ADO LAAK 2:
Tja, is niets anders dan in de horeca en in Alphen wil je nog niet dood gevonden worden.
Er zijn natuurlijk 1000 excuses voor zure shouters om niet te komen (binnenkort op vak c een lift voor je). Hoe ouder hoe zuurder, alsof Zuiderpark zo fantastisch was.
Tja, is niets anders dan in de horeca en in Alphen wil je nog niet dood gevonden worden.
Er zijn natuurlijk 1000 excuses voor zure shouters om niet te komen (binnenkort op vak c een lift voor je). Hoe ouder hoe zuurder, alsof Zuiderpark zo fantastisch was.
Zuiderpark was veel beter, mega gore urinoirs. Een half uur rond rijden door Moerwijk/Hoefkaaie voordat je je auto kwijt was. Grote klerezooi om binnen te komen. Totaal gaan faciliteiten. 3 meter hoge hekken en prikkeldraad. Een half vergaan supportershome. Het enige wat beter was waren die Haagse Tieten!
https://youtu.be/kHLFsAMzQIE?si=kfRHO6LoUgWuDEop
https://youtu.be/kHLFsAMzQIE?si=kfRHO6LoUgWuDEop
4
|
Donderdag 29 januari 2026 om 17:57 uur |
Club Achter de Duinen
Nieuwsbericht op Club Achter de Duinen:
KNVB beloont ADO
De KNVB heeft ADO Den Haag beloond vanwege maatregelen die de Haagse club heeft genomen.
Lees het nieuwsbericht
KNVB beloont ADO
De KNVB heeft ADO Den Haag beloond vanwege maatregelen die de Haagse club heeft genomen.
Lees het nieuwsbericht
2
|
Woensdag 28 januari 2026 om 12:48 uur |
https://haaglandenvoetbal.nl/nieuws/164374/oefenvoetbal-ado-den-haag-o21-krijgt-bij-valken68-oefenzege-niet-cadeau/
Bij de Haagse équipe speelden vier krachten op proef mee. Deze nu zonder club zittende spelers waren de Griek Georgius Georgoulakis, de Nederlandse Marokkaan Yassir el Aissati, de Spanjaard Gabriel Corberan en de Syriër Hozan Osman. Zij werden nauwlettend bekeken door Cédric van der Gun.
Bij de Haagse équipe speelden vier krachten op proef mee. Deze nu zonder club zittende spelers waren de Griek Georgius Georgoulakis, de Nederlandse Marokkaan Yassir el Aissati, de Spanjaard Gabriel Corberan en de Syriër Hozan Osman. Zij werden nauwlettend bekeken door Cédric van der Gun.
2
|
Woensdag 21 januari 2026 om 15:42 uur |
Koos43:
Noem je dat een toparbiter😂😂😂😂👎👎👎
Denk maar terug 5 jaar geleden
De beruchte wedstrijd tegen Excelsior
Noem je dat een toparbiter😂😂😂😂👎👎👎
Denk maar terug 5 jaar geleden
De beruchte wedstrijd tegen Excelsior
Die ene wedstrijd dat Verheijdt de echte Haagse hooligan de goal moest maken maar faalde bedoel je? Die velen zelfs nu een trauma heeft opgeleverd zelf met 15 punten voorsprong....
5
|
Maandag 19 januari 2026 om 20:12 uur |
R.E.:
Een aansteker? Serieus? Misschien ook nog gelijk het vuurwerk erbij? Of anders kan altijd nog met de aansteker naar een tegenstander worden gegooid, zoals twee jaar geleden bij Feyenoord - Ajax. Als dit fout gaat, zal de straf gigantisch zijn. Dat risico wil je toch niet lopen? Zullen we het maar zonder "sfeeractie" doen? Of met een andere, minder risicovolle actie?
Een aansteker? Serieus? Misschien ook nog gelijk het vuurwerk erbij? Of anders kan altijd nog met de aansteker naar een tegenstander worden gegooid, zoals twee jaar geleden bij Feyenoord - Ajax. Als dit fout gaat, zal de straf gigantisch zijn. Dat risico wil je toch niet lopen? Zullen we het maar zonder "sfeeractie" doen? Of met een andere, minder risicovolle actie?
