Welkom in de shoutbox, gast
FC Den Haag!:
Vandaag, 06:39
Flinterdunne lijn tussen crisis en euforie: ADO bijna terug in de eredivisie
De eredivisie mag zich opmaken voor de rentree van een van de roerigste clubs van Nederland. Nergens lijkt de grens tussen crisis en euforie zo flinterdun als bij ADO Den Haag, dat nog maar één zege verwijderd is van een terugkeer in de eredivisie.
Als ADO er vanavond in eigen huis in slaagt Jong FC Utrecht te verslaan, is de club na vijf jaar in de eerste divisie zeker van promotie. Het zou dit seizoen tot een succes maken, al zou ADO ADO niet zijn als er niet toch wat te mopperen viel.
ADO Den Haag-Jong FC Utrecht bij de NOS
ADO Den Haag-Jong FC Utrecht begint vanavond om 20.00 uur. De wedstrijd is te volgen in het programma Langs de Lijn en Omstreken op NPO Radio 1.
"Schaam je kapot", zongen de supporters van ADO eind januari richting de ploeg die op dat moment al maandenlang dik bovenaan stond in de Keuken Kampioen Divisie, maar net een 1-4 thuisnederlaag tegen Jong AZ had geleden.
Die situatie was tekenend voor het ADO van de laatste jaren: voortdurend laverend tussen hoge pieken en diepe dalen. De club degradeerde in 2021, balanceerde daarna op de rand van een faillissement, maar werd vervolgens gered door de rechter en een Amerikaanse investeerder.
Die investeerder, Dave Blitzer, pompte in vier jaar tijd al bijna dertig miljoen euro in ADO om financiële gaten te dichten en de spelersbegroting op te voeren, zo becijferde VI vorige maand. De Hagenezen werken met een salarisbudget dat vergelijkbaar is met dat van eredivisieclub Go Ahead Eagles.
Wat voor club komt er in de eredivisie?
Een ander voorbeeld van de snel wisselende getijden in Den Haag: in de voorbereiding op het huidige successeizoen was het nog een grote chaos binnen de club, die in die "zwarte zomer" van 2025 nog geen hoofdtrainer, technisch directeur of een complete selectie had.
De vraag is dus wat voor club er straks in de eredivisie komt. Het antwoord weet men in Den Haag ook nog niet precies, maar er wordt al wel vooruitgekeken.
"We zullen er nog wel een paar spelers bij moeten halen voordat wij klaar zijn voor de eredivisie", zegt technisch directeur Mark Wotte, die zeer waarschijnlijk wel zal vasthouden aan trainer Robin Peter. "We hebben het geluk gehad dat hij een hele goede trainer is gebleken voor ADO. Hij is de belangrijkste figuur geweest in het bewerkstelligen van deze resultaten."
Pro Shots
Robin Peter (groene jas) viert met zijn spelers de overwinning bij FC Emmen van vorig weekend
En in dat geval weten we ook wat de speelstijl zal zijn. "Aan de ene kant hoge druk en intensiteit, maar als we de bal hebben is ook duidelijk dat we creatief, flexibel en dominant willen zijn", aldus trainer Peter.
"Kunnen we dat naar de eredivisie brengen? Ik sta voor spelprincipes die we constant hanteren. Die zullen niet in een paar maanden volledig veranderen. Dus het zal vergelijkbaar zijn."
Datzelfde denkt ook aanvaller Jesse Bal. "Ik denk wel dat wij een eredivisieploeg zijn, ja. Qua intensiteit zijn we top, dus ik denk ook dat we wel iets nieuws brengen in de eredivisie."
Werd tijd
Promoveren is altijd ons doel geweest, aldus algemeen directeur Natascha van Grinsven-Admiraal. "Den Haag is de derde grootste stad van Nederland, met ADO als enige profclub. Het werd tijd dat we terugkeerden."
Ze kan niet wachten, ook vanwege de kapitaalinjectie die dit geeft. "Voor ons betekent promotie een groot verschil in inkomsten. We hebben de afgelopen jaren een uitdagende begroting gehad en de kosten geprobeerd wat te drukken. Dat was niet makkelijk, want we zijn in organisatie al een eredivisieclub."
