Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Nieuwsbericht

‘Wetzel haalt de kerst niet’


Bron: Club Achter de Duinen (http://www.clubachterdeduinen.nl)

21 december 2009 35 reacties

De kans lijkt klein dat André Wetzel nog technisch directeur is. Zijn uitspraken van afgelopen weekend in de Volkskrant zijn in het verkeerde keelgat van de raad van commissarissen gevallen.

Wetzel was woedend over het feit dat bepaalde commissarissen achter zijn rug om trainer Raymond Atteveld hadden gedwongen Ricky van den Bergh in genade aan te nemen.

De AD/Haagsche Courant meldt nu dat de rvc not amused is over het betreffende Volkskrantartikel en roept Wetzel voor deze week op het matje.

Mocht de technisch directeur inderdaad de laan uit worden gestuurd dan gaat het de club naar verluidt drie ton kosten.

Lees meer over

Reacties

buidel

@zodan

 

Wat ik bedoel is het volgende : mensen maken je bedrijf.

Als je niet weet wat ik daarmee bedoel , wil ik je dat best uitleggen , alleen is deze site daar niet geschikt voor.

Kort gezegd , de juiste mens op de juiste plaats , neemt verantwoordelijkheid , is betrokken en gaat er voor

Donderdag 24 december 2009 om 11:55 uur

ADOsexual

@Jojo

 

bedankt voor het compliment goz. Als adviseur denk ik dat ik niet lang overeind blijf staan zolang de club nog vol zit met egotrippers die niet het belang van de club voor ogen hebben en niet voor mijn rede vatbaar willen/kunnen zijn. Ik heb weinig zin om een roepende stem in de woestijn te zijn bij m'n club, of er als een soort 5de wiel aan een wagen bij te zitten. hoe je het ook noemen wil. Ik ben namelijk een 'alles of niets' type. 

 

Wat snap je niet precies van wat ik hier allemaal wereldkundig maak? Ik ben gaarne bereid om het je in zo simpel mogelijke bewoordingen uit te leggen, zodat ook jij mijn visie begrijpt.

Woensdag 23 december 2009 om 21:42 uur

jojo

@ADOsexual

 

moet eerlijk toegeven dat ik geen jota begrijp van wat je allemaal neerpent, maar ik lees wel de liefde voor de club tussen de regels door. Ieder zijn mening en zijn visie en misschien geen trainer van de club, maar als adviseur zou je het volgens mij niet slecht doen.

 

 

ook fijne feestdagen en een mooi 2009 voor iedereen.

Woensdag 23 december 2009 om 13:51 uur

ADOsexual

Rudy

 

ik heb niet de ambitie om trainer te worden van FCDH (dat kan ik ook niet serieus menen als ik het zou willen, ik wil dat Van Hanegem het wordt). En om te zeggen hoe meer ik aanwezig ben des te meer gelijk ik heb, Nou nee... Bedankt voor je compliment aan mijn adres maar ik wil met klem benadrukken dat ik geen tegenstanders heb doch slechts discussiepartners.

 

Fijne kerstdagen en alle goeds toegewenst voor het nieuwe jaar, iedereen trouwens.

Dinsdag 22 december 2009 om 21:14 uur

haagsehoolie

wetzel weg!!!! Toch nog goed 2009 gefeliciteerd allemaal! Nu alleen nog atteveld!!  Fijne dagen

Dinsdag 22 december 2009 om 20:18 uur

Der Rudy

AS; nou snap ik het pas. Je wil de nieuwe trainer van ADH worden. Zeg dat dan gewoon. 

 

Vindt het maar niks, je gelijk zoeken in kwantiteit. Hoe meer worden hoe meer je gelijk hebt. Maar niet heus. Kan wel waarderen dat je, tegen de stroom in, niet opgeeft om jouw mening te ventileren. In de discussie ben je geen makkelijke tegenstander, maar dat zegt niet dat iedereen jouw kijk op zaken maar moet volgen.

 

Tot het volgende epistel.

Dinsdag 22 december 2009 om 20:13 uur

ADOsexual

Bokkie bokkie bokkie.......

 

Waarom kijk je nou maar naar 1 aspect van het hele plaatje? Zo verkijk je je echt op een heleboel dingen man....

 

Cornelisse is een prima voetballer, hij is nog steeds fit! Leeftijd zegt wat dat betreft weinig. Van Bronckhorst is ook nog steeds aanvoerder van Oranje -of dat nou om politieke redenen is of niet, hij kan het nog steeds!). ik zou Ri8jaard met alle liefde terughalen, maar 2de klasse spelen in Vlaardingen??.... Nee, dan kan het echt niet meer... en over al die andere spelers: we verschillen gewoon van mening joh..... hou er maar over op. Ben je soms vergeten hoe Fernandez en Coster opbloeiden onder Vloet???? Maargoed, laat ook maar. Hier komen we echt niet uit.

 

Je ziet de dingen zoals je ze 'wilt' zien, en niet wat de werkelijkheid is. Heb jij een alternatief dan om andere spelers te halen?? Du Chat ligt vast bij Utrecht, Van Hanegem is vrij. hou het gewoon even bij die gegeven feiten. Want wat je zegt is toch volstrekt irreeël man....? Je draagt geen alternatief aan voor mijn visies.... Denk constructief mee dan! Wellicht dat jij dingen weet waarvan ík misschien niet op de hoogte ben, want voorlopig 'kraak je me alleen maar af zonder met iets anders te komen'. Ben benieuwd... Mijn plan ga ik nu niet meer verdedigen, dat heb ik vaak genoeg gedaan. Ik ga nu gewoon maar op de volgende tour: luister vent, ik ben Drs. Bedrijfskunde en Drs. Economie, daarnaast al 12 jaar volledig eigenaar van een succesvol bedrijf (daarvoor al partner) -je mag gerust weten dat ik hartstikke binnen ben en mezelf dus bewezen heb-. Ik weet echt wel hoe een bedrijf geleid moet worden. Daarnaast heb ik mijn voetballende act together. Ik zal het er nog maar eens inwrijven: HALO (afstudeerrichting sportmanagement, daar heb ik dus een HBO Bachelorsgraad in), Trainer-coach 1 en 2. Ik denk dat ik alles bij elkaar gezien wel vrij aardig weet waar ik over praat..... ik begin zacht gezegd een beetje moe te worden van leken die mij op MIJN nota bene vakgebied gaan vertellen dat ík het bij het verkeerde eind heb(!). Wil je misschien soms ook een jaar van baan ruilen met Hirsch-Ballin? (zo'n beetje de enige serieuze en vakinhoudelijk-deskundige minister in het hele circus dat politiek heet)

 

Nog steeds, met alle respect.....

