Welkom in de shoutbox, gast
Bolskie:
Hou op hoor! Jij doet echt net alsof we Telstar zijn die voor t eerst komt kijken.
Hou op hoor! Jij doet echt net alsof we Telstar zijn die voor t eerst komt kijken.
Ik denk dat we na 5 jaar kkd echt een hoop slagen te winnen hebben hoor voordat we kunnen concurreren met ploegen die al wat langer in de eredivisie spelen. Dat geldt overigens net zo goed voor Willem 2 en Cambuur.
1
|
Zondag 31 mei 2026 om 20:19 uur |
HaagseRobin:
Precies dit. Ik denk dat fiabema en bal zeker niet minder waren dan Reischl in de tweede helft van de competitie.
Precies dit. Ik denk dat fiabema en bal zeker niet minder waren dan Reischl in de tweede helft van de competitie.
In de eredivisie heb je m gewoon nodig. Uit de voorzetten van v Miegem kunnen hij ook in slechte wedstrijden uit het niets scoren en dat is goud waard. En als het meezit en hij vaker gaat scoren word hij meteen veel meer waard dan in de kkd. Of loopt hij volgend seizoen uit zn contract? Dan zou ik m proberen nog een jaartje te verlengen en verkopen
5
|
Zondag 31 mei 2026 om 09:43 uur |
BobM:
Vink, Bouhoudane, Jetten...
Zijn aardig bezig daar in Friesland, dacht dat ze geen geld hadden?
Maar met alleen talentjes en geen ervaren spelers wordt het wel lastig.
Vink, Bouhoudane, Jetten...
Zijn aardig bezig daar in Friesland, dacht dat ze geen geld hadden?
Maar met alleen talentjes en geen ervaren spelers wordt het wel lastig.
Als wij die hadden gehaald was het vast hier te jong te licht geen versterkingen kkd niveau. Alleen maar jonge spelers us een gok en ik denk niet dat wij willen gokken volgend seizoen. Onze tijd komt nog met versterkingen let maar op .
2
|
Zaterdag 30 mei 2026 om 16:40 uur |
BobM:
Vink, Bouhoudane, Jetten...
Zijn aardig bezig daar in Friesland, dacht dat ze geen geld hadden?
Maar met alleen talentjes en geen ervaren spelers wordt het wel lastig.
Vink, Bouhoudane, Jetten...
Zijn aardig bezig daar in Friesland, dacht dat ze geen geld hadden?
Maar met alleen talentjes en geen ervaren spelers wordt het wel lastig.
Het is een beetje dubbel. Die spelers kan je nu binnenhalen omdat je eredivisie speelt. In de KKD is dat veel moeilijker. En ze kunnen een grote transferwaarde vertegenwoordigen.
Tot op zekere hoogte zou ADO daar ook z'n voordeel mee moeten doen. Maar ervaring is ook wel belangrijk.
Tot op zekere hoogte zou ADO daar ook z'n voordeel mee moeten doen. Maar ervaring is ook wel belangrijk.
1
|
Zaterdag 30 mei 2026 om 11:03 uur |
Club Achter de Duinen:
Nieuwsbericht op Club Achter de Duinen:
Duits contract Van der Sloot anders
Het blijkt allemaal toch anders te liggen met het contract van Steven van der Sloot bij Fortuna Düsseldorf.
Lees het nieuwsbericht
Nieuwsbericht op Club Achter de Duinen:
Duits contract Van der Sloot anders
Het blijkt allemaal toch anders te liggen met het contract van Steven van der Sloot bij Fortuna Düsseldorf.
Lees het nieuwsbericht
Hoe kan je een carrière (laten) verzieken?
Een van de meest waardevolle en scorende verdedigers van de ongeslagen KKD kampioen gaat mogelijk in derde Bundesliga spelen. Dat moet je toch als speler zelf ook niet willen?
Een van de meest waardevolle en scorende verdedigers van de ongeslagen KKD kampioen gaat mogelijk in derde Bundesliga spelen. Dat moet je toch als speler zelf ook niet willen?
4
|
Donderdag 28 mei 2026 om 20:15 uur |
Advertentie
wat zijn de voorwaarden als amateurclub om naar de keuken kampioen divisie te promoveren. seizoen 2025-2026
Voor een amateurclub (dus een club uit de Tweede Divisie) is promotie naar de KNVB / Keuken Kampioen Divisie in seizoen 2025/2026 nog steeds heel beperkt mogelijk. Nederland heeft namelijk géén volledig open promotie/degradatie tussen de Tweede Divisie en het betaald voetbal.