Gewoon sterretjes ter ere van onze overleden haagse micheal jackson waarschijnlijk. Zelfde soort acties hebben we al eerder gehad overigens met sterretjes
5
|
Dinsdag 13 januari 2026 om 07:04 uur |
JS070:
Heeft volgens mij 1 of 2 seizoenen max bij ons gespeeld. Komt uit Den Haag maar is vooral een ajacied.
Heeft volgens mij 1 of 2 seizoenen max bij ons gespeeld. Komt uit Den Haag maar is vooral een ajacied.
Ik heb nog tegen z'n broer Marnix vd Gun (HVV) gespeeld. Beide zijn echt wel Haagse jongens. Die echt wel wat met de stad hebben.
Maar ik ga er vanuit dat Wotte in hem iemand ziet, waar we verder mee kunnen. Waarbij uiteindelijk Wotte naar de achtergrond verdwijnt.
Maar ik ga er vanuit dat Wotte in hem iemand ziet, waar we verder mee kunnen. Waarbij uiteindelijk Wotte naar de achtergrond verdwijnt.
5
|
Vrijdag 9 januari 2026 om 18:28 uur |
Advertentie
BLEISWIJK-1:
Onze vrienden van de Telegraaf gaan de druk ook al opvoeren.
https://www.telegraaf.nl/sport/voetbal/ado-den-haag-speelt-met-mes-op-keel-promotie-noodzakelijk-om-begroting-sluitend-te-krijgen/121700911.html
Ik kan het artikel niet delen. Maar de kop zegt genoeg.
Onze vrienden van de Telegraaf gaan de druk ook al opvoeren.
https://www.telegraaf.nl/sport/voetbal/ado-den-haag-speelt-met-mes-op-keel-promotie-noodzakelijk-om-begroting-sluitend-te-krijgen/121700911.html
Ik kan het artikel niet delen. Maar de kop zegt genoeg.
ADO Den Haag speelt met mes op keel: promotie noodzakelijk om begroting sluitend te krijgen
AMSTERDAM - Niemand twijfelt er nog aan. Over een maand of drie zal ADO Den Haag zich verzekeren van promotie naar de Eredivisie en rekent een voormalig voetbalgrootmacht af met vijf sportief magere jaren. Dat SC Cambuur de tweede rechtstreekse promotieplek pakt, is al even waarschijnlijk. De Friezen zijn dan na drie jaar terug op het hoogste niveau.
Toch is het opmerkelijk. In juli leek het er bijvoorbeeld niet op dat ADO Den Haag, dat vrijdag met een uitwedstrijd tegen Willem II aan de tweede competitiehelft begint, zo dominant zou kunnen zijn in de Eerste Divisie. Een maand voor de ouverture was er nog geen trainer, hoofdsponsor of videoanalist. Ook de selectie zou volgens insiders veel hiaten vertonen. Dat was althans het beeld dat ontstond toen technisch directeur Joris Mathijsen wegens verschillen van inzicht besloot op te stappen. Hij kreeg van de mensen die door de Bold groep van de Amerikaanse eigenaar David Blitzer waren aangesteld om de Haagse club te leiden, onder meer geen toestemming om John van den Brom als hoofdtrainer vast te leggen.
De invloed van de Brabander op de selectie waar ADO Den Haag tegenwoordig de blits mee maakt, is onmiskenbaar groot. Minimaal negen van de elf spelers die voor de winterstop in de basis stonden, maar vaak ook alle elf spelers legde hij al vast. Na zijn vertrek zijn alleen Jesse Bal en Mees Kreekels toegevoegd, die niet op één van de al bestaande lijstjes stonden. Robin Peter, de Duitser die uiteindelijk als trainer werd aangesteld, mag blij zijn met de erfenis.
Onvermijdelijk
Mathijsen vindt het jammer dat hij de klus bij ADO Den Haag niet af kon maken. ,,Dat er nog geen hoofdtrainer was, komt omdat we lang met Dario Kalezic in gesprek zijn gebleven. Twee jaar hadden we in een bepaalde structuur gewerkt. Het was mijn uitgangspunt om daar weinig aan te veranderen. Deze werkwijze was de reden dat ik voor ADO Den Haag gekozen had. De vertegenwoordigers van Bold wilde het toch anders gaan doen. Dat is hun goede recht. Maar een breuk was daardoor onvermijdelijk.”
