Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Volg CADD op Threads

Volg CADD op Threads

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Advertentie

Welkom in de shoutbox, gast

Club Achter de Duinen

Nieuwsbericht op Club Achter de Duinen:

Buijs genomineerd voor elftal v/h jaar
Danny Buijs is genomineerd voor het elftal van het jaar van de Voetbal International. Haagse supporters kunnen vanaf nu op hem stemmen.
Lees het nieuwsbericht
0
Dinsdag 29 december 2009 om 19:09 uur

Haagse Roel

JB schreef:

Een RvC stelt directeuren aan en stelt het beleid vast.

Dat is de taak van de RvC.

 

Als een een directeur dan willens en wetens tegen het door de RvC ingestelde beleid ingaat, heeft de RvC niet alleen de bevoegdheid maar ook de taak die directeur te ontslaan.

 

Een RvC zit er niet als Kop van Jut om achteraf bij tegenvallende resultaten de klappen voor het mismanagement van door hen aangestelde directeuren op te vangen.

 

Een RvC zit er wel om pro-actief in te grijpen als het ergens ONDERWEG dreigt mis te gaan zodat nog bijgestuurd kan worden.

Wederom een goeie bijdrage JB . Ik heb het hele interview met Jagersma op ADOfans teruggelezen en kom tot de conclusie dat de RVC/Kallen de enige juiste beslissing hebben genomen !!!!!

 

Het egotrippen van Wetzel waren de heren , net als de meeste supporters ook zat............

 

0
Dinsdag 29 december 2009 om 16:24 uur

JB

Midden-Oost schreef:

Ik zat gisteren de kerstspecial van de VI te lezen. Er stond een interview in met Kessler, Kessler gaf in een antwoord aan dat hij verwacht dat alleen clubs als de top-3 aangevuld met AZ, Hee, Gro, Utr, Twe en NAC nog potentie hebben maar dat clubs als Sparta en Willem II gedoemd zijn tot het rechterrijtje (of erger). Opvallend was dat hij ADO al helemaal niet meer noemde…….

Er werd ook een specifieke vraag gesteld wat Kessler van VDK vond. Kessler : ‘als je A zegt moet je ook B zeggen en niet halverwege de rit eruit stappen’ Als je 10 miljoen investeert weet je dat je nog een keer 10 miljoen moet investeren. Als je alleen 5 miljoen investeert is dit niet structureel’.

Zou Kessler meer weten ???? Ik hoop het niet !!

Ik ga maar weer eens een gewaagde discussie beginnen. Als je op adofans.nl leest dat ADO al in 1960 met hetzelfde probleem zat als nu en je je eigenlijk moet afvragen of het linkerrijtje er ooit nog een keertje erin zit, is het dan misschien geen idee om (nu komt-ie) een fusie met Sparta bespreekbaar te maken ?

Sparta heeft een topopleiding, is razend populair in D/H, nette club, op zoek naar een groter stadion maar zal net als ADO wegzakken in de vergetelheid. Met budgetten van 10 – 20 miljoen is het een kwestie van tijd voordat de stekker eruit kan.

 

Samen zouden we wellicht een bolwerk kunnen vormen die weer tot de top zou kunnen horen. Misschien kunnen we iig eens kijken om onze opleidingen samen te voegen en zo een blok te vormen tegen Fey/Exc en Ajax.

Kijk wat er in het amateurvoetbal is gebeurd in groot D/H. De laatste 20 jaar zijn er 84 clubs verdwenen en zijn er nu nog (maar) 54 over waarvan we weten dat we de komende jaren nog van een flink aantal afscheid moeten nemen. Niks blijft hetzelfde en op deze voet doorgaan betekent op den duur ‘einde oefening’.

Absoluut mee oneens.

 

Kijk mijn shouts van de laatste dagen er eens op na.

 

De tandem vR-L was juist bezig om de jeugdopleiding op een goede manier op poten te zetten. Hebben alleen vanwege machtspelletjes vanuit het IJspaleis met tennisbobo RdB hun werk toen niet af kunnen maken.