Pro Shots
Natascha van Grinsven-Admiraal is sinds juni 2023 algemeen directeur bij ADO Den Haag
Ook na de zomer zal ADO nog geen zwarte cijfers schrijven, zegt Van Grinsven-Admiraal, want: "Wij hebben meer ambitie dan onderaan het rechterrijtje blijven hangen." Daar horen onder andere investeringen in nieuwe spelers bij.
Achterban met verleden
En die achterban, hoe gaan ze die in toom houden? Zo werd bij de uitwedstrijd tegen SC Cambuur afgelopen november vanuit het uitvak onder meer vuurwerk gegooid. Daarvoor ging het ook al mis tijdens een bekerwedstrijd op bezoek bij FC Den Bosch. Er ontstond een confrontatie tussen beide supportersgroepen en uiteindelijk kon het duel alleen uitgespeeld worden nadat het uitpubliek het stadion had verlaten.
"We hebben inderdaad een verleden en een reputatie", beaamt Van Grinsven-Admiraal. "Dit jaar is elke thuiswedstrijd zonder incident verlopen. Bij uitwedstrijden hebben we een nieuw systeem om incidenten tegen te gaan. De loyaalste supporters krijgen de meeste kans om mee te gaan."
Volgens Van Grinsven-Admiraal zijn dat uiteraard niet de relschoppers. Haar stokpaardje voor ADO is dan ook 'één club, club op één'. "Als we lekker bouwen aan de club, voor iedereen, neemt de diversiteit op de tribunes toe en ontstaat er vanzelf een nog leukere sfeer."
Vandaag, 06:39
Flinterdunne lijn tussen crisis en euforie: ADO bijna terug in de eredivisie
De eredivisie mag zich opmaken voor de rentree van een van de roerigste clubs van Nederland. Nergens lijkt de grens tussen crisis en euforie zo flinterdun als bij ADO Den Haag, dat nog maar één zege verwijderd is van een terugkeer in de eredivisie.
Als ADO er vanavond in eigen huis in slaagt Jong FC Utrecht te verslaan, is de club na vijf jaar in de eerste divisie zeker van promotie. Het zou dit seizoen tot een succes maken, al zou ADO ADO niet zijn als er niet toch wat te mopperen viel.
ADO Den Haag-Jong FC Utrecht bij de NOS
ADO Den Haag-Jong FC Utrecht begint vanavond om 20.00 uur. De wedstrijd is te volgen in het programma Langs de Lijn en Omstreken op NPO Radio 1.
"Schaam je kapot", zongen de supporters van ADO eind januari richting de ploeg die op dat moment al maandenlang dik bovenaan stond in de Keuken Kampioen Divisie, maar net een 1-4 thuisnederlaag tegen Jong AZ had geleden.
Die situatie was tekenend voor het ADO van de laatste jaren: voortdurend laverend tussen hoge pieken en diepe dalen. De club degradeerde in 2021, balanceerde daarna op de rand van een faillissement, maar werd vervolgens gered door de rechter en een Amerikaanse investeerder.
Die investeerder, Dave Blitzer, pompte in vier jaar tijd al bijna dertig miljoen euro in ADO om financiële gaten te dichten en de spelersbegroting op te voeren, zo becijferde VI vorige maand. De Hagenezen werken met een salarisbudget dat vergelijkbaar is met dat van eredivisieclub Go Ahead Eagles.
Wat voor club komt er in de eredivisie?
Een ander voorbeeld van de snel wisselende getijden in Den Haag: in de voorbereiding op het huidige successeizoen was het nog een grote chaos binnen de club, die in die "zwarte zomer" van 2025 nog geen hoofdtrainer, technisch directeur of een complete selectie had.
De vraag is dus wat voor club er straks in de eredivisie komt. Het antwoord weet men in Den Haag ook nog niet precies, maar er wordt al wel vooruitgekeken.
"We zullen er nog wel een paar spelers bij moeten halen voordat wij klaar zijn voor de eredivisie", zegt technisch directeur Mark Wotte, die zeer waarschijnlijk wel zal vasthouden aan trainer Robin Peter. "We hebben het geluk gehad dat hij een hele goede trainer is gebleken voor ADO. Hij is de belangrijkste figuur geweest in het bewerkstelligen van deze resultaten."
