Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: waarom

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 153
Volgende pagina

Tommy

BLEISWIJK-1 schreef:

Dat laatste vermoed ik ook.
en waarom?
0
Woensdag 18 augustus 2021 om 10:47 uur

FC Den Haag!

James schreef:

Kan je dat stuk plaatsen?
`Een beschadigde club als ADO verkoopt lastig`

Akkoord met nieuwe eigenaar nog ver weg, de bal ligt bij de Haagse directie

ADO Den Haag heeft nog steeds geen nieuwe eigenaar. En dus ook geen geld en geen sluitende begroting. De club kreeg daarom drie strafpunten van de KNVB, waardoor de bestuurlijke chaos nu ook de selectie raakt.
MARIJN ABBENHUIJS

Drie punten in mindering, net nu ADO Den Haag zo goed aan de Keuken Kampioen Divisie is begonnen. Het is een keiharde klap in het gezicht van Ruud Brood, zijn staf en de spelersgroep van de Haagse club. Maandenlang konden ze claimen dat ze zich afzijdig hielden van de bestuurlijke chaos waarin ADO zit, maar nu raakt de crisis ook hen.

Het is het logische gevolg van een overnamesoap die sinds het afketsen van het allereerste akkoord ernstige vertraging heeft opgelopen. Want de puntenstraf heeft de club van de KNVB gekregen omdat de begroting niet sluitend is. Om daar binnen de huidige bedrijfsvoering wél voor te kunnen zorgen, is er een nieuwe eigenaar nodig. Een partij die met minstens vijf miljoen euro in ADO stapt, genoeg om aan een gezonde, stabiele club te bouwen.

Maar het lukt de club maar niet om die nieuwe eigenaar te vinden. Of eigenlijk lukt het de potentiële kopers niet om de huidige ADO-directie ervan te overtuigen dat ze aan hun voorwaarden moeten voldoen, zodat er een deal kan worden gemaakt. Het is waar meerdere partijen al tegenaan zijn gelopen. Om tal van redenen haakten ze af. Bijvoorbeeld omdat er weerstand was tegen het veranderen van de indeling van de Raad van Commissarissen, of omdat niet met de gemeente kon worden gepraat over verlaging van de stadionhuur.

Overnamepartijen onderhandelen met de directie van ADO, ondanks dat het Chinese United Vansen (UVS) nog steeds eigenaar van de club is. UVS is echter niet echt de verkopende partij. Hoe dat kan? UVS heeft een betalingsachterstand van twee miljoen euro. Het is één van de redenen waarom ADO vorig seizoen in de financiële problemen is gekomen. Om een faillissement te voorkomen en een doorstart te maken, is de club een WHOA-procedure gestart. Onder leiding van herstructureringsdeskundige Jeroen Reiziger moeten de schulden worden gesaneerd en kunnen bij die sanering ook de aandelen die UVS houdt worden betrokken.

Maar ADO en Reiziger hebben gezamenlijk besloten dat de huidige directie de taak heeft gekregen om op zoek te gaan naar een koper, terwijl de Chinese eigenaar een passieve rol speelt in het proces. Vanaf de zijlijn duimt de grootaandeelhouder dat de deal snel rondkomt. De Chinezen willen liever vandaag dan morgen van de club af.

De directie lijkt minder haast te hebben. Dat is tenminste de indruk die ze wekt bij de meest serieuze kandidaten. Die wijzen naar NEC, waar de directie de rode loper uitrolt voor geldschieter Marcel Boekhoorn. Bij ADO? Daar creëren ze alleen maar drempels. Je mag de club kopen, maar je moet niet teveel eisen stellen. De geldschieters gissen naar de reden voor de starre houding van de clubleiding. Gefluisterd wordt dat het bestuur ADO liever niet verkoopt, maar wil omzetten in een stichting. Waarbij slechts 49 procent van de aandelen wordt overgedragen en ADO weer `baas in eigen huis` wordt.

Reiziger laat weten dat die stellingen volstrekt onjuist zijn. De directie heeft juist alle haast, maar loopt bij de diverse kandidaten tegen onvervulbare eisen en het niet nakomen van betalingstoezeggingen aan. Hij beaamt dat de wens om de aandelen in eigen beheer te krijgen er bij een aantal personen binnen ADO is geweest en dat die mogelijkheid ook is onderzocht. Hijzelf moet vanuit een objectieve rol beoordelen wat het beste scenario voor de club is. ,,De aandelen van ADO onderbrengen in een stichting in plaats van alle aandelen te verkopen, is feitelijk onmogelijk", stelt hij. ,,Er is namelijk kapitaal nodig om ADO uit de problemen te helpen. De schuldenlast en de behoefte aan liquiditeit is daarvoor te groot. Dus die optie is van de baan. ADO is een beschadigde club en die verkoopt moeilijk. Daarom duurt het lang. Maar de club heeft nog steeds een `luxe-probleem`, er zijn meerdere gegadigden om de aandelen te kopen. Alleen de juiste gegadigde moet worden gevonden."

