Welkom in de shoutbox, gast
Aad:
Dat er prioriteiten zijn verbaast mij want dan zouden er naast een hoop woorden ook daden moeten zijn. Voorlopig denk ik dat de prioriteiten (welke die ook mogen zijn) bepaald worden door Bolt en Wotte niets te vertellen heeft.
Dat er prioriteiten zijn verbaast mij want dan zouden er naast een hoop woorden ook daden moeten zijn. Voorlopig denk ik dat de prioriteiten (welke die ook mogen zijn) bepaald worden door Bolt en Wotte niets te vertellen heeft.
Bovendien wisten we in Maart al dat we gingen promoveren. Tijd zat om de selectie door te lichten en te bekijken waar er 'prioriteiten' moeten liggen.
1
|
Donderdag 11 juni 2026 om 18:05 uur |
Bolskie:
Geen idee, maar ik zie dit niet snel gebeuren bij hun eerlijk gezegd dat ze ineens niet meer betalen, gezien hun naam/netwerk en aantal clubs in allerlei sporten ze beheren.
Geen idee, maar ik zie dit niet snel gebeuren bij hun eerlijk gezegd dat ze ineens niet meer betalen, gezien hun naam/netwerk en aantal clubs in allerlei sporten ze beheren.
SKBeveren draait een bizar goed seizoen. Promoveren naar de Pro League en Bolt wil verkopen. Kan je beide cllubs vergelijken: ja en nee.
1
|
Maandag 8 juni 2026 om 16:57 uur |
wat zijn de voorwaarden als amateurclub om naar de keuken kampioen divisie te promoveren. seizoen 2025-2026
Voor een amateurclub (dus een club uit de Tweede Divisie) is promotie naar de KNVB / Keuken Kampioen Divisie in seizoen 2025/2026 nog steeds heel beperkt mogelijk. Nederland heeft namelijk géén volledig open promotie/degradatie tussen de Tweede Divisie en het betaald voetbal.
De belangrijkste voorwaarden en regels zijn:
Sportieve prestatie
Een amateurclub moet in principe bovenin de Tweede Divisie eindigen om überhaupt in beeld te komen voor toetreding tot het betaald voetbal.
Proflicentie verplicht
De club moet een licentie betaald voetbal krijgen van de KNVB. Daarvoor gelden zware eisen op onder meer:
financiën
stadion en veiligheid
organisatie
juridische structuur
jeugdopleiding
contracten/spelersadministratie
De KNVB controleert clubs hier streng op.
Toetredersregeling betaald voetbal
Voor amateurclubs bestaat een aparte “toetredersregeling”. Die regeling maakt directe promotie vrijwel onmogelijk. Volgens de KNVB duurt het traject ongeveer 2,5 seizoen voordat een Tweede Divisie-club daadwerkelijk kan toetreden tot de Eerste Divisie / KKD.
Dat betekent concreet:
je moet vooraf aangeven dat je wilt toetreden;
je moet meerdere jaren aan de licentie-eisen werken;
de KNVB beoordeelt of de club stabiel genoeg is voor betaald voetbal.
Er is momenteel géén automatische promotie/degradatie
In seizoen 2025/2026 bestaat er nog steeds geen normale promotie/degradatie tussen:
Tweede Divisie ↔ KKD
Dus zelfs als een amateurclub kampioen wordt van de Tweede Divisie, promoveert die niet automatisch.
Bestaande profclubs hebben voorrang
De structuur van het betaald voetbal beschermt bestaande profclubs. Daardoor blijft de KKD grotendeels een gesloten competitie, met daarnaast vier Jong-teams.
Bekende amateurclubs die theoretisch zouden kunnen doorgroeien zijn bijvoorbeeld:
Quick Boys
Katwijk
Spakenburg
Rijnsburgse Boys
Maar veel topamateurclubs willen bewust geen betaald voetbal spelen vanwege de hogere kosten en strengere eisen.
Kort samengevat:
sportief goed presteren is niet genoeg;
een amateurclub heeft een proflicentie nodig;
er geldt een langdurige toetredingsprocedure;
in 2025/2026 bestaat nog geen open promotie tussen Tweede Divisie en KKD.