Pro Shots
Robin Peter (groene jas) viert met zijn spelers de overwinning bij FC Emmen van vorig weekend
En in dat geval weten we ook wat de speelstijl zal zijn. "Aan de ene kant hoge druk en intensiteit, maar als we de bal hebben is ook duidelijk dat we creatief, flexibel en dominant willen zijn", aldus trainer Peter.
"Kunnen we dat naar de eredivisie brengen? Ik sta voor spelprincipes die we constant hanteren. Die zullen niet in een paar maanden volledig veranderen. Dus het zal vergelijkbaar zijn."
Datzelfde denkt ook aanvaller Jesse Bal. "Ik denk wel dat wij een eredivisieploeg zijn, ja. Qua intensiteit zijn we top, dus ik denk ook dat we wel iets nieuws brengen in de eredivisie."
Werd tijd
Promoveren is altijd ons doel geweest, aldus algemeen directeur Natascha van Grinsven-Admiraal. "Den Haag is de derde grootste stad van Nederland, met ADO als enige profclub. Het werd tijd dat we terugkeerden."
Ze kan niet wachten, ook vanwege de kapitaalinjectie die dit geeft. "Voor ons betekent promotie een groot verschil in inkomsten. We hebben de afgelopen jaren een uitdagende begroting gehad en de kosten geprobeerd wat te drukken. Dat was niet makkelijk, want we zijn in organisatie al een eredivisieclub."
Pro Shots
Natascha van Grinsven-Admiraal is sinds juni 2023 algemeen directeur bij ADO Den Haag
Ook na de zomer zal ADO nog geen zwarte cijfers schrijven, zegt Van Grinsven-Admiraal, want: "Wij hebben meer ambitie dan onderaan het rechterrijtje blijven hangen." Daar horen onder andere investeringen in nieuwe spelers bij.
Achterban met verleden
En die achterban, hoe gaan ze die in toom houden? Zo werd bij de uitwedstrijd tegen SC Cambuur afgelopen november vanuit het uitvak onder meer vuurwerk gegooid. Daarvoor ging het ook al mis tijdens een bekerwedstrijd op bezoek bij FC Den Bosch. Er ontstond een confrontatie tussen beide supportersgroepen en uiteindelijk kon het duel alleen uitgespeeld worden nadat het uitpubliek het stadion had verlaten.
"We hebben inderdaad een verleden en een reputatie", beaamt Van Grinsven-Admiraal. "Dit jaar is elke thuiswedstrijd zonder incident verlopen. Bij uitwedstrijden hebben we een nieuw systeem om incidenten tegen te gaan. De loyaalste supporters krijgen de meeste kans om mee te gaan."
Volgens Van Grinsven-Admiraal zijn dat uiteraard niet de relschoppers. Haar stokpaardje voor ADO is dan ook 'één club, club op één'. "Als we lekker bouwen aan de club, voor iedereen, neemt de diversiteit op de tribunes toe en ontstaat er vanzelf een nog leukere sfeer."
In het artikel toch al een opmerkelijke alinea:
Ook na de zomer zal ADO nog geen zwarte cijfers schrijven, zegt Van Grinsven-Admiraal, want: "Wij hebben meer ambitie dan onderaan het rechterrijtje blijven hangen." Daar horen onder andere investeringen in nieuwe spelers bij.
Die Natascha de afgelopen jaren maar roepen: we moeten terug naar de Eredivisie om zwarte cijfers te kunnen schrijven. Wellicht kan dat ook wel, maar dan moet je niet weer meer gaan uitgeven. En blijkbaar willen ze dat toch wel weer gaan doen!
Ach ja, zolang Bolt betaalt en garant blijft staan moeten we er maar van genieten
Ook na de zomer zal ADO nog geen zwarte cijfers schrijven, zegt Van Grinsven-Admiraal, want: "Wij hebben meer ambitie dan onderaan het rechterrijtje blijven hangen." Daar horen onder andere investeringen in nieuwe spelers bij.
Die Natascha de afgelopen jaren maar roepen: we moeten terug naar de Eredivisie om zwarte cijfers te kunnen schrijven. Wellicht kan dat ook wel, maar dan moet je niet weer meer gaan uitgeven. En blijkbaar willen ze dat toch wel weer gaan doen!
