Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Volg CADD op Threads

Volg CADD op Threads

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Advertentie

Nieuwsbericht

`Veel gegadigden voor ADO`


Bron: Club Achter de Duinen (http://www.clubachterdeduinen.nl)

28 juli 2021 10 reacties

Volgens sportwethouder Hilbert Bredemeijer heeft de gemeente goede contacten met ADO.

 

Dat zegt de Haagse bestuurder in de gemeenteraad. In de raad werd woensdag over de problemen van de Haagse club gepraat.

 

Volgens Bredemeijer wordt hij door ADO goed op de hoogte gehouden over de gesprekken die met mogelijke kopers worden gevoerd. ADO is dat volgens hem niet verplicht.

 

De wethouder heeft ook van ADO begrepen dat er nog steeds ‘een hele hoop gegadigden’ zijn die club willen overnemen. Bredemeijer hoopt er snel een koper komt. Een overname en het herstructureringsplan waar de club aan werkt, moet ADO uit de financiële zorgen gaan helpen.

 

De nieuwe eigenaar is volgens de wethouder van harte welkom voor een kopje koffie. De stadionhuur kan dan ook een van de gesprekonderwerpen zijn.

 

Een huurverlaging zit er volgens de Bredemijer alleen nu niet in. “Betaald voetbalorganisaties zijn ondernemingen. Daar mag de overheid volgens de Europese de regels geen steun aan verlenen.”

 

Volgens de wethouder is dit door juristen getoetst. Er zijn hem ook geen gemeenten bekend die de stadionhuur structureel en zonder terugbetalingsconstructies hebben verlaagd.

Reacties

dick

Ik had goede hoop , begin me nu echt zorgen te maken
Vrijdag 30 juli 2021 om 07:51 uur

Hansiehansie

Alweer zo`n duister bericht, het bestuur denkt met ballonnenetjes de zaak naar hun toe te trekken en eventuele interesse op te wekken voor een die er in wil stappen. Maar in werkelijkheid is niemand geïnteresseerd, in zo`n failliet bedrijf.
Donderdag 29 juli 2021 om 21:57 uur

AussieAdo

ik lees nooit wat over het koninklijke-steun dat dat walgelijke 020 jaar op jaar krijgen.

https://www.soccernews.nl/news/532955/dit-bedrag-ontvangt-iedere-eredivisieclubs-aan-tvgeld

ik weiger meer dan 2x per seikzoen naar 020 te kijken, en het mag geen verrassing zijn ADO-020 en 020-ADO.

En dan dat monopoly positie van dat walgelijk Zigg20o
Donderdag 29 juli 2021 om 16:26 uur

Freek

Met alleen haagsche bluf gaan we er niet komen, het spel dat nu gespeeld word kent zo dadelijk alleen maar verliezers, Club, Gemeente en niet te vergeten de SUPPORTERS. en staat we voor schut voor 100.00 mensen die ons allemaal het beste wensen, zo genaamd
Donderdag 29 juli 2021 om 16:10 uur

JP

@Freek ..... spijker op zijn kop .... mooi en buitengewoon sterk verwoord.
Donderdag 29 juli 2021 om 11:42 uur

Thehague070

@Fruitje ik ben Familie van die mensen, ik kan beamen dat ze zeker op hun geld zitten, echter hebben ze zoveel om ado nooit gegeven... Waren allemaal met hun eigen "carrière" bezig... 200 is wel enorm ruim geschat maar Wel weet ik zeker dat mocht rob de juiste mensen bij elkaar hebben of krijgen dan zal `t zeker makkelijk lukken om de club over te nemen ik denk echter dat ze wachten op een goed moment... `t probleem van alle hagenezen of ze nu rijk of arm zijn zit `m altijd in de communicatie en het hart...we begrijpen elkaar nooit maar willen stiekem allemaal het zelfde... Ik zie in rob alleen niet echt een `leider` van een groep investeerders... Het moet ook wel echt 100% goed zijn voor hun Allen en anders niks...of ze nu 30 of 60 jaar oud zijn ze zullen nooit grote risico`s willen lopen met hun geld...
Donderdag 29 juli 2021 om 02:09 uur

Nieuwgezicht

Ter lezing n vermaak:

MOET DE GEMEENTE REKENING HOUDEN MET DE STAATSSTEUNREGELS BIJ HUURVERMINDERING?
april 2021

Onze gemeente verhuurt een pand, dat in eigendom is van de gemeente, aan een culturele instelling. De gemeente wil deze culturele instelling tijdens de coronacrisis ondersteunen door de huurprijs te verminderen. Is er dan mogelijk sprake van staatssteun? Zo ja, hoe kunnen we de huurvermindering staatssteunproof inrichten?
ANTWOORD IN HET KORT
De huurvermindering moet mogelijk worden aangemerkt als staatssteun. In dat geval kan de gemeente de staatssteun op basis van de de-minimisverordening of Algemene Groepsvrijstellingsverordening staatssteunproof verstrekken. Als er geen sprake is van staatssteun of als de de-minimisverordening wordt toegepast, moet rekening worden gehouden met de Wet Markt en Overheid.