Dinsdag 22 december 2009 om 20:00 uur

ADOsexual

Okay, daar gaan we.

 

@ Martin

 

Ik deel heel verregaand jouw stelling dat het imago idd een blijvend litteken is, maar wil toch optimistisch blijven (anders zou ik me hier ook niet meer vertonen want FCDH is wat ons bindt): strak beleid waarop gehamerd word door een zeer sterke algemeen directeur die er echt bovenop zit kan de zaak denk ik lijmen.... 

Voetbaltechnisch hebben we blijkbaar een andere visie, Zullen we het eens zijn dat we het maar oneens zijn? Ik ga liever met zo goed mogelijk voetbal toch onverhoopt de Jupiler in na dit seizoen, dan dat ik een wanvertoning neerzet en net zo goed de Jupiler in ga. Mee eens? -> als ADO iig sportieve wil tóónt door aan te vallen dan zien potentiële sponsors dat heus wel.... Maak je geen zorgen.

 

Graag wil ik je even mijn tactiek uitleggen. Als ik naar de selectie kijk dan hebben wij sowieso het materiaal in huis om in een vlak 3-lineair systeem te spelen. Normaal ben ik van het 3-5-2 maar daar heb je conditioneel en fysiek megalomaan sterke spelers voor nodig en die hebben wij nou eenmaal niet echt. Maar even inhoudelijk naar de tactiek dus anders dwaal ik weer af. Met 3-3-4 heb je sowieso altijd 4 man voorin en een permanente onrust bij de tegenstander, en dat is ook precies mijn bedoeling want ik heb een zeer offensieve visie. Wat jij zegt over de defensieve zwakte snijdt idd hout: omdat het gaat over de huidige verdediging! Je kan dan 2 dingen doen: die zwakte verbloemen (wat wij niet kunnen) of anders gaan verdedigen. Wij hebben -zeker aan de rechterkant- genoeg half-spelers in huis die gedisciplineerd en in aanleg goed genoeg zijn om zowel de vleugelspitsen te steunen en hun defensieve taken niet te verwaarlozen. En dat is een van de sleutelargumenten waarom wij 3-3-4 wel degelijk kunnen. Die midmid hoeft maar 1 ding te doen: namelijk het spel verdelen en regisseur op het middenveld zowel als 'creator' zijn. Mijn recept achterin is simpel. Köksal omschoelen tot linksback. Hij kán het, want het is een defensieve linkshalf die ook als back uit de voeten kan, en hij is er fysiek geschikt voor. Probleem opgelost dus. Derijck wordt momenteel verkeerd gebruikt, je moet zijn druk naar voren juist benutten, die jongen is geweldig als dienende middenvelder/libero. hij is verdediger en middenvelder in 1. Lorenzo Piqué ontwikkelt zich goed en gaat met grote stappen vooruit als rechtsback. Bovendien is hij fysiek prima in orde. De manier waarop je met die drie man moet verdedigen (en je hebt er ook maar echt nodig, ik leg je nu uit waarom) is in een flauwe halve cirkel. dit hangt ook deels samen met mijn offensieve speelstijl. Je hanteert de buitenspelval, legt druk op de tegenstander en loopt hem letterlijk van je eigen helft áf. zo simpel is het. Daar heb je verdedigers met stalen zenuwen voor nodig. Derijck kan dat absoluut leiden (die druk naar voren die hij heeft, hij is opbouwend bovendien sterk). Köksal is een heetbloedige Turk die op het veld alles geeft dus die kun je zeker vertrouwen, Lorenzo is aanvallend en opbouwend ook goed. Je raadt het dus al: ik wil een verdediging die alles voetballend en tactisch intelligent op kan lossen en als het moet ook een man uit kan schakelen. Wij moeten dominant voetbal spelen, wij moeten heersen. Haagse bluf. Positiespel, kaatsen, 1x raken (accent: TEMPO!) atteveld krijgt dat er gewoon niet in. Daar is hij gewoon niet intelligent genoeg voor, het is een waardeloze trainer. Hij brengt 'het' niet. Hij heeft geen band met z'n spelers. 3-3-4 kan met dit materiaal, maar er is een hele goede trainer voor nodig die bovendien sociaal erg vaardig is (een Van Hanegem, een Jansen)

 

@ Rudy

 

Ik ontken niet dat ik het vaak met De Boer eens was. Wat betreft harde kern naar de AM. Ik denk dat ik duidelijk genoeg ben geweest. Het is een huisregel waaraan de klanten zich te houden hebben. Haaglanden is allesbehalve vol. Er zit wat volk op de flanken, zover mogelijk bij de harde kern vandaan. 1x raden waarom.

 

@ Buidel

 

Idd helemaal zoals jij het noemt. M'n beste, dit is hoe moderne bedrijven in de 21ste eeuw gerund worden. Welcome to the world...

 

@ Zodan

 

Wat je zegt kan ik tot op zekere hoogte in komen, maar het slechte imago ís veroorzaakt door de 'supporters'. -ook gelet op dat AH voorbeeld- het management van de club heeft ook gefaald. AH kan het intern houden omdat ze de zaak onder controle hebben, wat bij FCDH geen seconde het geval is. Wat wil je met laagvliegers als Zwetzel, Jagersma e.d. aan het roer?! Die stralen toch ook helemaal geen gezag uit? Wat Den Haag nodig heeft is een echte directeur, een regent, iemand die geen rotzooi duldt en het beleid handhaaft. Want dát is precies het probleem goz... Het bestuur heeft geen ruggegraat wat betreft het baas in eigen huis zijn -of bedrijf, hoe je het ook noemen wil-. Het bestuur is dus indirect medeverantwoordelijk voor het slechte imago. Omdat er gewoon geen zwaargewicht zit dat de scepter zwaait! Zie idd ook de slechte omgang met de media e.d. Daarin geef ik je volledig gelijk want ik ben heus niet onredelijk, dat heeft niets meer met de probleemsupporters te maken.