Ach ja, zolang Bolt betaalt en garant blijft staan moeten we er maar van genieten
1
|
Dinsdag 17 maart 2026 om 09:28 uur |
Vandaag, 06:39
Flinterdunne lijn tussen crisis en euforie: ADO bijna terug in de eredivisie
De eredivisie mag zich opmaken voor de rentree van een van de roerigste clubs van Nederland. Nergens lijkt de grens tussen crisis en euforie zo flinterdun als bij ADO Den Haag, dat nog maar één zege verwijderd is van een terugkeer in de eredivisie.
Als ADO er vanavond in eigen huis in slaagt Jong FC Utrecht te verslaan, is de club na vijf jaar in de eerste divisie zeker van promotie. Het zou dit seizoen tot een succes maken, al zou ADO ADO niet zijn als er niet toch wat te mopperen viel.
ADO Den Haag-Jong FC Utrecht bij de NOS
ADO Den Haag-Jong FC Utrecht begint vanavond om 20.00 uur. De wedstrijd is te volgen in het programma Langs de Lijn en Omstreken op NPO Radio 1.
"Schaam je kapot", zongen de supporters van ADO eind januari richting de ploeg die op dat moment al maandenlang dik bovenaan stond in de Keuken Kampioen Divisie, maar net een 1-4 thuisnederlaag tegen Jong AZ had geleden.
Die situatie was tekenend voor het ADO van de laatste jaren: voortdurend laverend tussen hoge pieken en diepe dalen. De club degradeerde in 2021, balanceerde daarna op de rand van een faillissement, maar werd vervolgens gered door de rechter en een Amerikaanse investeerder.
Die investeerder, Dave Blitzer, pompte in vier jaar tijd al bijna dertig miljoen euro in ADO om financiële gaten te dichten en de spelersbegroting op te voeren, zo becijferde VI vorige maand. De Hagenezen werken met een salarisbudget dat vergelijkbaar is met dat van eredivisieclub Go Ahead Eagles.
Wat voor club komt er in de eredivisie?
Een ander voorbeeld van de snel wisselende getijden in Den Haag: in de voorbereiding op het huidige successeizoen was het nog een grote chaos binnen de club, die in die "zwarte zomer" van 2025 nog geen hoofdtrainer, technisch directeur of een complete selectie had.
De vraag is dus wat voor club er straks in de eredivisie komt. Het antwoord weet men in Den Haag ook nog niet precies, maar er wordt al wel vooruitgekeken.
"We zullen er nog wel een paar spelers bij moeten halen voordat wij klaar zijn voor de eredivisie", zegt technisch directeur Mark Wotte, die zeer waarschijnlijk wel zal vasthouden aan trainer Robin Peter. "We hebben het geluk gehad dat hij een hele goede trainer is gebleken voor ADO. Hij is de belangrijkste figuur geweest in het bewerkstelligen van deze resultaten."
Pro Shots
Robin Peter (groene jas) viert met zijn spelers de overwinning bij FC Emmen van vorig weekend
En in dat geval weten we ook wat de speelstijl zal zijn. "Aan de ene kant hoge druk en intensiteit, maar als we de bal hebben is ook duidelijk dat we creatief, flexibel en dominant willen zijn", aldus trainer Peter.
"Kunnen we dat naar de eredivisie brengen? Ik sta voor spelprincipes die we constant hanteren. Die zullen niet in een paar maanden volledig veranderen. Dus het zal vergelijkbaar zijn."
Datzelfde denkt ook aanvaller Jesse Bal. "Ik denk wel dat wij een eredivisieploeg zijn, ja. Qua intensiteit zijn we top, dus ik denk ook dat we wel iets nieuws brengen in de eredivisie."
Werd tijd
Promoveren is altijd ons doel geweest, aldus algemeen directeur Natascha van Grinsven-Admiraal. "Den Haag is de derde grootste stad van Nederland, met ADO als enige profclub. Het werd tijd dat we terugkeerden."
Ze kan niet wachten, ook vanwege de kapitaalinjectie die dit geeft. "Voor ons betekent promotie een groot verschil in inkomsten. We hebben de afgelopen jaren een uitdagende begroting gehad en de kosten geprobeerd wat te drukken. Dat was niet makkelijk, want we zijn in organisatie al een eredivisieclub."
