Welkom in de shoutbox, gast
DHFC070:
Ergens toch wel een compliment naar je jeugdopleiding. Je grootste talent in jaren gaat (via een dubieuze omweg) naar Napoli en een andere in hetzelfde jaar naar AC Milan. Alleen als het dan beide gratis is kan je de jeugdopleiding wel opdoeken. Echt onbegrijpelijk en op geen enkele manier goed te praten. Enige voordeel is dat je op deze manier wel een track record opbouwd en nog meer youth scouts van andere clubs gaat trekken.
Ergens toch wel een compliment naar je jeugdopleiding. Je grootste talent in jaren gaat (via een dubieuze omweg) naar Napoli en een andere in hetzelfde jaar naar AC Milan. Alleen als het dan beide gratis is kan je de jeugdopleiding wel opdoeken. Echt onbegrijpelijk en op geen enkele manier goed te praten. Enige voordeel is dat je op deze manier wel een track record opbouwd en nog meer youth scouts van andere clubs gaat trekken.
Er zijn nu twee ontwikkelingen gaande waardoor je inderdaad moet gaan nadenken over het blijven doorgaan met het in stand houden van een jeugdopleiding. Want de kans is groot dat de kosten daarvan steeds moeilijker terug te verdienen gaan worden. Ten eerste de uitspraak in de zaak Diarra: hierdoor neemt het vrije verkeer van voetballers toe, net als bij gewone werknemers. Allemaal vrij logisch maar hierdoor neemt wel de macht van de verkopende club nog meer af, terwijl de macht van de rijke kopende clubs nog meer toeneemt. En dan kom je dus op het punt dat als je opleidende club denkt: waarom zou ik steeds meer gaan investeren in een jeugdopleiding waarvan de opbrengsten structureel lager worden…?
Ten tweede de intrede in de sport van rijke landen zonder sportgeschiedenis zoals oa. Saudi Arabië en eerder China. Deze landen zijn bereid om fors geld te investeren in een sport terwijl het verdienmodel zwaar negatief is. China lijkt dat niet vol te kunnen houden, maar Saudi Arabië blijft haar oliedollars gewoon inzetten. Het schijnt onderdeel te zijn van een groter plan: voetbal is een tak binnen de sport en entertainment sector naast oa. muziek. En entertainment is weer een onderdeel in het plan om van Saudi Arabië een interessante vestigingsplaats voor bedrijven of toerismebestemming te maken. Dus zij bieden forse salarissen voor allerlei spelers die free-agent zijn (dus transfervrij) in ook andere sporten; kijk maar wat er bijvoorbeeld in de vechtsporten en in de golfsport gebeurt. Deze sporten veranderen hierdoor in vergelijking met de historie. Om meerdere redenen zou het voor ons gunstig zijn als de olieprijs per vat onder de $35 daalt, maar dat zie ik helaas niet zo snel gebeuren. En aangezien clubs als bijv. PSG en Manchester City rijke eigenaren uit het Midden Oosten hebben kunnen zij naast sterspelers ook een hele reeks interessante jeugdspelers als bijvoorbeeld Balentien een financieel veel betere aanbieding doen. En lukt het niet, nou dat maakt dan toch niet uit: er is toch geld zat en voor hem tien anderen…
Ten tweede de intrede in de sport van rijke landen zonder sportgeschiedenis zoals oa. Saudi Arabië en eerder China. Deze landen zijn bereid om fors geld te investeren in een sport terwijl het verdienmodel zwaar negatief is. China lijkt dat niet vol te kunnen houden, maar Saudi Arabië blijft haar oliedollars gewoon inzetten. Het schijnt onderdeel te zijn van een groter plan: voetbal is een tak binnen de sport en entertainment sector naast oa. muziek. En entertainment is weer een onderdeel in het plan om van Saudi Arabië een interessante vestigingsplaats voor bedrijven of toerismebestemming te maken. Dus zij bieden forse salarissen voor allerlei spelers die free-agent zijn (dus transfervrij) in ook andere