Welkom in de shoutbox, gast
slash070:
Met 7 anderen dacht ik vooraf dat ook dit jaar de beker niet serieus werd genomen. Maar was positief verrast dat het systeem en veldspel hetzelfde bleef, en zelfs deze feest opstelling in eerste instantie te sterk was voor dat Den Bosch.
Maar een kampioens kandidaat mag een 0-2 niet meer weggeven tegen een doorsnee kkd club, hoe dan ook. Dat de tegenstander na de staking dingen kon omzetten zeg niks, dat hadden wij ook moeten doen. Hadden na de 0-2 al die bekerwedstrijd op slot moeten gooien, klaar en naar huis, houdoe, wer oog voor de competitie. Nu bleven we hetzelfde spel spelen maar wel met steeds slordiger passing, werden de ruimtes daarom steeds groter door de omschakelingen. Den Bosch profiteerde daar goed van, bleven daarom druk op de bal houden.
Al met al gewoon kut de eerste ronde weer eruit, smet op dit geweldige seizoen tot dusver.
En wat ons uitvak betreft, ik was er niet bij, maarwat ik op tv zag, en hier en daar las en hoor: Brabo fans slopen een krakkemikkig tussenhekkie en uitvak moet dan leeg. Beetje de omgedraaide wereld.
Reserve Duitsers -ADO 0-4 zondag, net zo makkelijk.
Met 7 anderen dacht ik vooraf dat ook dit jaar de beker niet serieus werd genomen. Maar was positief verrast dat het systeem en veldspel hetzelfde bleef, en zelfs deze feest opstelling in eerste instantie te sterk was voor dat Den Bosch.
Maar een kampioens kandidaat mag een 0-2 niet meer weggeven tegen een doorsnee kkd club, hoe dan ook. Dat de tegenstander na de staking dingen kon omzetten zeg niks, dat hadden wij ook moeten doen. Hadden na de 0-2 al die bekerwedstrijd op slot moeten gooien, klaar en naar huis, houdoe, wer oog voor de competitie. Nu bleven we hetzelfde spel spelen maar wel met steeds slordiger passing, werden de ruimtes daarom steeds groter door de omschakelingen. Den Bosch profiteerde daar goed van, bleven daarom druk op de bal houden.
Al met al gewoon kut de eerste ronde weer eruit, smet op dit geweldige seizoen tot dusver.
En wat ons uitvak betreft, ik was er niet bij, maarwat ik op tv zag, en hier en daar las en hoor: Brabo fans slopen een krakkemikkig tussenhekkie en uitvak moet dan leeg. Beetje de omgedraaide wereld.
Reserve Duitsers -ADO 0-4 zondag, net zo makkelijk.
Hear hear
2
|
Donderdag 30 oktober 2025 om 10:12 uur |
BLEISWIJK-1:
Bal is veel waardevoller dan Reischl op dit moment. Het antwoord is dan ook ja.
Het gaat niet alleen om doelpunten maken. Ook het druk zetten. En het meevoetballen. Dan heb je meer aan Bal.
Bal is veel waardevoller dan Reischl op dit moment. Het antwoord is dan ook ja.
Het gaat niet alleen om doelpunten maken. Ook het druk zetten. En het meevoetballen. Dan heb je meer aan Bal.
Eens met je Bleiswijk dat Bal meer werklust heeft, maar ik zou toch nu weer Reischl in de basis met Rottier samen willen zien.
Waarom? Slimme loopjes, één-twee kaats, meteen diep. Hij trekt verdedigers los, Van Mieghem en Rottier profiteren. Pressing met verstand, niet blind rennen.
Bal is een beest in duels, maar eerste aanname is te vaak rommelig, timing in de zestien wisselend en pressing vaak statisch/recht vooruit.
Met De Ruijter nog out hebben we minder strakke voorzetten; dan heb je combinatie + diepte nodig—dat is meer Reischl dan Bal naar mijn idee.
Ik zou zeggen, Reischl voor de punten nu, Bal als breekijzer en doorontwikkelen. Dan oogsten we straks twee spitsen i.p.v. één.
Waarom? Slimme loopjes, één-twee kaats, meteen diep. Hij trekt verdedigers los, Van Mieghem en Rottier profiteren. Pressing met verstand, niet blind rennen.
Bal is een beest in duels, maar eerste aanname is te vaak rommelig, timing in de zestien wisselend en pressing vaak statisch/recht vooruit.
Met De Ruijter nog out hebben we minder strakke voorzetten; dan heb je combinatie + diepte nodig—dat is meer Reischl dan Bal naar mijn idee.
Ik zou zeggen, Reischl voor de punten nu, Bal als breekijzer en doorontwikkelen. Dan oogsten we straks twee spitsen i.p.v. één.
6
|
Zondag 26 oktober 2025 om 14:52 uur |
Midden Noord gewoon aanhouden, 2 of 3 vakken, goed afgezet zodat je er vanuit de zijkanten niet (meer) bij kan én inderdaad op Zuid ook een deel vrijgeven voor verkoop (onderzijde middenste 2-3 vakken bijvoorbeeld).