Pro Shots
Natascha van Grinsven-Admiraal is sinds juni 2023 algemeen directeur bij ADO Den Haag
Ook na de zomer zal ADO nog geen zwarte cijfers schrijven, zegt Van Grinsven-Admiraal, want: "Wij hebben meer ambitie dan onderaan het rechterrijtje blijven hangen." Daar horen onder andere investeringen in nieuwe spelers bij.
Achterban met verleden
En die achterban, hoe gaan ze die in toom houden? Zo werd bij de uitwedstrijd tegen SC Cambuur afgelopen november vanuit het uitvak onder meer vuurwerk gegooid. Daarvoor ging het ook al mis tijdens een bekerwedstrijd op bezoek bij FC Den Bosch. Er ontstond een confrontatie tussen beide supportersgroepen en uiteindelijk kon het duel alleen uitgespeeld worden nadat het uitpubliek het stadion had verlaten.
"We hebben inderdaad een verleden en een reputatie", beaamt Van Grinsven-Admiraal. "Dit jaar is elke thuiswedstrijd zonder incident verlopen. Bij uitwedstrijden hebben we een nieuw systeem om incidenten tegen te gaan. De loyaalste supporters krijgen de meeste kans om mee te gaan."
Volgens Van Grinsven-Admiraal zijn dat uiteraard niet de relschoppers. Haar stokpaardje voor ADO is dan ook 'één club, club op één'. "Als we lekker bouwen aan de club, voor iedereen, neemt de diversiteit op de tribunes toe en ontstaat er vanzelf een nog leukere sfeer."
Flinterdunne lijn tussen crisis en euforie: ADO bijna terug in de eredivisie
De eredivisie mag zich opmaken voor de rentree van een van de roerigste clubs van Nederland. Nergens lijkt de grens tussen crisis en euforie zo flinterdun als bij ADO Den Haag, dat nog maar één zege verwijderd is van een terugkeer in de eredivisie.
Als ADO er vanavond in eigen huis in slaagt Jong FC Utrecht te verslaan, is de club na vijf jaar in de eerste divisie zeker van promotie. Het zou dit seizoen tot een succes maken, al zou ADO ADO niet zijn als er niet toch wat te mopperen viel.
ADO Den Haag-Jong FC Utrecht bij de NOS
ADO Den Haag-Jong FC Utrecht begint vanavond om 20.00 uur. De wedstrijd is te volgen in het programma Langs de Lijn en Omstreken op NPO Radio 1.
"Schaam je kapot", zongen de supporters van ADO eind januari richting de ploeg die op dat moment al maandenlang dik bovenaan stond in de Keuken Kampioen Divisie, maar net een 1-4 thuisnederlaag tegen Jong AZ had geleden.
Die situatie was tekenend voor het ADO van de laatste jaren: voortdurend laverend tussen hoge pieken en diepe dalen. De club degradeerde in 2021, balanceerde daarna op de rand van een faillissement, maar werd vervolgens gered door de rechter en een Amerikaanse investeerder.
Die investeerder, Dave Blitzer, pompte in vier jaar tijd al bijna dertig miljoen euro in ADO om financiële gaten te dichten en de spelersbegroting op te voeren, zo becijferde VI vorige maand. De Hagenezen werken met een salarisbudget dat vergelijkbaar is met dat van eredivisieclub Go Ahead Eagles.
Wat voor club komt er in de eredivisie?
Een ander voorbeeld van de snel wisselende getijden in Den Haag: in de voorbereiding op het huidige successeizoen was het nog een grote chaos binnen de club, die in die "zwarte zomer" van 2025 nog geen hoofdtrainer, technisch directeur of een complete selectie had.
De vraag is dus wat voor club er straks in de eredivisie komt. Het antwoord weet men in Den Haag ook nog niet precies, maar er wordt al wel vooruitgekeken.
"We zullen er nog wel een paar spelers bij moeten halen voordat wij klaar zijn voor de eredivisie", zegt technisch directeur Mark Wotte, die zeer waarschijnlijk wel zal vasthouden aan trainer Robin Peter. "We hebben het geluk gehad dat hij een hele goede trainer is gebleken voor ADO. Hij is de belangrijkste figuur geweest in het bewerkstelligen van deze resultaten."