 

@ Hermanos

 

Dank je wel voor het compliment. Echter, er vált niks te matigen want dan zou ik weglopen voor de maatregelen die getroffen moeten worden. Wat wilde je eraan schaven dan? ik leg de werkelijkheid, de gegeven feiten neer. Dat dat toevallig zout in een open wind is, daar kan ik niks aan doen. Het is de realiteit waar we nu mee te maken hebben. Met lapwerk en prietpraat gebeurt er niks.... Er is beleid nodig. JA, ik weet dat het niet bepaald warm klinkt, maar zaken doen is dat nou eenmaal niet!! We hebben het over een bedrijf dat continu in onrustig vaarwater verkeert en waar geen orde heerst(!!!). Ik wou -net als jij- dat we ook een club als PSV of zo waren die er warmpjes bij zit, sportief goede prestaties neerzet, nooit in opspraak zijn enzovoorts enzovoorts, maar we zitten hier met FCDH..... Een club waar dringend hard optreden en koerswijziging nodig is.

Dinsdag 22 december 2009 om 19:37 uur

Bokkie

@Prof. Mr. Dr. Drs. Ds. ADOsexual: Ik heb je hele verhaal (waar haal je idd de tijd vandaan?) overgeslagen en ben meteen naar "voetbaltechnisch" gegaan. En ja hoor, het is weer het oude liedje met je; je wilt ons opschepen met types als Fernandez, Coster, Tillema, Hulst, Schwiebbe en een Cornelisse waar nul toekomst in zit omdat hij bijna 34 is. Het valt me nog mee dat je je oude maatje Rijaard er niet bij wilt halen. En WvH als trainer? Vergane glorie, die man. Du Chatinier doet het 1000x beter bij Utreg dan die ouwe mopperende lul. Zo als het nu gaat, is het naadje, maar jouw voetbaltechnische "plan" brengt ons zeker naar de JL.

Dinsdag 22 december 2009 om 18:51 uur

ADOsexual

Heel ff aan iedereen die zegt dat ik het niet zo druk heb. Nee, dat klopt idd, want daar heb ik mijn personeel voor, ik hoef me met vrij weinig te bemoeien, het enige dat ik doe is nadenken en af en toe naar het buitenland voor zaken. Maargoed, ik hoef hier eigenlijk helemaal geen verantwoording af te leggen wat betreft mijn bedrijf ;)

 

Nu ga ik even alle interessante reacties bekijken en beantwoorden, want ik zie dat er weer een hele goede discussie ontstaat.

Dinsdag 22 december 2009 om 18:42 uur

zodan

@ buidel

 

Wat zou jij doen met de mensen dan?

Indien iemand niet naar behoren presteerd vervangen voor iemnad die het wel kan. Logisch

Een bedrijf is geen sociale instelling. Een bedrijf moet winst maken. Dat gaat helaas niet met een stel kneuzen. Ik kan me niet voorstellen dat het bedrijf waar jij werkt bestaat uit mensen die hun funktie niet kunnen uitvoeren.

Dinsdag 22 december 2009 om 17:52 uur

Hermanos 1945

Beste ADOsexueel.

Wat je inbrengt is weloverwogen en ziet er keurig uit. Maar de inhoud, daar kan ik het niet mee eens zijn. Pas wanneer het gematigder overkomt is de haalbaarheid op belangrijke punten aanwezig. Nu komt het over als een gevangenis, waar mag worden gevoetbald, als alles voor 100% functioneert. Maar bij ADO heeft evenals bij elke club, de tijd echter niet stilgestaan. Ik zie wel je goede bedoeling van je stuk in. Die willen wij allemaal, en ieder op zijn "eigenwijze".

Dinsdag 22 december 2009 om 16:56 uur

zodan

@ sexual

 

Mijn mening even naast jou voorbeeld leggen.

De AH heeft dagelijks lastige klanten. Nog nooit heb ik hier iets van vernomen in de media. Heel slim want de situatie is onder controle en zij zouden zichzelf teveel schade toedoen om dit steeds weer te melden in mde media. 

Dinsdag 22 december 2009 om 16:41 uur

zodan

@ sexual

Ik begrijp dat er nog steeds incidenten voorkomen.

Dezen zou ik liever ook niet meer zien. Maar frequentie is veel lager dan voorheen. Natuurlijk moet je dit proberen tot het minimum te beperken. De nog lastige supporters nu streeds als excuus gebruiken voor leeg stadion en slechte prestaties vind ik onredelijk. Toen ADO aardig draaide in het begin hadden we volle stadions. Hieraan kun je zien dat goede sportieve prestaties veel meer effect hebben dan het laatste groepje lastige supporters.

Wllicht hebben we meer spelers die niet voldoen dan supporters die niet voldoen! ;P

Naar mijn idee wordt deze uitdaging teveel opgeblazen om de aandacht van sportieve prestaties af te lijden en om te verdoelzelen dat ze niemand in huis hebben die de club kan verkopen naar sponsoren.

Mijn mening is dat de ADO nu zichzelf meer schade toebrengt aan het imago dan de lastige supporters doen.

De incidenten zijn niet van de ernst dat zij nog met de media gecomminuceerd hoeven te worden. Interne communicatie volstaat hierin.

Er kan feitelijk niet worden aangetoont dat het bij ADO erger is dan bij andere vergelijkbare clubs. Iedereen die dit wel beweerd maakt zich daarom schuldig aan smaad.

We kunnen wel aan de gang blijven met onszelf onterrecht als

zwart schaap bestempelen, maar als we willen groeien moet je daar toch eens mee stoppen. Daarmee zeg ik niet dat we nu klaar zijn met de lastige supporters.

 

 

@ buidel 

Jij geeft kritiek zonder te begrijpen wat er staat.

Nog knapper.

Ik ga aan zwart/wit denkers niet proberen uit te leggen wat grijs is.

 

Dinsdag 22 december 2009 om 16:34 uur

buidel

 

@sexual

 

Ja , dat dacht ik al. Heldere visie , kil, klinisch , analytisch, met

weinig gevoel voor datgene wat echt belangrijk is : mensen.

Blij dat ik niet bij je in loondienst ben

Dinsdag 22 december 2009 om 15:39 uur

Der Rudy

ADOSexual heeft het kennelijk niet zo druk in zijn bedrijf. Om al die teksten te produceren kost toch tijd. Hij maakt zich wel druk om ADH met een visie die 1 op 1 loop met RdB.