Ik kom op de leeftijd dat ik niet de hele wedstrijd wil staan en niet persé meer op een sfeervak hoef te zitten, maar wél langs de lange zijde een pot van mijn cluppie wil kunnen bekijken.
Dat kan prima zonder aan Midden Noord te tornen.
en ow ja, midden noord meteen volledig staanplaatsen maken.
Ik kom op de leeftijd dat ik niet de hele wedstrijd wil staan en niet persé meer op een sfeervak hoef te zitten, maar wél langs de lange zijde een pot van mijn cluppie wil kunnen bekijken.
Dat kan prima zonder aan Midden Noord te tornen.
en ow ja, midden noord meteen volledig staanplaatsen maken.
12
|
Maandag 20 oktober 2025 om 13:32 uur |
Advertentie
ADO Den Haag – 8 op rij 🔰💚💛
We staan nu op 8 opeenvolgende overwinningen in de KKD, en ddas lekkah! In de afgelopen seizoenen heeft alleen FC Twente (2018-19) ooit langer gewonnen — 10 keer op rij. Toch een mooie stat
Geen geluk, geen toeval.
Robin zijn team werkt zich het schompes, speelt met lef en straalt iets uit wat we in jaren niet gezien hebben: Haagse bluf mét inhoud.
Langste winreeksen afgelopen seizoenen (KKD):
🟢 2024-25 – ADO Den Haag – 8* (lopend)
⚪ 2023-24 – Willem II / FC Groningen – 6
🔵 2022-23 – PEC Zwolle – 9
💛💚 2021-22 – ADO Den Haag – 8
🟡 2020-21 – Cambuur – 8
🟠 2019-20 – Volendam – 8
🔴 2018-19 – Twente – 10 (record)
🟢 2017-18 – Fortuna Sittard – 7
🟣 2016-17 – VVV-Venlo – 7
🔵 2015-16 – Sparta Rotterdam – 8
🟤 2014-15 – NEC Nijmegen – 6
🟠 2013-14 – Willem II – 6
🟢 2012-13 – Volendam – 7
🔵 2011-12 – Willem II – 7
🟡 2010-11 – RKC Waalwijk – 6
*lopend: We kunnen komende weken dus het record evenaren.
We staan nu op 8 opeenvolgende overwinningen in de KKD, en ddas lekkah! In de afgelopen seizoenen heeft alleen FC Twente (2018-19) ooit langer gewonnen — 10 keer op rij. Toch een mooie stat
Geen geluk, geen toeval.
Robin zijn team werkt zich het schompes, speelt met lef en straalt iets uit wat we in jaren niet gezien hebben: Haagse bluf mét inhoud.
Langste winreeksen afgelopen seizoenen (KKD):
🟢 2024-25 – ADO Den Haag – 8* (lopend)
⚪ 2023-24 – Willem II / FC Groningen – 6
🔵 2022-23 – PEC Zwolle – 9
💛💚 2021-22 – ADO Den Haag – 8
🟡 2020-21 – Cambuur – 8
🟠 2019-20 – Volendam – 8
🔴 2018-19 – Twente – 10 (record)
🟢 2017-18 – Fortuna Sittard – 7
🟣 2016-17 – VVV-Venlo – 7
🔵 2015-16 – Sparta Rotterdam – 8
🟤 2014-15 – NEC Nijmegen – 6
🟠 2013-14 – Willem II – 6
🟢 2012-13 – Volendam – 7
🔵 2011-12 – Willem II – 7
🟡 2010-11 – RKC Waalwijk – 6
*lopend: We kunnen komende weken dus het record evenaren.
4
|
Zaterdag 18 oktober 2025 om 14:53 uur |
Wat een prestatie! 💚💛
Koud, wind, regen — en dan spelen op dat harken-kunstgras dat doorweekt was en harder aanvoelde dan ooit. Veld om gek van te worden. En een KNVB-man die z’n kaarten thuis had gelaten.
Toch: 0-4! en weer een keer de nul gehouden.
Dit team gelooft in elkaar. Individuele klasse, collectieve wil. En de man van de gouden hand — Robin Peter — hij krijgt zijn ploeg ieder week weer zo scherp als staal.
Oktober wordt onze maand.
Heerlijk om te kunnen zeggen; ADO Den Haag, niet te stoppen.
Koud, wind, regen — en dan spelen op dat harken-kunstgras dat doorweekt was en harder aanvoelde dan ooit. Veld om gek van te worden. En een KNVB-man die z’n kaarten thuis had gelaten.
Toch: 0-4! en weer een keer de nul gehouden.
Dit team gelooft in elkaar. Individuele klasse, collectieve wil. En de man van de gouden hand — Robin Peter — hij krijgt zijn ploeg ieder week weer zo scherp als staal.