Het remde de Haagse dadendrang niet. ADO Den Haag is sinds 2025 de club die de meeste punten in de Eerste Divisie in één kalenderjaar haalde. De teller stond door de nederlaag in de laatste speelronde tegen Jong PSV stil op 91 punten. RKC Waalwijk haalde er in 1987 twee minder. Mathijsen gunt zijn voormalig werkgever het succes. ,,Het is nu waken voor verslapping of voor overmoedig worden. Als je er zo voor staat, dan mag je het niet meer weggeven”, aldus de Goirlenaar, die zelf op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging.
SC Cambuur met rode cijfers op weg naar Eredivisie
ADO Den Haag speelt de komende weken wel met het mes op de keel. Het moet promoveren om de begroting weer sluitend te krijgen. In het seizoen 2024-2025 leed de club een verlies van 5,5 miljoen euro, dat door de grootaandeelhouder is afgedekt. Bij de tweede promotiekandidaat, SC Cambuur, kleurden de cijfers vorig seizoen ook al rood. Het begrotingstekort was 3,6 miljoen euro, mede doordat het nieuwe Kooi stadion nog niet helemaal was afgebouwd. Eigenaar Pieter Kooi kondigde aan niet tot in eeuwigheid garant te willen staan voor tekorten. Ook voor de Friezen is promotie financieel gezien dus bittere noodzaak.
Dat ADO Den Haag en SC Cambuur de dienst uitmaken, had Adrie Koster wel verwacht. ,,Die clubs deden vorig seizoen al heel goed mee en haakten pas op het laatste moment af”, zegt de ervaren trainer, die tegenwoordig adviseur is van technisch directeur Freek Heerkens van Willem II. De Tilburgse club degradeerde vorig seizoen uit de Eredivisie. Het meedoen aan de play-offs om promotie lijkt in de winterstop het hoogst haalbare en is het nieuwe doel.
,,Meteen weer promoveren is niet zo makkelijk”, schetst Koster een tendens. In deze eeuw slaagde maar éénderde van de degradanten daar in. ,,Als je degradeert, zit je met een erfenis. Je hebt te maken met spelers die weg willen omdat ze de Eerste Divisie beneden hun niveau vinden. Je hebt spelers waar je zelf graag van af wil, maar die nog een doorlopend contract hebben. En je kunt door het lagere niveau niet meer de spelers halen die je voor ogen had.”
Chaos
,,Bij clubs die degraderen, is er vaak sprake van chaos. Er heerst veel onrust”, vult Mathijsen aan. De Brabander kwam twee jaar na de degradatie bij ADO Den Haag en had nog twee seizoenen van doorselecteren nodig om een evenwichtige selectie neer te zetten. Succes vergt dus tijd. Dat weerspiegelt zich in de huidige stand. Zes van de zeven clubs uit de huidige top-zeven spelen al drie jaar of langer Eerste Divisie-voetbal. Alleen degradant Almere City FC kon zich daar tussen wringen. Willem II en RKC Waalwijk reiken voorlopig niet verder dan een positie in de middenmoot.
Marc Boele, directeur van de Keuken Kampioen Divisie (KKD), vindt het jammer dat er in de top zulke grote verschillen zijn. ,,Ik had het liever wat spannender gezien. Maar dat neemt niet weg dat de KKD een bijzonder aantrekkelijke competitie blijft. Elke week worden er mooie verhalen geschreven. Van alle competities in Europa worden de meeste goals in de KKD gemaakt”, zegt hij.
Boele voegt eraan toe dat een flink aantal van de internationals die naar het WK gaan wedstrijden speelden in de Eerste Divisie. ,,Met Kilian Nikiema, de keeper van ADO Den Haag en Sheddy Barglan van FC Den Bosch lopen er nu twee spelers rond die voor respectievelijk Burkina Faso en Soedan bij de Afrika Cup actief zijn geweest. Er loopt zoveel talent rond”, zegt hij.
Zonen internationals
Er is nog een andere categorie spelers dat de Eerste Divisie volgens Boele aantrekkelijk maakt. Vier zoons van voormalig internationals maakten hun opwachting. Jesse Sneijder maakte zijn debuut bij Jong FC Utrecht. Damien van der Vaart kwam al eens binnen de lijnen bij Jong Ajax. Willem II heeft met Junior Poortvliet en Jens Mathijsen zelfs twee zoons van vaders met een WK-finale achter hun naam binnen de lijnen.