 

Zijn benadering loopt akelig paralel met die van Hans. Ook een man met veel diploma's. Willen ze misschien een club met hocky-publiek? Gaat nooit lukken en ik stem tegen.

 

Midden Noord naar de AM-tribune? Zou een drukke bedoeling worden achter het doel. Vam mij mag het. Zie alleen de kans van slagen als nihil. BTW; de Haaglanden tribune is wel vol. De overkant laat vaak akelig veel lege plaatsen zien. Financieel aantrekkelijker maken, daar kunnen nog veel families plaatsnemen.

mzl

Dinsdag 22 december 2009 om 15:34 uur

Martin

@ADOsexual-

 

Het is altijd weer erg interessant om je ideeen te lezen.

 

Heb jij dan nog wel vertrouwen erin dat ADO nog bij de (sub)top kan horen? Geen enkele club in nederland heeft namelijk een slechter imago, en het lijkt mij niet dat dat zomaar gaat veranderen. Je kan wel 5 jaar zonder incident gaan, maar als er dan iets kleins gebeurd, gaat iedereen weer het verleden erbij halen. En met de huidige situatie (hooligans in het stadion) is zo'n situatie altijd bijzonder dichtbij.

 

Ik vraag me af of het imago eigenlijk niet gewoon onherstelbaar beschadigd is.

 

En zoals ik al eerder heb gezegd, met een aanvallende taktiek met drie verdedigers kom je nergens (behalve naar de Jupiler League misschien). Als een van de slecht(ste?)ere teams, kom je veel verder als je voor de 1-0 in plaats van 5-4 gaat. Als je mooi voetbal wilt zien, moet je maar naar Arsenal kijken.

Dinsdag 22 december 2009 om 14:23 uur

ADOsexual

@ Buidel

 

Sex is idd een Bedrijfskundige (ook Econoom) met voetbalverstand (HALO Sportmanagament, trainer-coach 1 -en 2) maar geen psycholoog of gedragskundige hoor ;) Als ondernemer uiteraard wel mensenkennis. Maar bedankt voor de vrijage ;)

Dinsdag 22 december 2009 om 12:35 uur

ADOsexual

@ Zodan,

 

blij te vernemen dat je het voor het leeuwendeel met me eens bent, maar volgens mij snap je mijn harde opstelling wat betreft het supporters -en imagobeleid nog steeds niet helemaal. Ik zal het nog eens kort en helder uitleggen.

 

Fanatiek aanmoedigen -> op zich niks mis mee, dat hoort bij FCDH en ik wil ook niet in een stadion zitten dat zo dood is als een pier. Maar waar het bestuur snoeibikkeltjehard in moet zijn is het handhaven van de huisregels:

 

1) De Aad Mansveld Tribune is aangewezen als sfeervak.

2) Het rookverbod wordt niet gehandhaafd.

3) Stewards worden nog steeds mishandeld en bedreigd.

4) Stoelen worden gesloopt, het veld dat betreden wordt. (om maar wat te noemen).

5) Het k-woord is nog steeds niet verdwenen.

6) De ziekelijke spreekkoren bestaan nog steeds.

 

Levenslange SV's wat mij betreft, de raddraaiers moeten er nou eindelijk eens een keer uitgetrapt worden.

 