`Groep Lentze en Jol` heeft van die gegadigden de beste papieren. De coalitie waarvan vastgoedondernemer Jeroen Lentze de aanvoerder is en waarbij ook clubicoon Martin Jol aangesloten is, wacht al maandenlang op hun kans om de club te kunnen overnemen. Tot nu toe moest het steeds andere partijen voor laten gaan, omdat die volgens ADO een beter plan hadden. Zoals laatst nog Cosinus Group Capital Partners. Die kwam tot een akkoord, maar liet een aantal betalingstermijnen verstrijken. Daarom lijkt de hoop nu toch écht gevestigd op Lentze en Jol. Maar een deal is ook nu nog erg ver weg. Er is sprake van een status quo waarvan niemand nog lijkt te weten hoe die doorbroken moet worden.
0
Woensdag 18 augustus 2021 om 08:45 uur

Aad

Barend schreef:

ADO is een kleine speler, dat begrijp ik. Maar de internationale handel kan niet plaatsvinden zonder goed geregelde verdragen. Ook voor verzekeringen is dat een voorwaarde. Niemand zou met Chinezen zaken willen noch kunnen doen als dat anders was.
Het kan natuurlijk ook niet zo zijn dat UVS hier wel legaal zaken doet, en zelfs juridische processen voert, maar dat dat omgekeerd niet zou kunnen. Huawei, Alibaba, noem ze allemaal maar op, doen hier goede zaken.
Aad stelt het voor alsof we met criminelen te maken hebben. Zo is het natuurlijk niet. Dit is een handelsconflict zoals ze geregeld voorkomen.
Nou, als jij denkt dat het zo gemakkelijk is mag je mij vertellen waarom ADO of Reiziger deze weg nooit bewandeld hebben. Die zullen toch best goede adviseurs hebben die hen op deze mogelijkheid zullen hebben gewezen. Of hebben zij ook de ervaring dat het in China niet zo werkt.
0
Dinsdag 17 augustus 2021 om 16:41 uur

Barend

Handel met China valt ook onder internationale handelsverdragen. Anders kun je geen zaken doen. Maar waarom wordt er dan geen opdracht gegeven in China tegen UVS te procederen en beslag te leggen op eigendommen en rekeningen, op basis van de uitspraak van de Ned. rechter?
0
Dinsdag 17 augustus 2021 om 14:10 uur

DHFC070

Schrik toch wel van een hoop reacties want die 3 punten in mindering kan voor niemand een verrassing zijn natuurlijk?
Geen enkele koper gaat voor 28 september instappen als je weet dat dan nog een hoger beroep dient over 2 miljoen. Als overname kandidaat kan het 2 miljoen schelen dus waarom zou je niet wachten tot die datum? Dan maar 6 punten in mindering op de koop toenemen die zijn nog altijd een stuk goedkoper dan de 2 miljoen extra bijpassen wat zeer waarschijnlijk niet nodig hoeft te zijn. Zonde maar het is niet anders dacht alleen zelf dat de termijn tot eind september liep dus het uiteindelijk 3 punten in mindering zouden zijn.

Al dan niet speculeren over hoe slecht een Reiziger zijn werk heeft gedaan valt moeilijk te beoordelen maar bij mij komen die vragen nu ook wel op. Tevens blijft het voor mij een raadsel waarom ze niet een nul begroting hebben ingediend maar alvast weer zinspelen op luchtkastelen begroting en voorsorteren op een overname waarbij er miljoenen extra in worden gepompt.
Als je een reden had om goedkoop van mensen af te komen is het een degradatie dus drastisch snijden in de 10,8 miljoen personeelskosten net zolang totdat deze gelijk zijn met de inkomstenkant van de begroting. Zal een hele impopulaire opgave zijn maar versterkingen halen in de vorm van Breinburg en Verheydt helpen hier alvast niet bij.

