Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 14
Volgende pagina
Bolskie:

Maar is het niet zo Aad, dat zij voorafgaand aan het seizoen de agiostorting doen? Dus als zij op 1 op andere dag mee stoppen kan de club dan zelf niet daar rekening mee houden met de begroting voor het seizoen erop? Enige waar je dan mee als club zit zijn eventuele dure langdurige contracten die ze dan eventueel niet kunnen betalen of zit dan niet zo
Zo zit het exact. Je financiële huishouding nu (leven op veel te grote voet, waardoor er in seizoen 24/25 dus 5.7 miljoen bij moet worden gepast) staat niet toe dat je daar rekening mee kan houden, zonder zware klappen te krijgen.
1
Zondag 14 juni 2026 om 15:35 uur
JS070:

Ook jij kan ChatGPT downloaden
Doe ik al tijdens mijn voorspellingen. Daarom gaat het altijd fout.
Deze van mezelf: Nederland - Japan 1-3.
3
Zondag 14 juni 2026 om 15:21 uur
Kees:

Duidelijk. Dank je. Weer wat geleerd op de vroege ochtend.
Ook jij kan ChatGPT downloaden
0
Zondag 14 juni 2026 om 15:02 uur
Aad:

Zeer terecht dat je het zorgelijk vindt.

Er zijn hier die de stuipen krijgen als ze lezen dat Bolt mogelijk van de aandelen af wil en de club in de verkoop doet. Maar dat is het minst erge scenario want dan komt er waarschijnlijk weer een andere idioot met zijn geld smijten. Erger is wanneer Bolt de moed opgeeft en stopt met aanvullen zonder een koper te zoeken. Dat zou binnen een seizoen of twee tot licentieverlies en/of faillissement leiden.
Maar is het niet zo Aad, dat zij voorafgaand aan het seizoen de agiostorting doen? Dus als zij op 1 op andere dag mee stoppen kan de club dan zelf niet daar rekening mee houden met de begroting voor het seizoen erop? Enige waar je dan mee als club zit zijn eventuele dure langdurige contracten die ze dan eventueel niet kunnen betalen of zit dan niet zo
1
Zondag 14 juni 2026 om 14:56 uur

Aad

rd..:

Als je dan van 23/24 naar 24/25 ziet dat het vermogen 'toeneemt' van 9 ton naar 1.1 miljoen, bij een verlies van 5,5 miljoen.... Dan kun je uitrekenen wat die eigenaar heeft bijgestort in 1 seizoen......

Ik blijf het zeer zorgelijk vinden voor de lange termijn. Ten eerste om weer tot zwarte cijfers te komen. Ten tweede, het wat-als scenario als hij het infuus lostrekt.
Zeer terecht dat je het zorgelijk vindt.

Er zijn hier die de stuipen krijgen als ze lezen dat Bolt mogelijk van de aandelen af wil en de club in de verkoop doet. Maar dat is het minst erge scenario want dan komt er waarschijnlijk weer een andere idioot met zijn geld smijten. Erger is wanneer Bolt de moed opgeeft en stopt met aanvullen zonder een koper te zoeken. Dat zou binnen een seizoen of twee tot licentieverlies en/of faillissement leiden.
4
Zondag 14 juni 2026 om 13:45 uur
Aad:

Aanvulling 2:

Het eigen vermogen bestaat uit het geplaatste aandelenkapitaal + eventuele agio + of - de cumulatieve winsten en verliezen.

Door dat laatste kan het eigen vermogen negatief zijn wat de KNVB een doorn in het oog is.

Is het vermogen positief kan (een deel van de) agio belastingvrij worden terugbetaald aan de aandeelhouder.
Als je dan van 23/24 naar 24/25 ziet dat het vermogen 'toeneemt' van 9 ton naar 1.1 miljoen, bij een verlies van 5,5 miljoen.... Dan kun je uitrekenen wat die eigenaar heeft bijgestort in 1 seizoen......

Ik blijf het zeer zorgelijk vinden voor de lange termijn. Ten eerste om weer tot zwarte cijfers te komen. Ten tweede, het wat-als scenario als hij het infuus lostrekt.
2
Zondag 14 juni 2026 om 12:14 uur

Advertentie

Aad:

Aanvulling 2:

Het eigen vermogen bestaat uit het geplaatste aandelenkapitaal + eventuele agio + of - de cumulatieve winsten en verliezen.

Door dat laatste kan het eigen vermogen negatief zijn wat de KNVB een doorn in het oog is.

Is het vermogen positief kan (een deel van de) agio belastingvrij worden terugbetaald aan de aandeelhouder.
Duidelijk. Dank je. Weer wat geleerd op de vroege ochtend.
2
Zondag 14 juni 2026 om 11:55 uur
Aad:

Wat dacht je? "Dubbel genaaid houdt beter"? Of denk je dat dingen die Kees plaatst toch niet gelezen worden omdat het meestal onzin is?
O, niet eens gezien door al die Ali B-actige berichten over Robin P.
3
Zondag 14 juni 2026 om 11:54 uur
Aad:

Aanvullen: Agio is het bedrag dat betaald wordt boven de intrinsieke waarde (standaardwaarde) van een aandeel.

Stel 1 aandeel van 1000 euro wordt gekocht met een bedrag van 1050 euro dan is de agio 50 euro.
Kees denkt dat je het over sigaren hebt
6
Zondag 14 juni 2026 om 11:52 uur

Aad

Kees:

Zooo hé, mijn bijdragen zijn enkel van hoog niveau (zo ook mijn wedstrijdvoorspellingen).

Kun jij mij uitleggen waarom een eigenaar kiest voor een zogenaamde agiostorting i.p.v. een lening? Ik zie voor een eigenaar vrijwel enkel financiële nadelen en zeker voor een investeerder.
Aanvulling 2:

Het eigen vermogen bestaat uit het geplaatste aandelenkapitaal + eventuele agio + of - de cumulatieve winsten en verliezen.

Door dat laatste kan het eigen vermogen negatief zijn wat de KNVB een doorn in het oog is.

Is het vermogen positief kan (een deel van de) agio belastingvrij worden terugbetaald aan de aandeelhouder.
1
Zondag 14 juni 2026 om 11:51 uur

Nu online

Momenteel geen shouters online en 177 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 14
Volgende pagina

Laatste wedstrijd

Logo FC Den Bosch Logo ADO Den Haag
1-3
24 april 2026

Volgende wedstrijd

Logo Laakkwartier Logo ADO Den Haag
4 juli 2026 om 14:00 uur
HVV Laakkwartier, Den Haag

Advertentie

Links