De harde kern moet zich schikken naar de meerderheid, niet andersom. Dat betekent dus dat ze Aad Mansveld gaat zitten en alleen maar op een hele positieve manier het elftal toe gaat zingen, en dat mag -dat moet!- uiteraard bloedfanatiek. Wat jij niet begrijpt is dat het stadion dus niet vol gaat stromen -sportieve prestaties of niet- zolang de harde kern blijkbaar nog steeds de dienst uitmaakt. Waarom denk je waarom Haaglanden leeg is????? die gezinen, al die gewone mensen, die 'for the fun' voetballiefhebbers komen niet beste vriend... Omdat de club nog steeds niet af heeft gerekend met de mensen die zich weigeren aan de huisregels te houden. Dit hele argument is ook gerelateerd aan sponsors. Je denkt toch niet dat er 1 zichzelf respecterend bedrijf is dat z'n goede naam aan FCDH gaat verbinden zolang het uit Downdorp afkomstige TUIG, het Tokkieplebs (want dat is het) het stadion niet uitgetrapt is? nogmaals, niks mis met je club fanatiek aanmoedigen, 90 minuten zingen -allemaal top- maar GEDRAAG JE en schik je naar het plaatje van de grote meerderheid. Blijft men dat weigeren, dan zijn het dus geen supporters die wérkelijk van FCDH houden. De sportieve prestaties zijn er niet en komen er voorlopig ook niet, er komen dus in het geheel niet meer mensen, en de boefjes gaan zich zeker niet beter gedragen als er gezinnen met kleine kinderen naast 'vakkie M' zitten 9waar de harde kern niks te zoeken heeft). Je weet heus wel beter ;) Nogmaals, het bestuur heeft bepaald dat de Aad Mansveld Tribune het sfeervak is. Wie zich niet aan de huisregels houdt, moet er dus voor het leven uitgekieperd worden. Als jij thuis bezoek krijgt en je zegt: je mag alleen maar op de bank zitten en niet in de gordijnen of in de lampen gaan hangen, maar je bezoek doet dat toch, dan wijs jij ze toch ook de deur????? Nou dan! Of om nog maar iets volslagen idioots te noemen: bij de AH ga je toch ook niet bij de kassa op de lopende band staan? Het zijn zeer extreme voorbeelden, maar dit is nou juist precies wat die 'boefjes' waar jij het over hebt doen! Er zijn 2 redenen waarom er geen supportershome is (en er ook niet komt) Ten eerste omdat iedereen die geen zakenrelatie is -en dus niks meer in het stadion te zoeken heeft- binnen een half uur na de wedstrijd sowieso het stadion uit moet zijn. En ten tweede, je mag 1x raden wat er met het supportershome gebeurt als dat er- in theorie- zou komen: juist ja, de harde kern claimt die ruimte voor zichzelf, houdt alle andere supporters erbuiten (intimidatie, geweld, etc). Ten derde wordt er sowieso geen alcohol geschonken voor de niet-businessleden (alcohol is het laatste wat je wilt in een supportershome, ik denk niet dat ik je uit hoef te leggen waarom). De sponsors -en die houden de club toch echt in leven- willen de harde kern (terecht) gewoon niet in het stadion hebben rondlopen. Om het even in voetbaltaal te vertalen: de Bobo's willen absoluut niets te maken hebben, willen niet gezien worden en ook niet geassocieerd worden met de hooligans. We zijn een bedrijf. Dát is de realiteit, het gegeven feit. De dagen van de 'volksclub' zijn al lang geleden geteld. Het bedrijf ADO Den Haag wil heel graag een serieuze en gerespecteerde partner en voetbalclub worden in de regio Haaglanden en de daaraan grenzende streken, zodat al die mensen uit de Bollenstreek, het Rijnland, het Westland, Lansingerland, noem het maar op naar FCDH toekomen. Als je na de wedstrijd met vrienden na wilt babbelen onder het genot van een pilsje dan zoek je maar ergens in de stad een kroeg op. Dat is gewoon het beleid dat het bestuur heeft bepaald. En heeft mijn volledige 200% steun. dus nee, je hebt ongelijk dat de club aan zet is. Het is andersom, de harde kern, de minderheid moet zich schikken naar het grotere belang en het doel dat de club voor ogen heeft. Dát zou pas van clubliefde getuigen! Het argument dat er bij een veel grotere club als Feyenoord ergere dingen gebeuren door een aanhang die wel een paar graadjes erger is dan die van Den Haag, maar dat deze clubs desondanks grote sponsors hebben snijdt geen hout. Dat komt omdat Feyenoord een commmercieel sowieso veel interessantere en grotere club is, een grote speler in het Nederlandse voetbal. Sponsoring is namelijk niet alleen geld erin stoppen, maar er ook uit halen. Bovendien heeft Feyenoord sponsors waarover nou ook niet bepaald naar huis te schrijven valt: Metterwoon (de meest gehate huisjesmelkers van Nederland -je moest eens weten hoe DOODMOE de rechtbank in Den Haag wordt van al die zaken tegen Metterwoon, absoluut geen gerespecteerd en representatief bedrijf), de havenbaronnen (die de dokwerkers eeuwenlang uitgeperst hebben en dat nu nog steeds doen, zo ook met onze Turkse nieuwe medelanders is gebeurd bij Wilton-Feijenoord destijds, die mensen hebben de boel notabene fysiek neergezet en zich 14 uur per dag uit de naad gewerkt voor toentertijd 1 gulden 20 bruto per uur, die zijn zwaar uitgebuit...). Dus sponsors zijn ook niet altijd even interessant hoor...... DSW was een goede sponsor, een bedrijf met een algemeen belang en een goed product -al jaren de beste zorgverzekeraar des lands-. Je moet ook omgekeerd kijken hé. Een voetbalclub moet ook kritisch naars sponsors zijn. Denk je dat een keurige 'Ladies and Gentlemen's' club als Quick zich zou laten sponsoren door een.... weet ik veel..., een malafide vastgoedexploitant zoals idd Metterwoon???? GEEN SECONDE. Er prijkt keurig de naam van GMW Advocaten -een in de juridische wereld zéér gerespecteerd en beroemd bedrijf- op hun shirt. Dit heeft allemaal met imago te maken, de uitstraling die je als club geheel hebt. De voetbalwereld en de sponsoring zitten complexer in elkaar dan menigeen denkt hoor, verkijk je daar niet op.

Dinsdag 22 december 2009 om 12:29 uur

buidel

 

@sexual en zodan.

 

Ik lees tussen de regels door dat sexual een bedrijfskundige is met voetbalverstand , en daarnaast psycholoog / gedragskundige.

Knap. En zodan blijft pleiten voor een vorm van hooliganisme.

Ook knap.

Dinsdag 22 december 2009 om 08:33 uur

zodan

PS smaad ipv laster ;)

Dinsdag 22 december 2009 om 01:56 uur

zodan

Mijn mening is dus dat bij goede sportieve prestaties het stadion echt wel vol komt met de gewenste families. Dezen zullen op dat moment het natuurlijke overwicht op de boefjes krijgen. De boefjes zullen zich dan automatisch nog netter gaan gedragen.

Hier is dus geen keihard beleid meer voor nodig omdat het aantal incidenten en de ernst ervan inmiddels onder gemiddeld zijn.

Dinsdag 22 december 2009 om 01:53 uur

zodan

@sexual,

Ben het met heel veel van jouw gedachten eens.

Alleen het gedeelte dat de supporters betreft gaat me veel te ver.

Het probleem is juist dat ADO het braafste jongetje uit de klas wil zijn. Dat lijkt me onwenselijk. ADO supporters hebben passie voor de club en dat moet zo blijven.

Ik weet bijna zeker dat het aantal incidenten feitelijk stukken minder is dan bij de andere grote stedenclubs. Dezen hebben ook gewoon grote sponsoren. 

Jij kunt niet aantonen dat ADO supporters meer incidenten veroorzaken dan in Nederland gangbaar is. Daarom zie ik jouw uitlatingen over de supporters als laster richting eigen club.  

Dat een club altijd zijn best moet doen om dit beter nog beter te krijgen is duidelijk. Direct een levenslang SV? Mee eens, maar dit dan wel met enige redelijkheid. Niet zoals nu gebeurd een razia beginnen om een spreekkoortje. Bij echte verstoring van de orde waarbij de veiligheid in het geding komt zou ik pas echt overgaan op de levenslange SV.

Het feit dat sommige eigen supporters en leiding dit veel te hoog opnemen is het werkelijke probleem. Daardoor blijft het een hoofdzaak. De overlast van de supporters is inmiddels een detail geworden. Jammer dus dat mensen met een ADO hart steeds weer het mindere supportersverleden blijven aanhalen alsof het gisteren was. Dit kost ADO werkelijk het imago namelijk.

De supporters hebben inmiddels laten zien dat zij grote stappen kunnen maken. Denk dat nu de club aan zet is.

 

 

 

Dinsdag 22 december 2009 om 01:36 uur

ADOsexual

Ik ben even een paar dagen weg en zie bij thuiskomst weer allerlei rare berichten. Zwetzel nog drie ton meegeven ook? Een schop onder z'n drollenhok kan 'ie krijgen, om het maar even heel erg grof te zeggen! Het is crisis, overal worden mensen gewoon op straat gezet. Niks afkoopsom :S Wat denkt die dwaas wel van zichzelf!