Pro Shots
Robin Peter (groene jas) viert met zijn spelers de overwinning bij FC Emmen van vorig weekend
En in dat geval weten we ook wat de speelstijl zal zijn. "Aan de ene kant hoge druk en intensiteit, maar als we de bal hebben is ook duidelijk dat we creatief, flexibel en dominant willen zijn", aldus trainer Peter.
"Kunnen we dat naar de eredivisie brengen? Ik sta voor spelprincipes die we constant hanteren. Die zullen niet in een paar maanden volledig veranderen. Dus het zal vergelijkbaar zijn."
Datzelfde denkt ook aanvaller Jesse Bal. "Ik denk wel dat wij een eredivisieploeg zijn, ja. Qua intensiteit zijn we top, dus ik denk ook dat we wel iets nieuws brengen in de eredivisie."
Werd tijd
Promoveren is altijd ons doel geweest, aldus algemeen directeur Natascha van Grinsven-Admiraal. "Den Haag is de derde grootste stad van Nederland, met ADO als enige profclub. Het werd tijd dat we terugkeerden."
Ze kan niet wachten, ook vanwege de kapitaalinjectie die dit geeft. "Voor ons betekent promotie een groot verschil in inkomsten. We hebben de afgelopen jaren een uitdagende begroting gehad en de kosten geprobeerd wat te drukken. Dat was niet makkelijk, want we zijn in organisatie al een eredivisieclub."
Pro Shots
Natascha van Grinsven-Admiraal is sinds juni 2023 algemeen directeur bij ADO Den Haag
Ook na de zomer zal ADO nog geen zwarte cijfers schrijven, zegt Van Grinsven-Admiraal, want: "Wij hebben meer ambitie dan onderaan het rechterrijtje blijven hangen." Daar horen onder andere investeringen in nieuwe spelers bij.
Achterban met verleden
En die achterban, hoe gaan ze die in toom houden? Zo werd bij de uitwedstrijd tegen SC Cambuur afgelopen november vanuit het uitvak onder meer vuurwerk gegooid. Daarvoor ging het ook al mis tijdens een bekerwedstrijd op bezoek bij FC Den Bosch. Er ontstond een confrontatie tussen beide supportersgroepen en uiteindelijk kon het duel alleen uitgespeeld worden nadat het uitpubliek het stadion had verlaten.
"We hebben inderdaad een verleden en een reputatie", beaamt Van Grinsven-Admiraal. "Dit jaar is elke thuiswedstrijd zonder incident verlopen. Bij uitwedstrijden hebben we een nieuw systeem om incidenten tegen te gaan. De loyaalste supporters krijgen de meeste kans om mee te gaan."
Volgens Van Grinsven-Admiraal zijn dat uiteraard niet de relschoppers. Haar stokpaardje voor ADO is dan ook 'één club, club op één'. "Als we lekker bouwen aan de club, voor iedereen, neemt de diversiteit op de tribunes toe en ontstaat er vanzelf een nog leukere sfeer."
3
|
Dinsdag 17 maart 2026 om 09:25 uur |
Chiva:
Ipv altijd commentaar te leveren op wat niet goed is gegaan dat is zo goedkoop. Onze directeur doet het goed bij Bolt goed bij de sponsoren en goed in de media. Verder is het een verademing vergeleken bij haar voorgangers na Dé Stoop is er geen betere geweest. Het is ook rustig op de burelen en intern ook blijft zij nog wel even er zijn ook nog veel uitdagingen bij onze club. Promotie zal waarschijnlijk betekenen zwarte cijfers en samen met Wotte komt het helemaal goed. Zij doet het ook uitstekend in haar rol en geeft nooit commentaar over het technische gedeelte. Als de supporters zich ook nog eens gaan gedragen dan komen de grote sponsoren vanzelf want zolang zij zich misdragen gaat het nooit lukken. Hand in eigen boezem steken noemen ze dat. Kortom ik ben erg blij met haar. Dan Willem 2 vanavond voor hun is dit de wedstrijd van het jaar wie had dat kunnen denken aan het begin van het seizoen. Voor ons is het veel makkelijker wij hebben verder geen druk voor deze wedstrijd en het lijkt mij voor een voetballer heerlijk om voor volle stadions in uitwedstrijden te spelen ipv voor 300man ergens op een achterveldje. Lekker 3 puntjes vanavond en de promotie komt wel heel dichtbij met nog 10 wedstrijden te gaan.