sporten; kijk maar wat er bijvoorbeeld in de vechtsporten en in de golfsport gebeurt. Deze sporten veranderen hierdoor in vergelijking met de historie. Om meerdere redenen zou het voor ons gunstig zijn als de olieprijs per vat onder de $35 daalt, maar dat zie ik helaas niet zo snel gebeuren. En aangezien clubs als bijv. PSG en Manchester City rijke eigenaren uit het Midden Oosten hebben kunnen zij naast sterspelers ook een hele reeks interessante jeugdspelers als bijvoorbeeld Balentien een financieel veel betere aanbieding doen. En lukt het niet, nou dat maakt dan toch niet uit: er is toch geld zat en voor hem tien anderen…
1
|
Zondag 17 augustus 2025 om 12:24 uur |
Los van zijn voetbal kwaliteiten was Becker een heel eng mannetje die totaal niet paste bij de groep en dus meer dan tweeënhalf jaar de kantjes eraf liep en ineens de laatste 10 wedstrijden toen zijn contract afliep zijn best ging doen om vooral weg te komen. Hierin heeft Groenendijk ook een hoofdrol gespeeld doordat hij hem maar bleef opstellen daardoor kon Becker zich zo blijven misdragen en ging uiteindelijk voor niks de deur uit. De les is gewoon net als de meeste clubs doen als de speler die je wil houden zijn contract niet verlengd lekker op de tribune zetten en een jong speler de kans geven die nog vol gas geeft voor onze clubkleuren. We zijn geen liefdadigheidsinstelling. Maar dat is gelukkig geweest en we hebben de weg omhoog gevonden ondanks al die opruiende verhalen in de media. De club en onze AD zijn rustig gebleven en hebben hun eigen koers gevaren zoals dat ook hoort als je een bepaalde visie hebt als club. Zij verdient dan ook een groot compliment en respect. Daarbij komt ook nog eens een positieve trainer en een TD uit de regio die de puzzel compleet maken.
5
|
Woensdag 13 augustus 2025 om 20:21 uur |
Zo ik ben weer bijgekomen na de wedstrijd van gisteren, wat een verademing om naar dit team en speelstijl te kijken! Waar we vorig seizoen na een voorsprong vol in de verdediging moesten bleven de jongens vrolijk doorgaan met aanvallen.
Ben heel blij met deze trainer en de nieuwe aanwinsten.
Nu hopen dat Balentien snel een contract voor een paar jaar tekend
Nu de taak om deze lijn door te trekken en we gaan een mooi seizoen tegemoet!
Ben heel blij met deze trainer en de nieuwe aanwinsten.
Nu hopen dat Balentien snel een contract voor een paar jaar tekend
Nu de taak om deze lijn door te trekken en we gaan een mooi seizoen tegemoet!
6
|
Maandag 11 augustus 2025 om 10:14 uur |
Campania:
Ik kon altijd genieten van de eerste twee passeerbewegingen. Maar hij moest daarna vaak nog twee man proberen in plaats van die bal afgeven waardoor die echt een grote kan worden. Dus uiteindelijk hadden we er zo weinig aan anders dan dat hij twee verdedigers bezig hield wat op zich ook wel weer kansen bied voor een Reischl bijvoorbeeld.
Van mij mag die komen mits het je eigen spelers niet in de weg zit ala balentien. Beter als peupion en in de breedte hebben we echt vleugelspelers nodig.
Ik kon altijd genieten van de eerste twee passeerbewegingen. Maar hij moest daarna vaak nog twee man proberen in plaats van die bal afgeven waardoor die echt een grote kan worden. Dus uiteindelijk hadden we er zo weinig aan anders dan dat hij twee verdedigers bezig hield wat op zich ook wel weer kansen bied voor een Reischl bijvoorbeeld.
Van mij mag die komen mits het je eigen spelers niet in de weg zit ala balentien. Beter als peupion en in de breedte hebben we echt vleugelspelers nodig.
Vermeld het onderwerp: Ideho.
Ook ik heb m'n buik vol van Ideho. Teveel met zichzelf bezig, blijkbaar niet coachbaar. Ook niet door Maurice Steijn. Dus zeker niet terughalen.