Bij RKC Waalwijk staat Jesper Uneken in de spits. Zijn vader Peter is geen international, maar wel trainer van VVV-Venlo, de club waar de Waalwijkers op 6 maart op bezoek gaan. Dat en de strijd om de plekken in de play-offs zijn zaken die de Eerste Divisie nog de moeite waard maken nu de twee rechtstreekse promotieplekken waarschijnlijk vergeven zijn.
AMSTERDAM - Niemand twijfelt er nog aan. Over een maand of drie zal ADO Den Haag zich verzekeren van promotie naar de Eredivisie en rekent een voormalig voetbalgrootmacht af met vijf sportief magere jaren. Dat SC Cambuur de tweede rechtstreekse promotieplek pakt, is al even waarschijnlijk. De Friezen zijn dan na drie jaar terug op het hoogste niveau.
Toch is het opmerkelijk. In juli leek het er bijvoorbeeld niet op dat ADO Den Haag, dat vrijdag met een uitwedstrijd tegen Willem II aan de tweede competitiehelft begint, zo dominant zou kunnen zijn in de Eerste Divisie. Een maand voor de ouverture was er nog geen trainer, hoofdsponsor of videoanalist. Ook de selectie zou volgens insiders veel hiaten vertonen. Dat was althans het beeld dat ontstond toen technisch directeur Joris Mathijsen wegens verschillen van inzicht besloot op te stappen. Hij kreeg van de mensen die door de Bold groep van de Amerikaanse eigenaar David Blitzer waren aangesteld om de Haagse club te leiden, onder meer geen toestemming om John van den Brom als hoofdtrainer vast te leggen.
De invloed van de Brabander op de selectie waar ADO Den Haag tegenwoordig de blits mee maakt, is onmiskenbaar groot. Minimaal negen van de elf spelers die voor de winterstop in de basis stonden, maar vaak ook alle elf spelers legde hij al vast. Na zijn vertrek zijn alleen Jesse Bal en Mees Kreekels toegevoegd, die niet op één van de al bestaande lijstjes stonden. Robin Peter, de Duitser die uiteindelijk als trainer werd aangesteld, mag blij zijn met de erfenis.
Onvermijdelijk
Mathijsen vindt het jammer dat hij de klus bij ADO Den Haag niet af kon maken. ,,Dat er nog geen hoofdtrainer was, komt omdat we lang met Dario Kalezic in gesprek zijn gebleven. Twee jaar hadden we in een bepaalde structuur gewerkt. Het was mijn uitgangspunt om daar weinig aan te veranderen. Deze werkwijze was de reden dat ik voor ADO Den Haag gekozen had. De vertegenwoordigers van Bold wilde het toch anders gaan doen. Dat is hun goede recht. Maar een breuk was daardoor onvermijdelijk.”
Het remde de Haagse dadendrang niet. ADO Den Haag is sinds 2025 de club die de meeste punten in de Eerste Divisie in één kalenderjaar haalde. De teller stond door de nederlaag in de laatste speelronde tegen Jong PSV stil op 91 punten. RKC Waalwijk haalde er in 1987 twee minder. Mathijsen gunt zijn voormalig werkgever het succes. ,,Het is nu waken voor verslapping of voor overmoedig worden. Als je er zo voor staat, dan mag je het niet meer weggeven”, aldus de Goirlenaar, die zelf op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging.
SC Cambuur met rode cijfers op weg naar Eredivisie
ADO Den Haag speelt de komende weken wel met het mes op de keel. Het moet promoveren om de begroting weer sluitend te krijgen. In het seizoen 2024-2025 leed de club een verlies van 5,5 miljoen euro, dat door de grootaandeelhouder is afgedekt. Bij de tweede promotiekandidaat, SC Cambuur, kleurden de cijfers vorig seizoen ook al rood. Het begrotingstekort was 3,6 miljoen euro, mede doordat het nieuwe Kooi stadion nog niet helemaal was afgebouwd. Eigenaar Pieter Kooi kondigde aan niet tot in eeuwigheid garant te willen staan voor tekorten. Ook voor de Friezen is promotie financieel gezien dus bittere noodzaak.