 

@Bokkie, ik zag dat je een saneringsplan van mijn hand wilde zien. Ik zou zeggen, ga ervoor zitten.

 

1) Bedrijfsstructuur

 

-De NV ADO Den Haag opheffen.

Het snijdt namelijk geen hout dat we een NV zijn want dat is alleen maar interessant voor ondernemingen die structureel grote winsten maken. Ons FC De Haag heeft al eeuwen geen cent te makken en draait verliesgevend. Maar ondertussen interesseert dat de belastingdienst geen seconde, je hebt als NV gewoon je vennootschapsbelasting te betalen, of je nou loopt of niet.

 

-Raad van Commissarissen opheffen.

Dat gebeurt automatisch al als je je NV opdoekt. Dan zijn we ook meteen af van alle intriges waarbij mensen op stoelen gaan zitten waar ze helemaal niet de competentie voor hebben. (in gewoon Nederlands, dan steekt niemand meer z'n neus in de zaken van de takenpaketten van anderen)

 

-De SSO opheffen.

Daar moeten we écht van af als we als club eenheid van opvatting willen gaan krijgen over de bestemming van het stadion.

 

2) personeelsbeleid en bezuinigingen

 

-In het algemeen gaan werken met gedwongen ontslagen c/q ontslagen op staande voet. Elke ondernemer die een béétje verstand heeft van overtollig personeel lozen werkt op die manier. Dan komen er dus ook geen absurditeiten bij kijken als contracten afkopen e.d. Het is crisis, overal verliezen mensen 'gewoon' hun baan.

 

-dat betekent dus wat de technische staf betreft (die incapabel is gebleken): de laan uit.

 

-wat de selectiesanering betreft: eenzelfde beleid. JA, dan loop je transferinkomsten mis, maar zo werkt het in een onderneming. Sometimes you just need to cut your losses and move on.

 

Ik zal hieronder per speler uiteenzetten waarom die afgestoten moet worden:

 

Coutinho, Zwinkels en Ditewig. Alledrie prima keepers, maar er moet er gewoon 1 weg om puur financiële redenen. Persoonlijk vind ik 3 keepers ook wat veel (daar mogen mijn medesupporters het uiteraard mee oneens zijn) Het huurcontract met Waterman moet zsm ontbonden worden. Loopt als het goed is ook af een dezer dagen.

 

Ammi. Te blessuregevoelig, loopt tegen kaarten aan, op hem kun je niet bouwen.

 

Gielisse. Fysiek ongeschikt als verdediger, PUNT.

 

Van Hese. Heeft keer op keer aangetoond gewoon niet goed genoeg te zijn, is ook geprobeerd als linkshalf en doet het op die positie niet veel beter.

 

Kum. Fysiek dra-ma-tisch, heeft geen opbouwende druk naar voren, slecht inzicht, blesseert zichzelf alleen maar door zijn onstuimige en imbeciele manier van uitverdedigen, heeft totaal geen opruimend vermogen, is niet solide, en kan pertinent niet voetballen.

 

M. Piqué. Altijd geblesseerd.... Doodzonde, het is een fantastisch aardige gozer en zondermeer een dijk van een voetballer, maar we zijn een bedrijf dat keiharde, zakelijke beslissingen moet maken. We kunnen ons geen permanent geblesseerden veroorloven.


Van der Ree. Idem Gielisse. (te klein en te licht voor een verdediger)

 

Van den Bergh. Problem child. All talk and no walk.... Kaartentrekker!!!! Heeft geen enkele meerwaarde voor het team. Gewoon een matige eredivisievoetballer die eigenlijk dit niveau niet aan kan.

 

Bosschaart. Veels te duur voor wat je ervoor terug krijgt. niet constant, valt steeds terug in zijn oude patroon. Hij speelt gewoon niks klaar.

 

Buijs. Vreselijke "voetballer". Domme schopper, heeft het IQ van een garnaal, een ontzettende domme HORK. Raakt geen pepernoot en brengt dus totaal geen voetballend vermogen met zich mee. KAN NIET VOETBALLEN. PUNT.

 

Cornelisse. Onder voorbehoud! IK wil 'em níet kwijt, maar hij zal onder de nieuwe trainer een basisplaats moeten hebben want is simpelweg te duur voor op de bank c/q in het tweede.

 

Immers. Niet goed genoeg, kan niet voetballen. Heeft soms zijn momenten voor de goal maar die zijn zo sporadisch dat doorgaan met hem niet te rechtvaardigen is. Den Haag moet omhoog in die ranglijst, Immers kan ons daarbij niet van dienst zijn.

 

Knopper. Ik weet het.... Fantastische voetballer wanneer hij niet geblesseerd is, maar wanneer is dat???  Idem M.Piqué.

 

Resodihardjo. Simpelweg niet goed genoeg. Maakt het niet waar, heeft kansen gehad, maar kan geen spijkers met koppen slaan.

 

Soltani. Die gaat al weg, me dunkt.

 

Powel. Absoluut niet goed genoeg voor de Eredivisie. Maar een matige voetballer.

 

Verhoek. Heeft de hooggespannen verwachtingen nooit waar kunnen maken, ontwikkelt zich bovendien duidelijk niet meer verder. Misschien is hij een allerlaatste kans waard door middel van omscholing tot targetspits omdat het een fysiek sterke jongen is. Maar aan de andere kant heb je voorin -waar de ruimtes klein zijn- toch specifieke kwaliteiten nodig, en die ontbeert hij nou eenmaal, dus of dat nou zo'n haalbare optie is?...

 

Horvath is een twijfelgeval, is weliswaar goed in de lucht, maar fysiek eigenlijk helemaal niet zo sterk. Zijn lengte-gewichtverhouding is slecht. Een verdediger moet nou eenmaal [vooral] z'n kilo's op orde hebben (Aljé Schut: 1m94/100kg, om maar eens wat te noemen, Derijck is eigenlijk ook te licht maar kan dat compenseren door zijn hele goede aanleg). Bovendien presteert 'Tsjab' de laatste tijd zwaar ondermaats. Ik zou zeggen: kijk het nog even aan... Hij moet uitblinken in het tweede om weer op de bank te kunnen komen. Want ik vínd het een bankzitter. Omdat ik met maar 1 centrale verdediger speel (een libero, en dat is onbetwist Derijck)

 

3) spelersaankoopbeleid

 

De randvoorwaarde is dat er eerst spelers weg moeten voordat er anderen gehaald kunnen worden.

