Bolskie:
Maar is het niet zo Aad, dat zij voorafgaand aan het seizoen de agiostorting doen? Dus als zij op 1 op andere dag mee stoppen kan de club dan zelf niet daar rekening mee houden met de begroting voor het seizoen erop? Enige waar je dan mee als club zit zijn eventuele dure langdurige contracten die ze dan eventueel niet kunnen betalen of zit dan niet zo
Maar is het niet zo Aad, dat zij voorafgaand aan het seizoen de agiostorting doen? Dus als zij op 1 op andere dag mee stoppen kan de club dan zelf niet daar rekening mee houden met de begroting voor het seizoen erop? Enige waar je dan mee als club zit zijn eventuele dure langdurige contracten die ze dan eventueel niet kunnen betalen of zit dan niet zo
Zo zit het exact. Je financiële huishouding nu (leven op veel te grote voet, waardoor er in seizoen 24/25 dus 5.7 miljoen bij moet worden gepast) staat niet toe dat je daar rekening mee kan houden, zonder zware klappen te krijgen.
1
|
Zondag 14 juni 2026 om 15:35 uur |
Aad:
Zeer terecht dat je het zorgelijk vindt.
Er zijn hier die de stuipen krijgen als ze lezen dat Bolt mogelijk van de aandelen af wil en de club in de verkoop doet. Maar dat is het minst erge scenario want dan komt er waarschijnlijk weer een andere idioot met zijn geld smijten. Erger is wanneer Bolt de moed opgeeft en stopt met aanvullen zonder een koper te zoeken. Dat zou binnen een seizoen of twee tot licentieverlies en/of faillissement leiden.
Zeer terecht dat je het zorgelijk vindt.
Er zijn hier die de stuipen krijgen als ze lezen dat Bolt mogelijk van de aandelen af wil en de club in de verkoop doet. Maar dat is het minst erge scenario want dan komt er waarschijnlijk weer een andere idioot met zijn geld smijten. Erger is wanneer Bolt de moed opgeeft en stopt met aanvullen zonder een koper te zoeken. Dat zou binnen een seizoen of twee tot licentieverlies en/of faillissement leiden.
Maar is het niet zo Aad, dat zij voorafgaand aan het seizoen de agiostorting doen? Dus als zij op 1 op andere dag mee stoppen kan de club dan zelf niet daar rekening mee houden met de begroting voor het seizoen erop? Enige waar je dan mee als club zit zijn eventuele dure langdurige contracten die ze dan eventueel niet kunnen betalen of zit dan niet zo
1
|
Zondag 14 juni 2026 om 14:56 uur |
rd..:
Als je dan van 23/24 naar 24/25 ziet dat het vermogen 'toeneemt' van 9 ton naar 1.1 miljoen, bij een verlies van 5,5 miljoen.... Dan kun je uitrekenen wat die eigenaar heeft bijgestort in 1 seizoen......
Ik blijf het zeer zorgelijk vinden voor de lange termijn. Ten eerste om weer tot zwarte cijfers te komen. Ten tweede, het wat-als scenario als hij het infuus lostrekt.
Als je dan van 23/24 naar 24/25 ziet dat het vermogen 'toeneemt' van 9 ton naar 1.1 miljoen, bij een verlies van 5,5 miljoen.... Dan kun je uitrekenen wat die eigenaar heeft bijgestort in 1 seizoen......
Ik blijf het zeer zorgelijk vinden voor de lange termijn. Ten eerste om weer tot zwarte cijfers te komen. Ten tweede, het wat-als scenario als hij het infuus lostrekt.
Zeer terecht dat je het zorgelijk vindt.
Er zijn hier die de stuipen krijgen als ze lezen dat Bolt mogelijk van de aandelen af wil en de club in de verkoop doet. Maar dat is het minst erge scenario want dan komt er waarschijnlijk weer een andere idioot met zijn geld smijten. Erger is wanneer Bolt de moed opgeeft en stopt met aanvullen zonder een koper te zoeken. Dat zou binnen een seizoen of twee tot licentieverlies en/of faillissement leiden.
Er zijn hier die de stuipen krijgen als ze lezen dat Bolt mogelijk van de aandelen af wil en de club in de verkoop doet. Maar dat is het minst erge scenario want dan komt er waarschijnlijk weer een andere idioot met zijn geld smijten. Erger is wanneer Bolt de moed opgeeft en stopt met aanvullen zonder een koper te zoeken. Dat zou binnen een seizoen of twee tot licentieverlies en/of faillissement leiden.