Voor een amateurclub (dus een club uit de Tweede Divisie) is promotie naar de KNVB / Keuken Kampioen Divisie in seizoen 2025/2026 nog steeds heel beperkt mogelijk. Nederland heeft namelijk géén volledig open promotie/degradatie tussen de Tweede Divisie en het betaald voetbal.
De belangrijkste voorwaarden en regels zijn:
Sportieve prestatie
Een amateurclub moet in principe bovenin de Tweede Divisie eindigen om überhaupt in beeld te komen voor toetreding tot het betaald voetbal.
Proflicentie verplicht
De club moet een licentie betaald voetbal krijgen van de KNVB. Daarvoor gelden zware eisen op onder meer:
financiën
stadion en veiligheid
organisatie
juridische structuur
jeugdopleiding
contracten/spelersadministratie
De KNVB controleert clubs hier streng op.
Toetredersregeling betaald voetbal
Voor amateurclubs bestaat een aparte “toetredersregeling”. Die regeling maakt directe promotie vrijwel onmogelijk. Volgens de KNVB duurt het traject ongeveer 2,5 seizoen voordat een Tweede Divisie-club daadwerkelijk kan toetreden tot de Eerste Divisie / KKD.
Dat betekent concreet:
je moet vooraf aangeven dat je wilt toetreden;
je moet meerdere jaren aan de licentie-eisen werken;
de KNVB beoordeelt of de club stabiel genoeg is voor betaald voetbal.
Er is momenteel géén automatische promotie/degradatie
In seizoen 2025/2026 bestaat er nog steeds geen normale promotie/degradatie tussen:
Tweede Divisie ↔ KKD
Dus zelfs als een amateurclub kampioen wordt van de Tweede Divisie, promoveert die niet automatisch.
Bestaande profclubs hebben voorrang
De structuur van het betaald voetbal beschermt bestaande profclubs. Daardoor blijft de KKD grotendeels een gesloten competitie, met daarnaast vier Jong-teams.
Bekende amateurclubs die theoretisch zouden kunnen doorgroeien zijn bijvoorbeeld:
Quick Boys
Katwijk
Spakenburg
Rijnsburgse Boys
Maar veel topamateurclubs willen bewust geen betaald voetbal spelen vanwege de hogere kosten en strengere eisen.
Kort samengevat:
sportief goed presteren is niet genoeg;
een amateurclub heeft een proflicentie nodig;
er geldt een langdurige toetredingsprocedure;
in 2025/2026 bestaat nog geen open promotie tussen Tweede Divisie en KKD.
1
|
Zaterdag 23 mei 2026 om 20:30 uur |
Dannyy:
Knap dat WII ‘m in deze opzet nog weet te winnen. Nu gelijk schakelen en Yah oppikken!!
Knap dat WII ‘m in deze opzet nog weet te winnen. Nu gelijk schakelen en Yah oppikken!!
Die hele opzet in de KKD is belachelijk. Willem 2 de terechte promovendus als nummer 3.
Play off systeem is achterhaald (zie scenario Den Bosch).
Daarnaast kunnen er maar liefst drie ploegen uit de KKD promoveren van de zestien teams. Volslagen belachelijk.
En dit jaar weer ff een nieuwe opzet van de play offs vanwege de speelkalender (WK).
Ook de gesloten competitie is absurd. Ja, je kunt tegenwoordig als amateurclub weer promoveren maar vraag niet om de eisen.
Play off systeem is achterhaald (zie scenario Den Bosch).
Daarnaast kunnen er maar liefst drie ploegen uit de KKD promoveren van de zestien teams. Volslagen belachelijk.
En dit jaar weer ff een nieuwe opzet van de play offs vanwege de speelkalender (WK).
Ook de gesloten competitie is absurd. Ja, je kunt tegenwoordig als amateurclub weer promoveren maar vraag niet om de eisen.