Ipv altijd commentaar te leveren op wat niet goed is gegaan dat is zo goedkoop. Onze directeur doet het goed bij Bolt goed bij de sponsoren en goed in de media. Verder is het een verademing vergeleken bij haar voorgangers na Dé Stoop is er geen betere geweest. Het is ook rustig op de burelen en intern ook blijft zij nog wel even er zijn ook nog veel uitdagingen bij onze club. Promotie zal waarschijnlijk betekenen zwarte cijfers en samen met Wotte komt het helemaal goed. Zij doet het ook uitstekend in haar rol en geeft nooit commentaar over het technische gedeelte. Als de supporters zich ook nog eens gaan gedragen dan komen de grote sponsoren vanzelf want zolang zij zich misdragen gaat het nooit lukken. Hand in eigen boezem steken noemen ze dat. Kortom ik ben erg blij met haar. Dan Willem 2 vanavond voor hun is dit de wedstrijd van het jaar wie had dat kunnen denken aan het begin van het seizoen. Voor ons is het veel makkelijker wij hebben verder geen druk voor deze wedstrijd en het lijkt mij voor een voetballer heerlijk om voor volle stadions in uitwedstrijden te spelen ipv voor 300man ergens op een achterveldje. Lekker 3 puntjes vanavond en de promotie komt wel heel dichtbij met nog 10 wedstrijden te gaan.
Het is volstrekt onmogelijk om bij promotie de komende jaren zwarte cijfers te schrijven. De inkomsten stijgen weliswaar echter de uitgaven stijgen in het kwadraat. Enkel de selectie op orde brengen kost al miljoenen en miljoenen extra.
Mocht haar dat binnen vijf jaar lukken dan is dat een wereldwonder. Dat mag je van niemand verwachten.
Mocht haar dat binnen vijf jaar lukken dan is dat een wereldwonder. Dat mag je van niemand verwachten.
3
|
Dinsdag 24 februari 2026 om 10:18 uur |
Onze directrice moet zeker blijven zitten , continuïteit is belangrijk.
Heerlijk ook om een blanco cheque te hebben met x miljoen en dat deze netjes wordt voldaan.
Iedere simpele ijstent op Scheveningen in de zomer zou failliet gaan.
We krijgen vanzelf de rekening gepresenteerd maar zwarte cijfers schrijven in de eredivisie is een utopie, daar wil ik niet een fles wijn maar een hele wijngaard voor verwedden.
Heerlijk ook om een blanco cheque te hebben met x miljoen en dat deze netjes wordt voldaan.
Iedere simpele ijstent op Scheveningen in de zomer zou failliet gaan.
We krijgen vanzelf de rekening gepresenteerd maar zwarte cijfers schrijven in de eredivisie is een utopie, daar wil ik niet een fles wijn maar een hele wijngaard voor verwedden.
7
|
Dinsdag 24 februari 2026 om 10:08 uur |
Kees:
Een artikel in het papieren AD waaruit wederzijds respect van de club en Van der Dussen is op te maken.
De insteek indertijd van Van der Dussen was best logisch en terecht maar met de aanstaande promotie en het beleid van Bolt is de nieuwe keuze ook goed verdedigbaar. De club gaat nu voor meer kwaliteit i.p.v. kwantiteit. Ik begrijp het wel. Enkel dat verdienbeleid wat betreft de financiën boeit me totaal niet.
Een artikel in het papieren AD waaruit wederzijds respect van de club en Van der Dussen is op te maken.
De insteek indertijd van Van der Dussen was best logisch en terecht maar met de aanstaande promotie en het beleid van Bolt is de nieuwe keuze ook goed verdedigbaar. De club gaat nu voor meer kwaliteit i.p.v. kwantiteit. Ik begrijp het wel. Enkel dat verdienbeleid wat betreft de financiën boeit me totaal niet.
Ik begrijp het ook.
Dat laatste is/wordt waarschijnlijk wel ons raison d'être in de constructie waarin we zitten. We moeten zwarte cijfers gaan schrijven en de snelste weg is een aantal maal in 5/10 jaar toptalenten afleveren. Hoe meer kids je aan het opleiden bent en hopen dat er daar eentje tussenzit, is een beetje als schieten met hagel. Investeren in de kwaliteit, vind ik wel een verdedigbare keuze.