De belangrijkste voorwaarden en regels zijn:
Sportieve prestatie
Een amateurclub moet in principe bovenin de Tweede Divisie eindigen om überhaupt in beeld te komen voor toetreding tot het betaald voetbal.
Proflicentie verplicht
De club moet een licentie betaald voetbal krijgen van de KNVB. Daarvoor gelden zware eisen op onder meer:
financiën
stadion en veiligheid
organisatie
juridische structuur
jeugdopleiding
contracten/spelersadministratie
De KNVB controleert clubs hier streng op.
Toetredersregeling betaald voetbal
Voor amateurclubs bestaat een aparte “toetredersregeling”. Die regeling maakt directe promotie vrijwel onmogelijk. Volgens de KNVB duurt het traject ongeveer 2,5 seizoen voordat een Tweede Divisie-club daadwerkelijk kan toetreden tot de Eerste Divisie / KKD.
Dat betekent concreet:
je moet vooraf aangeven dat je wilt toetreden;
je moet meerdere jaren aan de licentie-eisen werken;
de KNVB beoordeelt of de club stabiel genoeg is voor betaald voetbal.
Er is momenteel géén automatische promotie/degradatie
In seizoen 2025/2026 bestaat er nog steeds geen normale promotie/degradatie tussen:
Tweede Divisie ↔ KKD
Dus zelfs als een amateurclub kampioen wordt van de Tweede Divisie, promoveert die niet automatisch.
Bestaande profclubs hebben voorrang
De structuur van het betaald voetbal beschermt bestaande profclubs. Daardoor blijft de KKD grotendeels een gesloten competitie, met daarnaast vier Jong-teams.
Bekende amateurclubs die theoretisch zouden kunnen doorgroeien zijn bijvoorbeeld:
Quick Boys
Katwijk
Spakenburg
Rijnsburgse Boys
Maar veel topamateurclubs willen bewust geen betaald voetbal spelen vanwege de hogere kosten en strengere eisen.
Kort samengevat:
sportief goed presteren is niet genoeg;
een amateurclub heeft een proflicentie nodig;
er geldt een langdurige toetredingsprocedure;
in 2025/2026 bestaat nog geen open promotie tussen Tweede Divisie en KKD.
Voor een amateurclub (dus een club uit de Tweede Divisie) is promotie naar de KNVB / Keuken Kampioen Divisie in seizoen 2025/2026 nog steeds heel beperkt mogelijk. Nederland heeft namelijk géén volledig open promotie/degradatie tussen de Tweede Divisie en het betaald voetbal.
De belangrijkste voorwaarden en regels zijn:
Sportieve prestatie
Een amateurclub moet in principe bovenin de Tweede Divisie eindigen om überhaupt in beeld te komen voor toetreding tot het betaald voetbal.
Proflicentie verplicht
De club moet een licentie betaald voetbal krijgen van de KNVB. Daarvoor gelden zware eisen op onder meer:
financiën
stadion en veiligheid
organisatie
juridische structuur
jeugdopleiding
contracten/spelersadministratie
De KNVB controleert clubs hier streng op.
Toetredersregeling betaald voetbal
Voor amateurclubs bestaat een aparte “toetredersregeling”. Die regeling maakt directe promotie vrijwel onmogelijk. Volgens de KNVB duurt het traject ongeveer 2,5 seizoen voordat een Tweede Divisie-club daadwerkelijk kan toetreden tot de Eerste Divisie / KKD.
Dat betekent concreet:
je moet vooraf aangeven dat je wilt toetreden;
je moet meerdere jaren aan de licentie-eisen werken;
de KNVB beoordeelt of de club stabiel genoeg is voor betaald voetbal.
Er is momenteel géén automatische promotie/degradatie
In seizoen 2025/2026 bestaat er nog steeds geen normale promotie/degradatie tussen:
Tweede Divisie ↔ KKD
Dus zelfs als een amateurclub kampioen wordt van de Tweede Divisie, promoveert die niet automatisch.
Bestaande profclubs hebben voorrang
De structuur van het betaald voetbal beschermt bestaande profclubs. Daardoor blijft de KKD grotendeels een gesloten competitie, met daarnaast vier Jong-teams.