4
|
Zaterdag 23 mei 2026 om 20:26 uur |
JS070:
Hij heeft welgeteld 300 minuten gespeeld waarbij hij inderdaad al niet fit van Emmen over kwam. Hij heeft zelfs een flinke terugslag gekregen in zijn blessure. Vanaf komend seizoen kan je hem beoordelen. Nu kan je er weinig van zeggen. Vorig seizoen bij Emmen was hij heel goed voor kkd begrippen.
Hij heeft welgeteld 300 minuten gespeeld waarbij hij inderdaad al niet fit van Emmen over kwam. Hij heeft zelfs een flinke terugslag gekregen in zijn blessure. Vanaf komend seizoen kan je hem beoordelen. Nu kan je er weinig van zeggen. Vorig seizoen bij Emmen was hij heel goed voor kkd begrippen.
En er was juist veel voor Robin Peter om te doen om juist Mulder en Hawkins te halen. Hij wist dat Hawkins niet fit was en toch doorzetten. Dat betekent wel iets als je weet dat de kans groot is dat je gaat promoveren. Gehaald voor de toekomst
2
|
Zaterdag 23 mei 2026 om 10:51 uur |
Advertentie
barney0700:
Buiten dat, hoeveel geld hebben ze erin gestoken in al die jaren. We gaan echt niet genoeg opleveren om dat te dekken plus een dikke winst eruit te halen. En met meer dan 3 miljard in bezit heeft hij die paar miljoen echt niet nodig.
Buiten dat, hoeveel geld hebben ze erin gestoken in al die jaren. We gaan echt niet genoeg opleveren om dat te dekken plus een dikke winst eruit te halen. En met meer dan 3 miljard in bezit heeft hij die paar miljoen echt niet nodig.
Maar waarom verkopen ze Beveren dan precies op het moment dat die promoveren? Dat kunnen ze dus ook op stel en sprong met ons doen wanneer het ze uitkomt.
2
|
Zondag 17 mei 2026 om 21:45 uur |
Fußball:
De verdediging staat al aardig met Mulder, Waem en Hokke. Als reserves hebben we Sylla en Bergtop al, misschien nog een centrale verdediger voor de bank (Valk/Offerhaus/Mamengi) en een rechtsback voor de basis (Nolan Martens of een exotische verrassing?).
Middenveld met Kilo en Vlak staat ook, Als reserve hebben we Jimenez die ik aan het einde van het seizoen steeds beter vond spelen. Bij een verkoop van Kilo of Vlak zou er wel een middenvelder bij moeten (Twigt/van Vianen/Tahaui/Verkooijen).
Op de flanken hebben we de Ruijter en straks mogelijk Braaf? Van Mieghem en Peupion kunnen wel al invallers fungeren.
Ik denk echt dat we 2 spitsen nodig hebben voor de basis. Bal, Reischl, Fiabema voldoen denk ik niet aan het eredivisieniveau, misschien 1 van de 3 als reserve. Rottier is altijd handig om erbij te houden als invaller. De kkd spitsen die er voorbij zijn gekomen twijfel ik ook of zij het niveau aan kunnen. Misschien is een Sem van Duijn haalbaar, is straks 4e spits bij AZ met nog 1 jaar contract.
De namen die ik noem zijn hebben voor het grootste gedeelte geen ervaring in de eredivisie of op het hoogste niveau van een ander land, dus misschien niet alleen voor die namen gaan. Hopelijk heeft Ado dat soort spelers wel op het oog.
De verdediging staat al aardig met Mulder, Waem en Hokke. Als reserves hebben we Sylla en Bergtop al, misschien nog een centrale verdediger voor de bank (Valk/Offerhaus/Mamengi) en een rechtsback voor de basis (Nolan Martens of een exotische verrassing?).
Middenveld met Kilo en Vlak staat ook, Als reserve hebben we Jimenez die ik aan het einde van het seizoen steeds beter vond spelen. Bij een verkoop van Kilo of Vlak zou er wel een middenvelder bij moeten (Twigt/van Vianen/Tahaui/Verkooijen).
Op de flanken hebben we de Ruijter en straks mogelijk Braaf? Van Mieghem en Peupion kunnen wel al invallers fungeren.