Ook ik heb m'n buik vol van Ideho. Teveel met zichzelf bezig, blijkbaar niet coachbaar. Ook niet door Maurice Steijn. Dus zeker niet terughalen.
3
|
Dinsdag 5 augustus 2025 om 12:07 uur |
slash070:
Jawel, maar ik zie liever dat het bestuur dat soort overwegingen maakt richting nieuwe aanwinsten van elders. We hebben bussen vol gezien die met standaard bejubelde teksten werden onthaald op de ado site, maar in het veld nog geen bal.normaal.konden aannemen.
Gaat bij de club genoeg geld doorheen aan niks, salaris als investering in zon jongen is een betere gok.
Jawel, maar ik zie liever dat het bestuur dat soort overwegingen maakt richting nieuwe aanwinsten van elders. We hebben bussen vol gezien die met standaard bejubelde teksten werden onthaald op de ado site, maar in het veld nog geen bal.normaal.konden aannemen.
Gaat bij de club genoeg geld doorheen aan niks, salaris als investering in zon jongen is een betere gok.
Dat is 1 wat zeker is. En denk dat het zelfs een goedkopere variant is dan de bussen vol die hierheen komen van overal en nergens.
Na een whao, faillissement, en degradatie had je ook gehoopt die weg in te slaan. Een beter moment had er eigenlijk niet kunnen zijn.
Na een whao, faillissement, en degradatie had je ook gehoopt die weg in te slaan. Een beter moment had er eigenlijk niet kunnen zijn.
4
|
Maandag 4 augustus 2025 om 10:52 uur |
Bolskie:
Dat eerste denk niet, maar denk wel dat je een terecht punt maakt hoeveel waarde moet je er aan hechten, z’n Dennis van der Heijden moest ook voor t leven vastgelegd worden dat was toen ook ineens een wonder spits.
Nu zie je natuurlijk wel dat die jongen meer dan een balletje kan trappen en met zijn 18 jaar best de stempel voor ADO “top talent” mag geven, en zonde zou zijn als zn jongen zo vroeg ADO zou verlaten en we misschien niet de kans krijgen om te zien hoe hij zich zal ontwikkelen bij onze club. Men ziet nu eenmaal liever zulke spelers uit eigen jeugd dan spelers als pupion waar een x bedrag voor betaald word terwijl zulke spelers dus gewoon in ons eigen jeugd lopen.
De vraag blijft, hoe goed is hij nu werkelijk? Wat je vaak ziet bij jeugdige spelers is dat zij vrijuit en onbevangen spelen wat resulteert in leuke acties.
Neem ideho als voorbeeld die speelde ook onbevangen met leuke acties waar men graag voor na het stadion komt. Alleen de volgende stap wat daarna gevraagd word is rendement en constante wedstrijden spelen.
Dat psg is gekomen zegt natuurlijk wel dat die iets kan, maar teveel waarden hoef je daar ook niet aan te hechten zoals een aantal al terecht aangaven. Die pakken jaarlijks een hele vijver aan zulke spelers en als daar al 1 a 2 spelers van doorbreken is dat voor hun al winst.
Dat eerste denk niet, maar denk wel dat je een terecht punt maakt hoeveel waarde moet je er aan hechten, z’n Dennis van der Heijden moest ook voor t leven vastgelegd worden dat was toen ook ineens een wonder spits.
Nu zie je natuurlijk wel dat die jongen meer dan een balletje kan trappen en met zijn 18 jaar best de stempel voor ADO “top talent” mag geven, en zonde zou zijn als zn jongen zo vroeg ADO zou verlaten en we misschien niet de kans krijgen om te zien hoe hij zich zal ontwikkelen bij onze club. Men ziet nu eenmaal liever zulke spelers uit eigen jeugd dan spelers als pupion waar een x bedrag voor betaald word terwijl zulke spelers dus gewoon in ons eigen jeugd lopen.
De vraag blijft, hoe goed is hij nu werkelijk? Wat je vaak ziet bij jeugdige spelers is dat zij vrijuit en onbevangen spelen wat resulteert in leuke acties.