 

Juist een eigen opleiding is straks goud waard!

Denk je dat er nog iemand naar Excelsior gaat als je weet dat er geen plek voor je is in het beloften elftal omdat jongens als Makaay, Hofland, de Cler, Tomasson hun speelminuten moeten maken, al dan niet op de terugweg van een blessure?

Hetzelfde geldt voor al die combinatieclubs als Twente/Heracles en Vitesse/Nec. (Hoe is het trouwens mogelijk dat supporters van die laatste 2 clubs dat pikken van hun bestuur?)

Het aantal plaatsen in jeugdopleidingen wordt schaars, en dus maak je meer kans de goede talenten niet alleen uit Den Haag maar ook uit de regio (en misschien zelfs wel uit Rotterdam) binnen te halen.

Samenvoegen van de opleiding met wie dan ook zie ik als een heilloze weg.

Daar komen de clubs die nu wel met een samengevoegde opleiding werken nog wel achter als er straks ineens een bijzonder talent rond loopt die beide clubs willen hebben. Of als er een tijdje niets door komt. Aan wie ligt het dan?

 

Mooi stukje trouwens vandaag op de clubsite in dit verband:

 

Jeugdopleiding werkt samen met VVCS
Om de gehele opleiding voor de jeugdspelers van ADO Den Haag nog completer te maken, is de jeugdopleiding een samenwerking aangegaan met de VVCS.
Hoofd Jeugdopleiding Oscar Alkemade legt uit waarom:

'De afgelopen jaren wordt er door iedereen in de voetbalwereld veel geklaagd dat er zoveel dubieuze figuren rondom het voetbalveld lopen die kinderen benaderen. Er wordt over en weer vaak met modder gegooid, maar uiteindelijk zitten men net zo gemakkelijk weer met elkaar aan tafel. Als jeugdopleiding van ADO Den Haag willen wij niet meedoen aan al die herkenbare wilde verhalen maar een oplossing zoeken voor de behoefte van ouders (en hun relatief jonge kinderen) om onafhankelijk van de club advies te kunnen inwinnen over de mogelijke carrière van hun zoon.

Als Hoofd Opleiding van ADO Den Haag ben ik in de overtuiging dat wij binnen onze mogelijkheden onze jeugdspelers een optimale begeleiding aanbieden op het gebied van voetbal. Tegenwoordig komt er echter zoveel meer bij kijken om jezelf als speler ook daadwerkelijk te kunnen ontwikkelen tot betaald voetballer. Onze medische ondersteuning en de studiebegeleiding beginnen meer dan professionele vormen aan te nemen. Alleen op het gebied van zakelijke, mentale en de persoonlijke begeleiding zijn we steeds op zoek naar verbetering van kwaliteit. Die verbeteringen passen goed bij de status van Regionale Voetbal Opleiding die ADO Den Haag in juli 2010 wil aannemen.

Bij ons wort je in principe opgeleid tot een beroepsvoetballer. Dat is een vak! Dan is het verstandig om je te laten informeren over je vak, ook op zakelijk gebied. Bij elke fatsoenlijke niet-voetbal opleiding krijg je het advies om je aan te sluiten bij een vakbond of vakvereniging.
Door de samenwerking met VVCS aan te gaan willen we een duidelijk signaal afgeven. Wij bieden hiermee een onafhankelijke partij, die samen met ons kwaliteit kan bieden op het brede gebied van spelersbegeleiding.
Bij ons krijgen een aantal jeugdspelers in het eindtraject van de opleiding (jeugd)spelerscontracten aangeboden om een opstart te kunnen maken van hun voetbalcarrière. In plaats van henzelf te laten zoeken in de ondoorzichtige wereld van de zaakwaarnemers bieden wij ze een aspirant-lidmaatschap van de VVCS aan zodat zij vroegtijdig de juiste informatie ontvangen. We hopen hen zo te behoeden voor allerlei valkuilen bij het begin van deze prille opstart. Voor alle duidelijkheid, lid zijn is geen verplichting en levert geen verplichtingen op. Wat het wel oplevert is transparantie en dat is een groot goed heden ten dage.'