Dat ADO Den Haag en SC Cambuur de dienst uitmaken, had Adrie Koster wel verwacht. ,,Die clubs deden vorig seizoen al heel goed mee en haakten pas op het laatste moment af”, zegt de ervaren trainer, die tegenwoordig adviseur is van technisch directeur Freek Heerkens van Willem II. De Tilburgse club degradeerde vorig seizoen uit de Eredivisie. Het meedoen aan de play-offs om promotie lijkt in de winterstop het hoogst haalbare en is het nieuwe doel.
,,Meteen weer promoveren is niet zo makkelijk”, schetst Koster een tendens. In deze eeuw slaagde maar éénderde van de degradanten daar in. ,,Als je degradeert, zit je met een erfenis. Je hebt te maken met spelers die weg willen omdat ze de Eerste Divisie beneden hun niveau vinden. Je hebt spelers waar je zelf graag van af wil, maar die nog een doorlopend contract hebben. En je kunt door het lagere niveau niet meer de spelers halen die je voor ogen had.”
Chaos
,,Bij clubs die degraderen, is er vaak sprake van chaos. Er heerst veel onrust”, vult Mathijsen aan. De Brabander kwam twee jaar na de degradatie bij ADO Den Haag en had nog twee seizoenen van doorselecteren nodig om een evenwichtige selectie neer te zetten. Succes vergt dus tijd. Dat weerspiegelt zich in de huidige stand. Zes van de zeven clubs uit de huidige top-zeven spelen al drie jaar of langer Eerste Divisie-voetbal. Alleen degradant Almere City FC kon zich daar tussen wringen. Willem II en RKC Waalwijk reiken voorlopig niet verder dan een positie in de middenmoot.
Marc Boele, directeur van de Keuken Kampioen Divisie (KKD), vindt het jammer dat er in de top zulke grote verschillen zijn. ,,Ik had het liever wat spannender gezien. Maar dat neemt niet weg dat de KKD een bijzonder aantrekkelijke competitie blijft. Elke week worden er mooie verhalen geschreven. Van alle competities in Europa worden de meeste goals in de KKD gemaakt”, zegt hij.
Boele voegt eraan toe dat een flink aantal van de internationals die naar het WK gaan wedstrijden speelden in de Eerste Divisie. ,,Met Kilian Nikiema, de keeper van ADO Den Haag en Sheddy Barglan van FC Den Bosch lopen er nu twee spelers rond die voor respectievelijk Burkina Faso en Soedan bij de Afrika Cup actief zijn geweest. Er loopt zoveel talent rond”, zegt hij.
Zonen internationals
Er is nog een andere categorie spelers dat de Eerste Divisie volgens Boele aantrekkelijk maakt. Vier zoons van voormalig internationals maakten hun opwachting. Jesse Sneijder maakte zijn debuut bij Jong FC Utrecht. Damien van der Vaart kwam al eens binnen de lijnen bij Jong Ajax. Willem II heeft met Junior Poortvliet en Jens Mathijsen zelfs twee zoons van vaders met een WK-finale achter hun naam binnen de lijnen.
Bij RKC Waalwijk staat Jesper Uneken in de spits. Zijn vader Peter is geen international, maar wel trainer van VVV-Venlo, de club waar de Waalwijkers op 6 maart op bezoek gaan. Dat en de strijd om de plekken in de play-offs zijn zaken die de Eerste Divisie nog de moeite waard maken nu de twee rechtstreekse promotieplekken waarschijnlijk vergeven zijn.
4
|
Woensdag 7 januari 2026 om 10:47 uur |
Club Achter de Duinen
Nieuwsbericht op Club Achter de Duinen:
Fraser opvolger van Franken
De ene oud-trainer van ADO Den Haag die de andere voormalige coach van de Haagse club opvolgt.
Lees het nieuwsbericht
Fraser opvolger van Franken
De ene oud-trainer van ADO Den Haag die de andere voormalige coach van de Haagse club opvolgt.
Lees het nieuwsbericht
3
|
Zaterdag 3 januari 2026 om 00:32 uur |
Nu online
opper, Aad, priveopcadd, Bolskie, rh_vakc, Erik070, Ran1972, Bleek, ADO079, john 147 en 105 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
| 1 | - |