Neem ideho als voorbeeld die speelde ook onbevangen met leuke acties waar men graag voor na het stadion komt. Alleen de volgende stap wat daarna gevraagd word is rendement en constante wedstrijden spelen.
Dat psg is gekomen zegt natuurlijk wel dat die iets kan, maar teveel waarden hoef je daar ook niet aan te hechten zoals een aantal al terecht aangaven. Die pakken jaarlijks een hele vijver aan zulke spelers en als daar al 1 a 2 spelers van doorbreken is dat voor hun al winst.
Jawel, maar ik zie liever dat het bestuur dat soort overwegingen maakt richting nieuwe aanwinsten van elders. We hebben bussen vol gezien die met standaard bejubelde teksten werden onthaald op de ado site, maar in het veld nog geen bal.normaal.konden aannemen.
Gaat bij de club genoeg geld doorheen aan niks, salaris als investering in zon jongen is een betere gok.
Gaat bij de club genoeg geld doorheen aan niks, salaris als investering in zon jongen is een betere gok.
3
|
Maandag 4 augustus 2025 om 10:45 uur |
Advertentie
Priapus Rex:
Wel iets meer dan dat vind ik. Wonnen de conference league in 2024. En die El Kaabi scoorde in de halve finale 5x tegen aston villa. En maakte de winnende in de finale.
Wel iets meer dan dat vind ik. Wonnen de conference league in 2024. En die El Kaabi scoorde in de halve finale 5x tegen aston villa. En maakte de winnende in de finale.
Tsja het niveauverschil is inderdaad groot, zeker als ze echt vol gas gaan geven. Maar zoals een ander al eerder shoutte: hier leer je meer van dan een wedstrijd tegen Fc Stropdas of Boerengat.
0
|
Zondag 3 augustus 2025 om 15:49 uur |
Bolskie:
Kan het mis hebben. Maar volgens mij ligt de situatie bij hun anders als bij ons en waren wij failliet en hun niet. Maar gaat het om de regels die zij hebben omzeilt of aan hun laars hadden gelapt om te voldoen aan een prof licentie en heeft dit niet met financiën te maken.
Kan het mis hebben. Maar volgens mij ligt de situatie bij hun anders als bij ons en waren wij failliet en hun niet. Maar gaat het om de regels die zij hebben omzeilt of aan hun laars hadden gelapt om te voldoen aan een prof licentie en heeft dit niet met financiën te maken.
Indirect heeft het natuurlijk wel met de financiering van de club te maken. De KNVB wil weten hoe betrouwbaar en kredietwaardig aandeelhouders zijn en hoe die aan hun geld zijn gekomen. Dat heeft Vitesse meerdere keren niet kunnen of willen aantonen. Ook tijdens de Russische aandeelhouder. En toen was de maat vol.
En Reijntjes schijnt zelfs nog kort geleden ettelijke duizenden euro;s bonus te hebben ontvangen omdat hij Vitesse had gered. Ook een boef eerste klasse.
En Reijntjes schijnt zelfs nog kort geleden ettelijke duizenden euro;s bonus te hebben ontvangen omdat hij Vitesse had gered. Ook een boef eerste klasse.
3
|
Vrijdag 1 augustus 2025 om 09:56 uur |
Jurriën:
Stond een - voor Vitesse negatief - artikel op Telegraaf maar is alweer verwijderd. Iemand op verkeerde knopje gedrukt. Vaak zijn de 2 varianten al geschreven in concept en is het wachten op bericht en dan meteen het bericht online
Stond een - voor Vitesse negatief - artikel op Telegraaf maar is alweer verwijderd. Iemand op verkeerde knopje gedrukt. Vaak zijn de 2 varianten al geschreven in concept en is het wachten op bericht en dan meteen het bericht online
Ik ben er ook bang voor. Of ja, voor hun dan. Al jaren zijn ze het aan het vergallen daar. De maat is een keer vol
1
|
Donderdag 31 juli 2025 om 19:56 uur |
Nu online
Michiel, buurmanBrutus, Prutser 070, Fido en 84 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
| 1 | - |