Ik denk echt dat we 2 spitsen nodig hebben voor de basis. Bal, Reischl, Fiabema voldoen denk ik niet aan het eredivisieniveau, misschien 1 van de 3 als reserve. Rottier is altijd handig om erbij te houden als invaller. De kkd spitsen die er voorbij zijn gekomen twijfel ik ook of zij het niveau aan kunnen. Misschien is een Sem van Duijn haalbaar, is straks 4e spits bij AZ met nog 1 jaar contract.
De namen die ik noem zijn hebben voor het grootste gedeelte geen ervaring in de eredivisie of op het hoogste niveau van een ander land, dus misschien niet alleen voor die namen gaan. Hopelijk heeft Ado dat soort spelers wel op het oog.
Het verleden leert dat de betere spelers vaak (heel) laat in de transferperiode bij ons tekenen omdat ze hopen op een betere aanbieding of nog niet weten of ze buiten de boot vallen.
We kunnen ons tegenwoordig stevige salarissen en zelfs transfersommen betalen. Daarnaast gaf Wotte rond de winterstop aan in een interview dat ze al praten met spelers voor het volgende seizoen en dat het vijvertje waarin we vissen groter wordt mits we promoveren.
Het is in de huidige situatie zelfs zo dat er spelers zijn die om sportieve redenen naar ons te komen of hun contract te verlengen. 17 thuiswedstrijden in een uitverkocht huis moet toch ook wel in ons voordeel gaan wegen.
Ik maak me totaal geen zorgen over de huidige gang van zaken. Ik heb het idee dat Wotte (en Bolt) uiterst zorgvuldig met het beschikbare budget om gaan. Als we nu gelijk 3 klappers vastleggen gaat de buitenwereld dalijk nog denken dat we echt geld hebben ook.
Zelfs als we het moeten doen met wat we hebben, heb ik er vertrouwen in dat we ons gaan handhaven. Alles wat er bijkomt en nog goed is ook, is mooi meegenomen.
Only way is up!
We kunnen ons tegenwoordig stevige salarissen en zelfs transfersommen betalen. Daarnaast gaf Wotte rond de winterstop aan in een interview dat ze al praten met spelers voor het volgende seizoen en dat het vijvertje waarin we vissen groter wordt mits we promoveren.
Het is in de huidige situatie zelfs zo dat er spelers zijn die om sportieve redenen naar ons te komen of hun contract te verlengen. 17 thuiswedstrijden in een uitverkocht huis moet toch ook wel in ons voordeel gaan wegen.
Ik maak me totaal geen zorgen over de huidige gang van zaken. Ik heb het idee dat Wotte (en Bolt) uiterst zorgvuldig met het beschikbare budget om gaan. Als we nu gelijk 3 klappers vastleggen gaat de buitenwereld dalijk nog denken dat we echt geld hebben ook.
Zelfs als we het moeten doen met wat we hebben, heb ik er vertrouwen in dat we ons gaan handhaven. Alles wat er bijkomt en nog goed is ook, is mooi meegenomen.
Only way is up!
4
|
Vrijdag 15 mei 2026 om 17:49 uur |
Nu online
Bollie74, TheBeverisback, Aad, Rikkie1, Ronnie, CrazieD en 111 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
| 1 | Lionel Messi (Arg)................ | 3 | - | |
| 2 | - | |||
| 3 | Kai Havertz (Dui), | - | ||
| 4 | Mbappé (Fra), | - | ||
| 5 | Just (NZl), | - | ||
| 6 | Haaland (Noo), | - | ||
| 7 | Balogun (VS), | - | ||
| 8 | Ayari (Zwe)................. | 2 | - | |
| 9 | - | |||
| 10 | o.a.VIRGIL VAN DIJK, | - | ||
| 11 | SUMMERVILLE............. | 1 | - | |
| 12 | - | |||
| 13 | - | |||
| 14 | - | |||
| 15 | - | |||
| 16 | - | |||
| 17 | - | |||
| 18 | - | |||
| 19 | vorige WK's op pagina | 845 | - |