Dat laatste is/wordt waarschijnlijk wel ons raison d'être in de constructie waarin we zitten. We moeten zwarte cijfers gaan schrijven en de snelste weg is een aantal maal in 5/10 jaar toptalenten afleveren. Hoe meer kids je aan het opleiden bent en hopen dat er daar eentje tussenzit, is een beetje als schieten met hagel. Investeren in de kwaliteit, vind ik wel een verdedigbare keuze.
1
|
Zaterdag 21 februari 2026 om 13:37 uur |
Advertentie
Nos Sport
facebook.com
Er komt een boetesysteem voor clubs in het betaald voetbal, voor wanneer er politie-inzet nodig is in het stadion. Dat staat in het coalitieakkoord dat D66, CDA en VVD vrijdag presenteerden.
"Voetbalfans én de samenleving zijn te vaak de dupe van hooliganisme in en om het stadion. We gaan aan de slag met maatregelen om incidenten te beperken", schrijven de drie regeringspartijen.
facebook.com
Er komt een boetesysteem voor clubs in het betaald voetbal, voor wanneer er politie-inzet nodig is in het stadion. Dat staat in het coalitieakkoord dat D66, CDA en VVD vrijdag presenteerden.
"Voetbalfans én de samenleving zijn te vaak de dupe van hooliganisme in en om het stadion. We gaan aan de slag met maatregelen om incidenten te beperken", schrijven de drie regeringspartijen.
1
|
Vrijdag 30 januari 2026 om 16:52 uur |
Aad:
Zou een lang antwoord kunnen worden maar simpel gezegd: de aandeelhouder stort extra geld als koopprijs voor aandelen of als prijs boven de waarde van het aandeel. Dat laatste wordt agio genoemd. Het kan ook in de vorm van een lening maar dat gebeurt volgens mij onder Bolt vooralsnog niet. Dat geld ga je als club uitgeven en als je tekort komt herhaalt dat zich. Je krijgt dan een hoog bedrag aan aandelenkapitaal c.q. agio in het eigen vermogen wat verminderd wordt door de cumulatieve verliezen. En dat werkt totdat de verhoudingen binnen de balans te gek worden en dan krijg je Vitesse-toestanden.
Zou een lang antwoord kunnen worden maar simpel gezegd: de aandeelhouder stort extra geld als koopprijs voor aandelen of als prijs boven de waarde van het aandeel. Dat laatste wordt agio genoemd. Het kan ook in de vorm van een lening maar dat gebeurt volgens mij onder Bolt vooralsnog niet. Dat geld ga je als club uitgeven en als je tekort komt herhaalt dat zich. Je krijgt dan een hoog bedrag aan aandelenkapitaal c.q. agio in het eigen vermogen wat verminderd wordt door de cumulatieve verliezen. En dat werkt totdat de verhoudingen binnen de balans te gek worden en dan krijg je Vitesse-toestanden.
De Vitessetoestanden waren omdat er geld aan de club werd *geleend*. Mijnheer Blitzer doet inderdaad agiostortingen en dat is een soort gratis geld. Het probleem ontstaat pas als de dit infuus wegvalt en daarvoor is vooralsnog geen enkele aanwijzing, maar precies daarom werkt de AD er hard aan om zwarte cijfers te schrijven en is promotie van levensbelang.
3
|
Woensdag 28 januari 2026 om 19:06 uur |
Meneer Knipping van VI heeft een diepgaand onderzoek gedaan en heeft ontdekt dat wij afhankelijk zijn van Bolt waar ook alle verliezen door gedekt worden en vond het ook nodig om Cambuur erbij te halen vanwege hun financiële situatie. Nu is dit van ons niet relevant want dat is al jaren zo en dat van Cambuur is ook niet relevant dat was al bekend voor de bouw van het nieuwe stadion. Kortom is de VI nog slechter als de story en de privé bij elkaar. En meneer Knipping kan beter een andere baan gaan zoeken als je niks meer kan schrijven wat 3 jaar geleden ook al bekend was.
16
|
Woensdag 28 januari 2026 om 06:44 uur |
Nu online
barney0700 en 71 gasten.