 

Kijk, dat zijn nou stapjes in de goede richting.

0
Dinsdag 29 december 2009 om 13:50 uur

Aad

Midden-Oost schreef:

Ik zat gisteren de kerstspecial van de VI te lezen. Er stond een interview in met Kessler, Kessler gaf in een antwoord aan dat hij verwacht dat alleen clubs als de top-3 aangevuld met AZ, Hee, Gro, Utr, Twe en NAC nog potentie hebben maar dat clubs als Sparta en Willem II gedoemd zijn tot het rechterrijtje (of erger). Opvallend was dat hij ADO al helemaal niet meer noemde…….

Er werd ook een specifieke vraag gesteld wat Kessler van VDK vond. Kessler : ‘als je A zegt moet je ook B zeggen en niet halverwege de rit eruit stappen’ Als je 10 miljoen investeert weet je dat je nog een keer 10 miljoen moet investeren. Als je alleen 5 miljoen investeert is dit niet structureel’.

Zou Kessler meer weten ???? Ik hoop het niet !!

Ik ga maar weer eens een gewaagde discussie beginnen. Als je op adofans.nl leest dat ADO al in 1960 met hetzelfde probleem zat als nu en je je eigenlijk moet afvragen of het linkerrijtje er ooit nog een keertje erin zit, is het dan misschien geen idee om (nu komt-ie) een fusie met Sparta bespreekbaar te maken ?

Sparta heeft een topopleiding, is razend populair in D/H, nette club, op zoek naar een groter stadion maar zal net als ADO wegzakken in de vergetelheid. Met budgetten van 10 – 20 miljoen is het een kwestie van tijd voordat de stekker eruit kan.

 

Samen zouden we wellicht een bolwerk kunnen vormen die weer tot de top zou kunnen horen. Misschien kunnen we iig eens kijken om onze opleidingen samen te voegen en zo een blok te vormen tegen Fey/Exc en Ajax.

Kijk wat er in het amateurvoetbal is gebeurd in groot D/H. De laatste 20 jaar zijn er 84 clubs verdwenen en zijn er nu nog (maar) 54 over waarvan we weten dat we de komende jaren nog van een flink aantal afscheid moeten nemen. Niks blijft hetzelfde en op deze voet doorgaan betekent op den duur ‘einde oefening’.

Het zou heel veel emoties losmaken en ook een groot aantal emotionele KWADE reacties.

Voetbal is, hoe graag mensen als van der Kallen (door mij zeer gewaardeerd) en Jagersma dat zouden willen, niet met een bedrijf te vergelijken.

Als dat zo was hadden zo'n 9.000 vaste en tig "losse" supporters al lang voor een andere produkt (= club) gekozen.

Wij zijn echter, net als veel supporters van bij voorbeeld Sparta, emotioneel gehecht aan onze club.

Toen in 1971 ADO en Holland Sport samengingen, een zakelijk gezien wijs besluit, was dat een klap in het gezicht van vele HS-supporters. Die hadden en hebben nooit een stap in het Zuiderparkstadion gezet en zullen dat ook nooit in het Foreparkstadion doen.

Zo zal het zeker bij een fusie ADO / Sparta gaan. Als de fusieclub zich in Den Haag vestigt zal er niet ene Rotterdammer zich als supporter bij de nieuwe club aansluiten. Dan gaan ze onmiddellijk naar F'noord. Als ze tenminste nog naar voetbal gaan.

Als de club naar R'dam gaat zal dat zeker gebeuren met ADO-supporters. Mij zullen ze zeker niet in R'dam zien.

 

Laten al die efficient denkende zakenlieden die zich met voetbal bemoeien zich een ding realiseren: Je verkoopt geen PRODUCT, je verkoopt emotie.

