vlak eigenlijk al afgelopen zomer weg wilde maar zijn club, Volendam, kon de transfersom niet betalen.
Vlak heeft juist aangegeven te willen blijven. Waem zijn droom is Antwerpen maar die komt niet voor hem, en is helemaal niet uitgesloten dat hij niet bij ons bijtekent dat denkt men hier omdat hij nog niet heeft bijgetekend maar er kunnen zat redenen zijn waarom dit nog niet is gebeurd. Sloot geen idee zou kunnen dat hij de stap wilt maken. Maar dat zal allemaal pas van de zomer gebeuren en niet nu.
0
|
Zaterdag 24 januari 2026 om 15:03 uur |
Promoveren lukt wel, kampioen worden daarentegen zie ik somber in. Het zelfvertrouwen lijkt bij sommige gasten plaats te hebben gemaakt voor arrogantie en de echte wil om te winnen is veranderd in gemakzucht. Wat is er gebeurd met dat afjagen? Ik heb het idee alsof ze in de comfortzone terecht zijn gekomen en het wel prima vinden. Dat ik invallers als Peupion als een vd weinige met dreiging voorbij zie komen en Rottier als een vd betere zie spelen vind ik gewoon doodzonde. Een dipje kan, maar de glans lijkt wel een beetje van het spel af te zijn. Die ballen in paniek blind naar voren schieten, we spelen verdomme tegen de nr 13 / 20. De gebreken van onze spelers lijken ook steeds meer aan het licht te komen.
9
|
Zaterdag 24 januari 2026 om 00:35 uur |
Nu online
buurmanBrutus, priveopcadd en 65 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
| 1 | - |