Kortom het roulletebeleid van de afgelopen jaren zet zich alleen nog maar voort en nu zetten we alle ballen op zwart (overname partij die er miljoenen inpompt) waarmee dus een plan B (Vanad achtige constructie / saneren) volledig van tafel is.
0
Maandag 16 augustus 2021 om 16:59 uur

Superfan

Max schreef:

Die Reiziger is toch gewoon een curator? Die kwamen vroeger langs na een faillissement om de boedel te verdelen. Met de WHOA komen ze nu bij een dreigend faillissement al langs om te kijken of een doorstart mogelijk is. Stand op de ranglijst hoort niet bij dat takenpakket.
Ik snap ook niet zo goed waarom zijn taak zo uitgebreid is. Het maken van afspraken met crediteuren lijkt me heel wat anders dan een club verkopen.
0
Maandag 16 augustus 2021 om 14:55 uur

Gast

Kees schreef:

Regenboogvlaggen kunnen er nooit genoeg van zijn.
waarom dan in het stadion want de club kleuren zijn toch geel groen????
0
Zaterdag 14 augustus 2021 om 20:56 uur

Advertentie

Barend

Verheydt maakte een goede indruk. Zo goed dat je je afvraagt waarom Almere hem heeft laten gaan. Er zal in ieder geval een reservespits klaar moeten staan, al was het maar voor pechgevalletjes van kaarten etc.
0
Donderdag 12 augustus 2021 om 13:01 uur

marcellino

Superfan schreef:

Waar zou hij onze jeugd kunnen helpen? Ik heb een beeld van hem dat hij de laatste jaren alleen voor zichzelf bezig geweest is. Mooie auto’s, tasjes, muziek, kleding en vooral aangeven dat je jezelf veel te goed vindt voor een club als ADO.
Zou inderdaad wel een goed voorbeeld zijn voor de jeugd.
Waarom praten over nieuwe spelers je speelt kkd.
En ze hebben het de eerste wedstrijd goed gedaan.
Gaan we weer in de valkuil vallen om spelers aan te trekken die op hun retour zijn ,hoop het niet toch.

Gewoon 2 a 3 jaar kkd jonge spelers opleiden en zorgen dat daar achter weer jonge spelers klaar staan.
De hele poppenkast van het laatste jaar heeft toch wel bewezen dat we niet vermogend zijn om goede spelers aan te trekken die het elftal ook beter maken.

Lijkt wel dat we vergeten zijn wat een chaos op alle vlakken het bij ado was en nog is

Gewoon met belijd aan een elftal bouwen met de jeugd die we hebben en hopelijk geen spelers meer die nergens terecht kunnen en dan maar voor ado kiezen.
En elia lekker wegblijven is geen meerwaarde heeft jij bij Utrecht wel bewezen.

0
Donderdag 12 augustus 2021 om 08:44 uur

DHFC070

FFL schreef:

Waarom is Elia een weggooier? Omdat hij voor Utrecht koos?
Die jongen komt echt niet voor het geld naar ons maar om ons te helpen lijkt me .
Een Janmaat, Kishna en Bijen hebben ons ookal zo goed geholpen...
Hoop maar dat het allemaal niet waar is want hoevaak moet je je wel niet aan dezelfde steen stoten om er eens van te leren.

We komen miljoenen tekort en er druppelt wat geld binnen (Polly) en we hebben het al uitgegeven voordat het binnen is, echt maar dan ook echt onbegrijpelijk. Volgens mij dringt het tot veel mensen nog niet door in welke situatie we verkeren. Waarom uberhaubt spelers halen terwijl je miljoenen tekort komt lees waarom weer op te grote voet leven en een niet sluitende fantasie begroting inleveren bij de KNVB? Ga toch eens op je stand leven en op dit moment zal dat een plek in het rechterrijtje zijn van de KKD. Deal ermee en ga bouwen ipv luchtfietserij en problemen naar volgende jaren doorschuiven die als een boomerang terugkomen.
0
Woensdag 11 augustus 2021 om 19:59 uur

Nu online

Wes, FC Jeff, Lellow, Bolskie, Vak_W, pwr, BigMac, Jk23 en 91 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 153
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Kilian Nikiema Juho Kilo Steven van der Sloot

Laatste wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Telstar
0-1
17 mei 2025

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Volendam * 38 - 82
2 Excelsior * 38 - 74
3 Cambuur NC 38 - 71
4 ADO D.H. NC 38 - 70
5 Dordrecht NC 38 - 68
6 Graafsch. NC 38 - 65
7 Telstar NC 38 - 61
8 FC Emmen 38 - 56
9 Den Bosch NC 38 - 55
10 Jong AZ 38 - 52
11 FC Eindhoven 38 - 51
12 Roda JC 38 - 49
13 Helmond Sp. 38 - 46
14 VVV-Venlo 38 - 41
15 MVV Maastr. 38 - 40
16 TOP Oss 38 - 38
17 Jong Ajax 38 - 36
18 Jong PSV 38 - 30
19 Jong Utrecht 38 - 23
20 Vitesse -39 38 - 5