 

Natuurlijk loopt ADO dan het risico te verdwijnen maar dat is dan een gevolg van het feit dat er onvoldoende mensen (ook potentiële sponsoren) niet emotioneel (genoeg) bij de club betrokken zijn.

0
Dinsdag 29 december 2009 om 12:50 uur

Haagse Roel

Moi schreef:

Dhr Jagersma heeft onze TD letterijk en figuurlijk verneukt. Hij had zich niet  met voetbalzaken moete bemoeien   punt uit. Door zijn handeling zal ADO vermoedelijk in de prblmén  komen.  Schandelijk

Daar heb we onze voormalige klikoman o.i.d. weer ...neem ik niet serieus........Max wel, ga je nu achter Wetzel staan ??? Dat de RVC  in het geval  op zich niet juist heeft gehandeld kan ik wel volgen.......echter de akties van Wetzel volg ik al een tijd niet meer ........Een zelfingenomen kakker , alles wat bij FCDH is verbeterd is zijn verdienste .........hhahahahaha...............Orde in de klas begint bij de leerlingen ( lees supporters) .In plaats van daar achter te gaan staan kruipt ie z'n voormalige Haarlem vriendje Derksen in z'n kont en gaat FCDH weer zwart lopen te maken inde media om nagenoeg niets !!!!!

 

Ben blij dat ie weg is .................................

 

0
Dinsdag 29 december 2009 om 01:00 uur

super fc denhaag

Max schreef:

Jagrersma: “Ik vermoed dat André zijn eigen agenda heeft. “Misschien heeft hij al een andere aanbieding, ik weet het niet.”

Nogal een boute uitspraak. Als het klopt, dan krijgen wij geld ipv dat we Wetzel moeten betalen. Is het nergens op gebaseerd, dan is het direct exit Jagersma.

Jagersma:
“André, denk eens even na. Je had vier weken de tijd om een verzoening te organiseren, je kreeg niets voor elkaar. Een simpel telefoontje van mij naar trainer Raymond Atteveld en een even simpel telefoontje van Atteveld naar Van den Bergh was voldoende om het conflict op te lossen.”

Wetzel wilde niks voor elkaar krijgen. Ik ben het er niet mee eens, maar dat is wel gewoon zijn keuze. Als rvc moet je je er niet mee bemoeien of aan het einde van het seizoen de verantwoording nemen voor de resultaten op het veld. Vraag me trouwens af of het conflict nu is opgelost.

ik denk toch dat wetzel er gewoon geen zin in had om een verzoening te regelen. supporters wilde ricky, en dat zat wetzel gewoon niet lekker. t lijkt me sterk dat wetzel al een andere aanbieding heeft gehad.  

0
Dinsdag 29 december 2009 om 00:52 uur

Johannes

Het kan aan mij liggen, of misschien zit iedereen nog met een kater van drie dagen kerst, maar...

 

Waarom lees ik nog maar heel weinig kritiek op Jagersma? Wat een goor stuk propaganda heeft die er even uitgegooid in de Volkskrant! Eruit die kerel, hij doet hetzelfde als Wetzel en hij mag nu wel blijven zitten??? Jagersma die suggereert dat Wetzel misschien al wel een andere baan op het oog heeft; dat klinkt bekend! Zou dat verhaal via de supporters bij de RvC terecht gekomen zijn, of is het juist eerst door zomaar een lid van die RvC eerst even geplant bij supporters?

Het zaakje stinkt en iedereen die denkt dat met het ontslag van Wetzel de problemen kleiner geworden zijn is niet helemaal 100%.

0
Maandag 28 december 2009 om 21:25 uur

Advertentie

Bert

<FCDH> schreef:

wetzel komt nooit meer terug hoor al zou ie de rechtszaak winnen hij komt nooit meer in dienst volgens jagersma had wetzel een eigen agenda hij zat er niet voor de club maar voor ze eigen belang

Wetzel is erin gestapt toen niemand anders wilde. Wetzel een eigen agenda loop jij met hem mee of zo de hele dag. Ik kan je verzekeren dat Wetzel zijn nek heeft uitgestoken en dat die er is afgehakt. Hij had het beste met Ado voor.