 

-FCDH moet er strategisch een veel slimmer, gewiekster, 'markt-bijdehanter' scoutingsbeleid op na houden. Jongens als Tim Krul die bij Newcastle de derde onder de lat is, Siem de Jong die bij 020 geen duidelijkheid krijgt, Jan-Arie van der Heijden die nota bene door 020 verhuurd wordt aan een Willem II (wij hebben zoveel meer potentie!!!!!!), een Istvan Bakx die wellicht voor het hogere Nederlandse niveau te enthousiasmeren zou kunnen zijn, al heeft 'ie het nog zo naar z'n zin bij Genk. Dit zijn maar voorbeelden... Maar dat soort jongens, waarom ziet FCDH die niet? Waarom gaat niemand überhaupt gewoon eens met die spelers praten? Nee heb je, ja kun je krijgen. En jongens als Fernandez en Coster moeten uiteraard teruggehaald worden. Iedereen weet nog hoe zij opbloeiden onder Vloet.

 

En natuurlijk niet te vergeten: Fabio terughalen, want die heeft nooit een echte kans gehad.

 

4) [op hoofdlijnen] Bedrijfsleiding en technische staf

 

Ook hier geldt weer: eerst moet alles wat we niet nodig hebben de laan uit zijn.

-als algemeen directeur die de volledige scepter gaat zwaaien Langenbach en/of Baan nog maar eens heel erg lief aankijken. Eigenlijk wil ik ook zeggen Vloet, maar die is alweer elders onder de pannen.

 

-de rol van technisch directeur, daar heb ik 2 varianten voor in het hoofd: A) je laat die persoon zich alleen maar bezig houden met het lange termijn voetbalbeleid -de jeugd, het spelsysteemopleidingsbeleid etc-, B) je heft die functie in het geheel op en laat de nieuwe hoofdtrainer volgens het Engelse model de 'manager' zijn van alle zaken die met de hoofdselectie te maken hebben. -> training, transferbeleid, etc.


-Als nieuwe hoofdtrainer trek je een serieuze figuur aan: geen dilletant, geen laagvlieger, geen clown. Maar iemand met gezag, naam en faam. Willem van Hanegem heeft altijd al gezegd dat er 3 clubs in NL zijn waar hij warme sympathie voor koestert: Feyenoord, Utrecht, en ADO. HALEN dus, hij is momenteel vrij. (Wim Jansen zou ook kunnen, eventueel) Dit zijn trainers die wat kosten maar dan heb je iig een trainer van formaat. Assistenten zou je eventueel achterwege kunnen laten met het oog op besparingen.

 

5) Financiële positie

 

Die Van der Kallen moet zo langzamerhand eens daden bij de woorden gaan voegen. Want ook hij begint z'n geloofwaardigheid een beetje te verliezen. De realiteit is dat de sponsoring helaas toch echt samenhangt met imago en sportief resultaat. Bedrijven komen pas wanneer de club intern een absolute autocratie is waarin er NIKS meer fout mag gaan en de media van NIKS lucht mogen krijgen en iedereen zwijgt als het graf naar buiten toe. FCDH zal zelf moeten laten zien dat het de steun van de grote bedrijven waard is.

 

6) Supportersbeleid/Imago

 

Ja, gooi het maar weer allemaal naar me toe, ik weet dat jullie me zowat allemaal haten (frankly though, I give a rats ass). Maargoed, terzake ;)

 

-De raddraaiers er resoluut uitgooien en levenslang SV. Het bestuur moet ruggegraat tonen, van de verziekers zou afscheid genomen gaan worden met de ingebruikname van het nieuwe stadion.

 

-Geen overleg meer met supportersorganisaties. Een nieuw bestuur kán niet anders als het aan de buitenwacht wil laten zien dat de club baas in eigen huis is (en de potentiële sponsors het dus vertrouwen).

 

-Antirookbeleid strak hanteren (op straffe van levenslang SV)

 

-Géén supportershome (is er nu ook niet, en dat is niet voor niks.....) Wat we nodig hebben zijn volle skyboxen en uitverkochte business units!

 

-Harde kern: als de club jullie écht lief is, verhuis naar Aad Mansveld. Dan stroomt Haaglanden vol met al die gezinnen en 'gewone' voetballiefhebbers die gewoon naar de club van hun regio willen om een leuke pot voetbal te zien. Dat stadion is nagenoeg leeg omdat JULLIE denken de baas te zijn. Ten eerste heb je geen cent in de bouw ervan gestoken, ten tweede is het bestuur duidelijk geweest bij de oplevering: de Aad Mansveld tribune is aangewezen als sfeervak. Jullie lappen gewoon de huisregels aan je laars. JA, ik ben ook harde kern. JA, ik heb vroeger in het Zuiderpark net zo hard meegezongen in m'n pak en stropdas. JA, ik was er OOK bij toen we er met maar 500 man waren, met min 8 en glashard onderaan stonden in de Eerste Divisie. Zat weliswaar niet altijd Noord en meestal Zuid (omdat ik dat gepaf en geblow niet trek) maar de club is ook van MIJ. Ik heb de club met mijn bedrijf jarenlang gesponsord met een jaarlijks bedrag dat allicht evenredig is aan zo'n 4 jaarinkomens van de gemiddelde N-Sider. (tot de komst van Zwetzel, want aan het salaris van die oplichter weiger ik mee te betalen). Het wordt tijd dat jullie op jullie beurt eens aan het clubbelang gaan denken en het vreselijke, afschuwelijke, VERBODEN k-woord nooit en NOOIT NOOIT NOOIT meer in de mond nemen, ophouden met misselijke spreekkoren, ophouden met jullie je bij vlagen als wilde beesten te gedragen (zoals het veld betreden en stewards mishandelen/bedreigen!!! wat bezielt je???) en -nogmaals- Aad Mansveld gaan zitten. Jullie snappen gewoon niet dat het fanatiek aanmoedigen (wat op zich niets kwalijks is) als agressief en beangstigend overkomt op dat 'brede publiek' waarvoor het bestuur zo haar stinkende best doet te bereiken. Jongens, dat stadion moet vol..... We zijn de derde stad van Nederland maar hebben een aanhang zo groot als die van V.V. Boerenstrontsteeradeel. Als jullie werkelijk van FCDH houden en willen dat de club echt significant groeit en een factor van belang in de Nederlandse Eredivisie gaat worden, dan weet je dus wat je te doen staat.