EUROPESE STAATSSTEUNREGELS
Er is sprake van staatssteun als een onderneming een economisch voordeel in de vorm van staatsmiddelen krijgt van de gemeente. Of dat het geval is, moet de gemeente zelf beoordelen aan de hand van de vijf staatssteuncriteria van artikel 107 VWEU. In het onderhavige geval is het belangrijk om over de staatssteuncriteria betreffende de overdracht van staatsmiddelen en het economisch voordeel het volgende te weten.

Er hoeft geen positieve overdracht van staatsmiddelen plaats te vinden om te kunnen spreken van staatssteun. Het is voldoende dat de gemeente inkomsten derft. Het verhuren van een pand door de gemeente tegen een prijs onder de marktprijs, impliceert volgens de Europese Commissie dat de gemeente inkomsten derft en daarmee een economisch voordeel verleent. Dit kunt u teruglezen in paragraaf 3.2.1 van de Mededeling betreffende het begrip “staatssteun” van de Europese Commissie.

Er is geen sprake van een economisch voordeel wanneer de decentrale overheid handelt als een particuliere investeerder. Of dit het geval is kan worden beoordeeld aan de hand van de Market Economy Operator (MEO) test. Met een MEO-test kan worden nagegaan of een private investeerder, opererend in normale marktomstandigheden, in een vergelijkbare situatie tot eenzelfde investering zou overgaan. De Europese Commissie beschrijft de MEO-test in paragraaf 4.2.3 van de Mededeling betreffende het begrip “staatssteun”.

STAATSSTEUN, EN DAN?
Als de gemeente tot de conclusie komt dat de subsidieregeling aan alle staatssteuncriteria voldoet, is er sprake van staatssteun. De basisregel is dat een steunmaatregel dan door de gemeente gemeld moet worden bij de Europese Commissie, tenzij een van de vrijstellingsverordeningen van de Europese Commissie van toepassing is. In dat geval hoeft de steunmaatregel niet gemeld te worden, maar gelden wel nadere verplichtingen over de uitvoering, transparantie en verslaglegging van de steun. De gemeente kan in het onderhavige geval mogelijk gebruik maken van de de-minimisverordening of de Algemene Groepsvrijstellingsverordening.

DE DE-MINIMISVERORDENING
Afhankelijk van de hoogte van het steunbedrag, kan de gemeente gebruik maken van de de-minimisverordening (Verordening (EU) nr. 1407/2013). Op grond van de de-minimisverordening kunnen ondernemingen over een periode van drie belastingjaren tot € 200.000 aan steun ontvangen, zonder dat dit moet worden gemeld bij de Europese Commissie. Aan de hand van een door een onderneming ingevulde de-minimisverklaring dient de gemeente te beoordelen hoeveel de-minimisruimte deze onderneming nog heeft. De gemeente moet bij verlening van de-minimissteun rekening houden met alle voorwaarden die in de verordening worden genoemd. Als de gemeente de-minimissteun verleent, moet rekening worden gehouden met de Wet Markt en Overheid.

DE ALGEMENE GROEPSVRIJSTELLINGSVERORDENING (AGVV)
De gemeente kan tevens onderzoeken of de steunmaatregel onder de Algemene Groepsvrijstellingsverordening (AGVV, Verordening (EU) nr. 651/2014) valt. Deze verordening bepaalt dat steunmaatregelen die bijdragen aan bepaalde beleidsdoeleinden (bijvoorbeeld milieubescherming en onderzoek, ontwikkeling en innovatie) niet gemeld hoeven te worden volgens de officiële meldingsprocedure. In dat geval volstaat een lichtere kennisgevingsprocedure binnen 20 werkdagen, nadat de steun is verleend aan de begunstigde. Mocht de gemeente tot de conclusie komen dat een kennisgevingsprocedure moet worden gestart, dan kan contact worden opgenomen met het Coördinatiepunt Staatssteun van Kenniscentrum Europa decentraal.