4
|
Zondag 14 juni 2026 om 13:45 uur |
Aad:
Aanvulling 2:
Het eigen vermogen bestaat uit het geplaatste aandelenkapitaal + eventuele agio + of - de cumulatieve winsten en verliezen.
Door dat laatste kan het eigen vermogen negatief zijn wat de KNVB een doorn in het oog is.
Is het vermogen positief kan (een deel van de) agio belastingvrij worden terugbetaald aan de aandeelhouder.
Aanvulling 2:
Het eigen vermogen bestaat uit het geplaatste aandelenkapitaal + eventuele agio + of - de cumulatieve winsten en verliezen.
Door dat laatste kan het eigen vermogen negatief zijn wat de KNVB een doorn in het oog is.
Is het vermogen positief kan (een deel van de) agio belastingvrij worden terugbetaald aan de aandeelhouder.
Als je dan van 23/24 naar 24/25 ziet dat het vermogen 'toeneemt' van 9 ton naar 1.1 miljoen, bij een verlies van 5,5 miljoen.... Dan kun je uitrekenen wat die eigenaar heeft bijgestort in 1 seizoen......
Ik blijf het zeer zorgelijk vinden voor de lange termijn. Ten eerste om weer tot zwarte cijfers te komen. Ten tweede, het wat-als scenario als hij het infuus lostrekt.
Ik blijf het zeer zorgelijk vinden voor de lange termijn. Ten eerste om weer tot zwarte cijfers te komen. Ten tweede, het wat-als scenario als hij het infuus lostrekt.
2
|
Zondag 14 juni 2026 om 12:14 uur |
Advertentie
Aad:
Aanvulling 2:
Het eigen vermogen bestaat uit het geplaatste aandelenkapitaal + eventuele agio + of - de cumulatieve winsten en verliezen.
Door dat laatste kan het eigen vermogen negatief zijn wat de KNVB een doorn in het oog is.
Is het vermogen positief kan (een deel van de) agio belastingvrij worden terugbetaald aan de aandeelhouder.
Aanvulling 2:
Het eigen vermogen bestaat uit het geplaatste aandelenkapitaal + eventuele agio + of - de cumulatieve winsten en verliezen.
Door dat laatste kan het eigen vermogen negatief zijn wat de KNVB een doorn in het oog is.
Is het vermogen positief kan (een deel van de) agio belastingvrij worden terugbetaald aan de aandeelhouder.
Duidelijk. Dank je. Weer wat geleerd op de vroege ochtend.
2
|
Zondag 14 juni 2026 om 11:55 uur |
Kees:
Zooo hé, mijn bijdragen zijn enkel van hoog niveau (zo ook mijn wedstrijdvoorspellingen).
Kun jij mij uitleggen waarom een eigenaar kiest voor een zogenaamde agiostorting i.p.v. een lening? Ik zie voor een eigenaar vrijwel enkel financiële nadelen en zeker voor een investeerder.
Zooo hé, mijn bijdragen zijn enkel van hoog niveau (zo ook mijn wedstrijdvoorspellingen).
Kun jij mij uitleggen waarom een eigenaar kiest voor een zogenaamde agiostorting i.p.v. een lening? Ik zie voor een eigenaar vrijwel enkel financiële nadelen en zeker voor een investeerder.
Aanvulling 2:
Het eigen vermogen bestaat uit het geplaatste aandelenkapitaal + eventuele agio + of - de cumulatieve winsten en verliezen.
Door dat laatste kan het eigen vermogen negatief zijn wat de KNVB een doorn in het oog is.
Is het vermogen positief kan (een deel van de) agio belastingvrij worden terugbetaald aan de aandeelhouder.
Het eigen vermogen bestaat uit het geplaatste aandelenkapitaal + eventuele agio + of - de cumulatieve winsten en verliezen.
Door dat laatste kan het eigen vermogen negatief zijn wat de KNVB een doorn in het oog is.
Is het vermogen positief kan (een deel van de) agio belastingvrij worden terugbetaald aan de aandeelhouder.
1
|
Zondag 14 juni 2026 om 11:51 uur |
Nu online
Momenteel geen shouters online en 177 gasten.





Kees denkt dat je het over sigaren hebt