 

7) Voetbaltechnisch

 

Als FCDH wil klimmen in de lijst, dan MOET het naar voren gaan voetballen: 3-3-4 vlak, 3-4-3 vlak, 3-5-2. Als je punten wilt pakken, als je speelt om te winnen en niet om 'niet te verliezen' dan zul je je spelopvatting daar ook op in moeten richten. De potentie voor echt goed, 'voetballend' voetbal is er:

 

In huis zijn: Rankovic, Hulst, Milic (even in een dip, maar whatever), Vicento, Derijck (druk naar voren én kan een man uitschakelen als het moet!, perfecte libero), L.Piqué, Schwiebbe, Toornstra, Köksal (dát is de linksback die we zo hard nodig hebben!, die kun je omscholen want hij kán daar uit de voeten), Tillema, Ignacio, Cornelisse. Allemaal prima voetballers.

 

Eventueel: nieuwe trainer Van Hanegem/Jansen, Siem de Jong, V/d Heijden, Bakx. Fernandez en Coster terug.

 

Dat is allemaal voetballend vermogen, meetbare vooruitgang, kwaliteitsimpulsen. Liever een iets smallere selectie dan een hele brede, matige/zwakke, die per saldo misschien evenveel kost als mijn alternatief. Maar je krijgt er sportief zo ontzettend veel meer voor terug.

 

Conclusie

 

Een ander beleid is niet mogelijk. FCDH hééft gewoon geen andere opties.

Maandag 21 december 2009 om 21:16 uur

leo

Wetsel en atteveld weg en laat martin van vianen het seizoen als td afmaken en lex schoenmaker als trainer dat zijn mensen met een hard voor de club.

Maandag 21 december 2009 om 20:23 uur

supporter 4-life

oh oh oh oh oh

Maandag 21 december 2009 om 19:26 uur

slain

Flip heeft gelijk. 3 maanden niks.

Maandag 21 december 2009 om 18:46 uur

Der Rudy

Eerst dacht ik, wat is die Wetzel naief door in de Volkskrant van alles te roepen over de RVC. Gaat ie weer met de vuile was buiten hangen.

 

Maar nu kijk ik er anders tegen aan. Je kan over Wetzel van alles zeggen behalve dat hij dom en/of naief is. Het kan niet anders of hij heeft op deze breuk aangestuurd. Eerst heeft hij een inschatting gemaakt of hij nog geloofwaardig is binnen de club. Vervolgens heeft hij vastgesteld dat de groep supporters die hem niet ziet zitten, groeit. Conclusie; oorlog maken via de pers en met een afkoopsom de kerst gaan vieren.

Maandag 21 december 2009 om 17:08 uur

buidel

 

aad de mos......wat denk je wat die voor salaris vraagt dan ?

doe normaal , wetzel moet gewoon eea uitpraten met de rvc , en lekker aan zijn werk gaan

Maandag 21 december 2009 om 12:37 uur

Hermanos 1945

Kan Wetsel eerst nog die grote sponsor binnen halen waar hij mee dweept. Grote mediapraatjes en wat komt eruit????

Maandag 21 december 2009 om 12:27 uur

bob444

Dat wordt een dure kerst dan terwijl we geen centemakken hebben.

Iedereen heeft gefaald, dus allemaal het boetekleed aantrekken en/of zelf de conclusie trekken.

 

 

Maandag 21 december 2009 om 12:21 uur

vd laan

wetzel, ik hoop dat je blijft

 

kijk het kan natuurlijk altijd beter, maar gezien de omstandigheden doe je het best wel goed.

 

je tegenstanders roepen nu natuurlijk van alles, maar je hebt ook veel medestanders

Maandag 21 december 2009 om 11:39 uur

aad de mos

Wij willen aad de mos de man heeft de goede contacten die wij zoeken bellen.

Maandag 21 december 2009 om 11:12 uur

Aad

Fijn en dan voorlopig geen TD meer tot we er een hebben gevonden met goede relaties in de voetballerij, zowel in binnen- als buitenland. Eentje die een reeele visie heeft op de toekomst. Eentje die in staat is een echt functionerend scouting-apparaat op te zetten. Eentje die zo'n uitstraling heeft dat de RvC zijn bek niet meer open durft te doen en die als een magneet werkt op sponsoren.

Er zijn er niet al teveel maar figuren als Adriaanse en van Gaal zijn dat zeker.

Én Dick Advocaat die uitsluit dat hij trainer van ADO wordt maar niet tevoren uitsluit op andere wijze bij de club betrokken te raken.

Ik kan mij niet voorstellen dat hij na AZ nog terug wil naar de Belgische nationale elf. Daar is Dick nog veel te actief en te fel voor.

Maandag 21 december 2009 om 10:41 uur

Flip

Als hij dan gaat moet hij Atteveld meteen maar meenemen (welke trainer kan aanblijven als je ruim 3 maanden niet hebt gewonnen?)

Maandag 21 december 2009 om 10:34 uur

Spelersklassement

De top3:
Kilian Nikiema Juho Kilo Steven van der Sloot

Laatste wedstrijd

Logo VVV-Venlo Logo ADO Den Haag
2-7
9 mei 2025

Volgende wedstrijd

Logo Telstar Logo ADO Den Haag
Morgen om 18:45 uur
711 Stadion, Velsen-Zuid

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Volendam * 38 - 82
2 Excelsior * 38 - 74
3 Cambuur NC 38 - 71
4 ADO D.H. NC 38 - 70
5 Dordrecht NC 38 - 68
6 Graafsch. NC 38 - 65
7 Telstar NC 38 - 61
8 FC Emmen 38 - 56
9 Den Bosch NC 38 - 55
10 Jong AZ 38 - 52
11 FC Eindhoven 38 - 51
12 Roda JC 38 - 49
13 Helmond Sp. 38 - 46
14 VVV-Venlo 38 - 41
15 MVV Maastr. 38 - 40
16 TOP Oss 38 - 38
17 Jong Ajax 38 - 36
18 Jong PSV 38 - 30
19 Jong Utrecht 38 - 23
20 Vitesse -39 38 - 5