Om gebruik te kunnen maken van de AGVV moet aan de algemene voorwaarden uit de artikelen 1 tot en met 12 van deze verordening worden voldaan. Daarnaast moet de staatssteun voldoen aan de specifieke voorwaarden van een of meerdere steuncategorieën, zoals de maximale steunintensiteit en de kosten die in aanmerking mogen komen voor steun. In het onderhavige geval kan de gemeente de huurvermindering mogelijk staatssteunproof verlenen op basis van artikel 53 AGVV. Dit artikel beschrijft de voorwaarden op basis waarvan steun, voor cultuur en instandhouding van het erfgoed, is vrijgesteld. Artikel 53 AGVV biedt de mogelijkheid om afhankelijk van de hoogte van steunbedrag exploitatiesteun te verlenen voor 80 tot 100% van de in aanmerking komende kosten voor de huur van vastgoed en culturele locaties. Een onderneming mag niet meer dan 50 miljoen euro per jaar aan exploitatiesteun ontvangen op grond van dit artikel.

WET MARKT & OVERHEID (WET M&O)
De Wet M&O is van toepassing wanneer de gemeente zelf, of via haar overheidsbedrijven, economische activiteiten verricht en daarmee in concurrentie treedt met ondernemingen op de markt. Deze wet moet de gemeente toepassen als er geen sprake is van staatssteun of als de de-minimisverordening wordt toegepast. Een ‘economische activiteit’ wordt gedefinieerd als het aanbieden van goederen en diensten op een markt. Aan de hand van de omstandigheden van ieder specifiek geval kan worden beoordeeld of een activiteit economisch van aard is. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) noemt het verhuren van vastgoed als één van de voorbeelden van economische activiteiten van decentrale overheden (zie: lijst met voorbeelden).

De Wet M&O omschrijft vier gedragsregels waaraan iedere overheidsorganisatie zich moet houden bij de uitvoering van een economische activiteit. In hoofdstuk 4b van de Mededingingswet kunt u de gedragsregels terugvinden. Met name de eerste gedragsregel is in het onderhavige geval van belang. Deze gedragsregel schrijft voor dat een overheidsorganisatie bij het uitvoeren van een economische activiteit de integrale kosten moet doorberekenen. Uiteraard mag een overheidsorganisatie altijd méér dan de integrale kosten berekenen.
Woensdag 28 juli 2021 om 20:32 uur

Twa

🤣🤣🤣🤣
Woensdag 28 juli 2021 om 20:15 uur

Fruitje


Ik heb `t al eens eerder naar voren gebracht: Rob Jansen heeft zijn vader op diens sterfbed beloofd ADO nooit kapot te laten gaan. Inmiddels is Rob goed voor minimaal 200 miljoen maar laat hij het evengoed volledig afweten. Wel had hij ooit plannen om met anderen in een Engelse 4e divisieclub te investeren. En dan te bedenken dat hij z`n carrière en dus z`n vermogen uiteindelijk aan z`n vader te danken heeft gehad die destijds de VVCS heeft opgericht.
Woensdag 28 juli 2021 om 19:30 uur

Freek

Er wordt volgens mijn een spel gespeeld tussen de potentiele nw.investeerder en de gemeente Den Haag, wachten tot het allerlaatste moment, dus eind augustus komt er dus duidelijkheid over de toekomst van de club, of niet maar dan is de club failliet. Alle haagsche BN-ers laten de club vallen als een baksteen, een Janssen een v. Zweden, allemaal hebben ze het beste met de club voor? allemaal gebakken lucht! De enige die z`n nek durft uit te steken is M. Jol. We gaan het zien de komende maand.
Woensdag 28 juli 2021 om 19:02 uur

Spelersklassement

De top3:
Henk Veerman Jort van der Sande Daryl van Mieghem

Laatste wedstrijd

Logo NAC Breda Logo ADO Den Haag
2-2
3 mei 2024

Volgende wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Jong PSV
10 mei 2024 om 20:00 uur
Bingoal Stadion

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Willem II * 37 - 76
2 Roda JC + 37 - 75
3 Groningen + 37 - 72
4 FC Dordrecht 37 - 68
5 ADO Den Haag 37 - 63
6 Graafschap 37 - 63
7 NAC Breda 37 - 55
8 FC Emmen 37 - 54
9 MVV Maastr. 37 - 53
10 Jong AZ 37 - 53
11 Helmond Sp. 37 - 50
12 VVV-Venlo 37 - 48
13 SC Cambuur 37 - 46
14 Jong Ajax 37 - 40
15 FC Eindhoven 37 - 40
16 Jong PSV 37 - 37
17 Telstar 37 - 35
18 FC Den Bosch 37 - 33
19 TOP Oss 37 - 33
20 Jong Utrecht 37 - 25