Oktober wordt onze maand.
Heerlijk om te kunnen zeggen; ADO Den Haag, niet te stoppen.
11
|
Zaterdag 4 oktober 2025 om 09:13 uur |
pajam:
5-1 tegen TOP/Oss, wát een statement. Vanaf minuut één lieten we zien dat we wilden domineren: druk op de bal, compact in blok en direct snelle omschakeling. Bal opent de score koelbloedig, Reischl legt later de genadeslag. Spitsenduo in vorm, precies zoals je hoopt.
Onze trainer verdient echt alle credits: hij leest de wedstrijd, herkent omschakeling van de tegenstander en brengt schakels die het verschil maken. Hij is veel meer dan alleen “de man op de bank” — hij is onze architect.
En wat te zeggen over de supporters? Toen het stadion kolkte, voelde je dat elke pass, elke sprint, elke actie extra werd gevoed door jullie energie. Dat is het fundament waarop dit team kan groeien.
Als we dit vasthouden, wordt oktober – met wedstrijden tegen Jong AZ, Dordrecht en Den Bosch – geen onoverkomelijke hindernis.
Maar november wordt onze échte proef: MVV, Roda JC, Cambuur, De Graafschap, VVV – dat wordt slagveld na slagveld.
Wanneer we november halen zonder slippen, dan geloof ik dat kampioenschap écht binnen handbereik is.
Laten we doorgaan, week in, week uit — geen genade, alleen ADO.
5-1 tegen TOP/Oss, wát een statement. Vanaf minuut één lieten we zien dat we wilden domineren: druk op de bal, compact in blok en direct snelle omschakeling. Bal opent de score koelbloedig, Reischl legt later de genadeslag. Spitsenduo in vorm, precies zoals je hoopt.
Onze trainer verdient echt alle credits: hij leest de wedstrijd, herkent omschakeling van de tegenstander en brengt schakels die het verschil maken. Hij is veel meer dan alleen “de man op de bank” — hij is onze architect.
En wat te zeggen over de supporters? Toen het stadion kolkte, voelde je dat elke pass, elke sprint, elke actie extra werd gevoed door jullie energie. Dat is het fundament waarop dit team kan groeien.
Als we dit vasthouden, wordt oktober – met wedstrijden tegen Jong AZ, Dordrecht en Den Bosch – geen onoverkomelijke hindernis.
Maar november wordt onze échte proef: MVV, Roda JC, Cambuur, De Graafschap, VVV – dat wordt slagveld na slagveld.
Wanneer we november halen zonder slippen, dan geloof ik dat kampioenschap écht binnen handbereik is.
Laten we doorgaan, week in, week uit — geen genade, alleen ADO.
November inderdaad dan wat tegenstanders die bovenin meedraaien met Roda JC, Cambuur en de Graafschap.
Robin Peter verdient zeker alle credits! Bij zijn aanstelling was ik al meteen heel erg positief na zijn eerste interview en het horen van zijn tactische plannen.
Interview van gisteren na de wedstrijd ook weer TOP (toepasselijk na de tegenstander van gisteravond
)! Terecht nog kritisch op de uitvoering van diverse spelmomenten en het tegendoelpunt.
Kan je nagaan als je nog beter gaat worden verdedigend, in de opbouw, in de voorzetten en het afmaken van de kansen. Dan zijn we pas echt van eredivisie niveau!
Robin Peter verdient zeker alle credits! Bij zijn aanstelling was ik al meteen heel erg positief na zijn eerste interview en het horen van zijn tactische plannen.
Interview van gisteren na de wedstrijd ook weer TOP (toepasselijk na de tegenstander van gisteravond
)! Terecht nog kritisch op de uitvoering van diverse spelmomenten en het tegendoelpunt. Kan je nagaan als je nog beter gaat worden verdedigend, in de opbouw, in de voorzetten en het afmaken van de kansen. Dan zijn we pas echt van eredivisie niveau!
2
|
Dinsdag 30 september 2025 om 08:22 uur |
pajam:
Mee eens, Slash070: 1e helft te traag/breed met Tomas te veel aan de bal; na rust weer die vroege-seizoen-intensiteit — dan zijn we gewoon te sterk. Oktober = kans op gat slaan (alleen Dordrecht thuis serieuze test). November wordt pittig: Roda, Cambuur, Venlo.
Wat een luxe om hier zo over te kunnen mijmeren 😬
Mee eens, Slash070: 1e helft te traag/breed met Tomas te veel aan de bal; na rust weer die vroege-seizoen-intensiteit — dan zijn we gewoon te sterk. Oktober = kans op gat slaan (alleen Dordrecht thuis serieuze test). November wordt pittig: Roda, Cambuur, Venlo.
Wat een luxe om hier zo over te kunnen mijmeren 😬
2
|
Zaterdag 27 september 2025 om 14:34 uur |
Nu online
priveopcadd, buurmanBrutus en 85 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
| 1 | - |