Bekende amateurclubs die theoretisch zouden kunnen doorgroeien zijn bijvoorbeeld:
Quick Boys
Katwijk
Spakenburg
Rijnsburgse Boys
Maar veel topamateurclubs willen bewust geen betaald voetbal spelen vanwege de hogere kosten en strengere eisen.
Kort samengevat:
sportief goed presteren is niet genoeg;
een amateurclub heeft een proflicentie nodig;
er geldt een langdurige toetredingsprocedure;
in 2025/2026 bestaat nog geen open promotie tussen Tweede Divisie en KKD.
1
|
Zaterdag 23 mei 2026 om 20:30 uur |
Dannyy:
Knap dat WII ‘m in deze opzet nog weet te winnen. Nu gelijk schakelen en Yah oppikken!!
Knap dat WII ‘m in deze opzet nog weet te winnen. Nu gelijk schakelen en Yah oppikken!!
Die hele opzet in de KKD is belachelijk. Willem 2 de terechte promovendus als nummer 3.
Play off systeem is achterhaald (zie scenario Den Bosch).
Daarnaast kunnen er maar liefst drie ploegen uit de KKD promoveren van de zestien teams. Volslagen belachelijk.
En dit jaar weer ff een nieuwe opzet van de play offs vanwege de speelkalender (WK).
Ook de gesloten competitie is absurd. Ja, je kunt tegenwoordig als amateurclub weer promoveren maar vraag niet om de eisen.
Play off systeem is achterhaald (zie scenario Den Bosch).
Daarnaast kunnen er maar liefst drie ploegen uit de KKD promoveren van de zestien teams. Volslagen belachelijk.
En dit jaar weer ff een nieuwe opzet van de play offs vanwege de speelkalender (WK).
Ook de gesloten competitie is absurd. Ja, je kunt tegenwoordig als amateurclub weer promoveren maar vraag niet om de eisen.
4
|
Zaterdag 23 mei 2026 om 20:26 uur |
Fußball:
Ik snapte de aankoop in eerste instantie al niet. In de minuten die hij maakte heeft hij mij ook niet overtuigd. Hij schuwde de duels en kon hij voetballend niet mee (alleen zijn voorzet was degelijk, maar dan moet je wel in de positie zien te komen om de voorzet te kunnen geven). Ik denk ook niet dat Ado al afscheid van hem gaat nemen, laten we hopen dat het met zijn fitheid te maken had.
Ik snapte de aankoop in eerste instantie al niet. In de minuten die hij maakte heeft hij mij ook niet overtuigd. Hij schuwde de duels en kon hij voetballend niet mee (alleen zijn voorzet was degelijk, maar dan moet je wel in de positie zien te komen om de voorzet te kunnen geven). Ik denk ook niet dat Ado al afscheid van hem gaat nemen, laten we hopen dat het met zijn fitheid te maken had.
Hij heeft welgeteld 300 minuten gespeeld waarbij hij inderdaad al niet fit van Emmen over kwam. Hij heeft zelfs een flinke terugslag gekregen in zijn blessure. Vanaf komend seizoen kan je hem beoordelen. Nu kan je er weinig van zeggen. Vorig seizoen bij Emmen was hij heel goed voor kkd begrippen.
3
|
Zaterdag 23 mei 2026 om 10:31 uur |
Superfan:
Beetje kort door de bocht. Die heeft zich daar dus niet verder ontwikkeld of een trainer weten te overtuigen. Dat was bij ons misschien wel gebeurd. In elk geval hebben wij ook spelers laten gaan waarvoor we ons later voor de kop sloegen.
Beetje kort door de bocht. Die heeft zich daar dus niet verder ontwikkeld of een trainer weten te overtuigen. Dat was bij ons misschien wel gebeurd. In elk geval hebben wij ook spelers laten gaan waarvoor we ons later voor de kop sloegen.
Ideho heeft zeker kwaliteiten maar hij heeft geen geduld, hij had een jaar langer moeten blijven.
Nu ook. Als hij 1 stap terug doet (top KKD), veel aan spelen toe komt, dan zal hij met een mooie transfer 2 stappen vooruit kunnen maken
Nu ook. Als hij 1 stap terug doet (top KKD), veel aan spelen toe komt, dan zal hij met een mooie transfer 2 stappen vooruit kunnen maken
3
|
Donderdag 21 mei 2026 om 07:32 uur |
Nu online
den haag en 89 gasten.