 

Allemaal geleuter van supporters die vinden dat er een kop moet rollen.

 

Vervelende is dat ik ook niet teveel kan vertellen mijn bedrijf heeft ook banden met Ado. Ga mee naar Sparta zou ik zeggen. Hebben we het er even over. Ondanks mijn uitgesproken mening respecteer ik supporters die er anders over denken.;)

0
Maandag 28 december 2009 om 21:21 uur

<FCDH>

wetzel heeft totaal geen mensen kennis dat denk ie wel maar is absoluut niet zo dat kan je aan alles zien en merken hoe kun je nou hardop steeds roepen ik ben de baas en niemand anders?dat stuit mensen tegen de borst dan nog eens tegen de supporters ingaan met stadion verboden dreigen en roepen dat ze de harde kern moeten aanpakken hoe graaf je je eigen graf?vd kallen deed het wat dat betreft beter die ging op hollands spoor chocomelk uitdelen aan de supporters kijk dan krijg je respect

0
Maandag 28 december 2009 om 21:00 uur

Bert

Kees schreef:

Een eventuele afkoopsom voor Wetzel heeft er niets mee te maken of er wel of niet op korte termijn versterkingen komen.

 

Zijn salaris is sowieso voor dit seizoen begroot en de mogelijke uitspraak van de kantonrechter ligt er ook niet voor maart/april 2010.

 

Wat van belang is dat ADO begroot heeft dat er in de winterstop een enkele versterking aangetrokken kan worden.

 

En als ik het interview met Jagersma goed lees is er best ruimte.

Eveneens was men in augustus nog op zoek echter werd er geen geschikte kandiddat gevonden.

 

Ik heb goede hoop op een scorende spits.

Een scorende spits kopen is duur. Noem maar eens een naam die haalbaar is. Gewoon Wetzel laten zitten en niet luisteren naar de supportersverenigingen had beter geweest.

 

In het kader van de kerstgedachte wilde Jagersma en VD Kallen toch een gebaar maken naar de supporters. Het intervieuw heb ik ook gelezen. Geloof er geen sodemieter van het is preken voor de eigen parochie.

 

Backposities daar ligt ons probleem. Dat centrum met Kum Derijck moet zo snel mogelijk hersteld worden. Goede rechts en linksback erbij. Je elftal opbouwen begint achterin. Keeper Zwinkels of Waterman (is hij er nog?) met alle respect voor Barry maar die lijkt ook onder de druk te bezwijken.

 

Middenveld met Bosschaert erbij voorin komt als het goed is Knopper terug. Daarom eerst de backposities. Onder deze omstandigheden was het wel beter geweest als we Caraciollo achter de hand hadden gehad.

0
Maandag 28 december 2009 om 20:17 uur

Nu online

Grimm, Anne van Schuurman, MonkNL, jbdh, Tante Wil, WestlandSupport, Bert, troje, FC Den Haag! en 136 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Spelersklassement

De top3:
Henk Veerman Jort van der Sande Daryl van Mieghem

Laatste wedstrijd

Volgende wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo De Graafschap
Vandaag om 20:00 uur
Bingoal Stadion

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Willem II * 38 - 79
2 Groningen * 38 - 75
3 Roda JC NC 38 - 75
4 Dordrecht NC 38 - 69
5 ADO D.H. NC 38 - 63
6 Graafsch. NC 38 - 63
7 FC Emmen NC 38 - 57
8 NAC Breda NC 38 - 56
9 MVV Maastr. 38 - 56
10 Jong AZ 38 - 56
11 Helmond Sp. 38 - 51
12 VVV-Venlo 38 - 48
13 SC Cambuur 38 - 47
14 FC Eindhoven 38 - 43
15 Jong Ajax 38 - 40
16 Jong PSV 38 - 40
17 Telstar 38 - 35
18 TOP Oss 38 - 34
19 FC Den Bosch 38 - 33
20 Jong Utrecht 38 - 26